Permalänk
Medlem

Trasigt lampskydd Epson tw3200

Hej!

Jag har lyckats med konststycket att ta sönder lampskyddsluckan på projektorn så att den glappar.. Har tejpat fast luckan med eltejp så att den sitter som berget. Den sitter uppåt så den riskerar inte att trilla av. Kan man laga den på detta vis eller måste man köpa en ny lucka? All hjälp uppskattas😊

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tejp

General purpose electrical insulating tape with excellent conformability.
Nitto PVC 201X is a flame-retardant electrical insulating tape consisting of a pure PVC carrier coated with a rubber-based pressure sensitive adhesive. The tape is certified for electrical purposes and classified under IEC 60454-3-1-6/F-PVCp/90 and applicable for in- and outdoor uses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasper78:

Den sitter uppåt så den riskerar inte att trilla av.

Så länge luckan sitter på plats är det lugnt.
Upp och ner, då har du den i taket med andra ord, vilket gör att luckan pekar neråt?

Det blir dock rejält varmt där, så håll koll på tejpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Så länge luckan sitter på plats är det lugnt.
Upp och ner, då har du den i taket med andra ord, vilket gör att luckan pekar neråt?

Det blir dock rejält varmt där, så håll koll på tejpen.

Tack för svaret:) Luckan sitter uppåt, har den alltså ståendes på en hylla. Tror du tejpen pallar värmen eller finns det något bättre alternativ?
Luckan sitter på plats, tätt och fint..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasper78:

Tack för svaret:) Luckan sitter uppåt, har den alltså ståendes på en hylla. Tror du tejpen pallar värmen eller finns det något bättre alternativ?
Luckan sitter på plats, tätt och fint..

Nog jag missförstod ditt inlägg och din bild, på bilden ser luckan ut att peka neråt.

Är projektorn stående, med luckan uppåt. Ta bort tejpen, den gör ingen nytta där.
Mer än att skapa fula märken av limmet.

Btw: Trevlig proj, har själv haft en sån där i flera år.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra maskin...

Skrivet av Falcon:

Nog jag missförstod ditt inlägg och din bild, på bilden ser luckan ut att peka neråt.

Är projektorn stående, med luckan uppåt. Ta bort tejpen, den gör ingen nytta där.
Mer än att skapa fula märken av limmet.

Btw: Trevlig proj, har själv haft en sån där i flera år.

Tack! Great minds think alike;) Tejpen började lukta bränt så jag stängde av projektorn direkt när jag märkt det (typ efter 20 min)..
Problemet är att utan tejpen glappar luckan ca. 1cm då gångjärnen pajat (jag är klantig).
Mailade Epson och de verkar inte ha den reservdelen:( verkar mörkt just nu. Synd på en väldigt bra projektor:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasper78:

Tack! Great minds think alike;) Tejpen började lukta bränt så jag stängde av projektorn direkt när jag märkt det (typ efter 20 min)..
Problemet är att utan tejpen glappar luckan ca. 1cm då gångjärnen pajat (jag är klantig).
Mailade Epson och de verkar inte ha den reservdelen:( verkar mörkt just nu. Synd på en väldigt bra projektor:(

Kör på bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Kör på bara.

Fixade locket nu:) tack för all hjälp..

Skickades från m.sweclockers.com