Permalänk

Fractal Design Kelvin S36 DÖD

Tjena! Satt nyss och snackade skype med en kompis och drog igång bf4. Det började låta lite konstigt i datorn (fläkt liknande ljud) trodde det var grafikkortet eftersom det var i samband med att jag drog igång afterburner. Har även hänt en gång tidigare. Men såg sedan att datorn låg på 99c och stängde fort av den! Tror ni att något kan ha hänt med processorn? Har nu en Corsair H100i som kylare. Finns det några tester eller liknande jag kan köra för att vara säker på att min cpu funkar som den ska? En i7-4790k. Mvh Derradukee

Visa signatur

- MOTHERBOARD: MSI Z690 Edge wifi
- CPU: Intel Core i9-12900KS
- GPU: Asus RTX 2070 Super ROG Strix Advanced
- PSU: CoolerMaster V1000 1000W 80+ Gold
- RAM: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL16 Trident Z RGB

Permalänk
Hedersmedlem

Du bör kika lite i den här tråden där något liknande hände: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1410938-forstort-min-cp...

99 grader är fortfarande inte nära den temperatur där din processor automatiskt skulle ha stängt av sig för att förhindra skador. Visst är det ingen temperatur du bör ligga på för jämnan men det bör inte ha hänt något, speciellt eftersom du själv hann stänga av datorn.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Du bör kika lite i den här tråden där något liknande hände: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1410938-forstort-min-cp...

99 grader är fortfarande inte nära den temperatur där din processor automatiskt skulle ha stängt av sig för att förhindra skador. Visst är det ingen temperatur du bör ligga på för jämnan men det bör inte ha hänt något, speciellt eftersom du själv hann stänga av datorn.

Tackar! Stod dock 99c men skulle kunna ha vart högre. Mätaren går bara upp till 99 på moderkortet och i afterburner. :/
Men märker inte något när jag använder den nu. Så förhoppnings vis så funkar allt som det ska.

Visa signatur

- MOTHERBOARD: MSI Z690 Edge wifi
- CPU: Intel Core i9-12900KS
- GPU: Asus RTX 2070 Super ROG Strix Advanced
- PSU: CoolerMaster V1000 1000W 80+ Gold
- RAM: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL16 Trident Z RGB