Permalänk

Får inte HDMI att fungera

Jag vill koppla min dator till tv skärmen via hdmi kabel men det blir svart på skärmen och står att det inte finns någon videosignal. Vill minnas att det har fungerat förut men då minns jag inte hur jag gjorde. Har prövat alla videoinställningar, hdmi 1, hdmi 2 och hdmi sida. Det finns bara ett hdmi uttag till datorn och jag har även prövat starta om datorn/tvn, dragit ur sladden och in etc. Ingenting fungerar, det kommer heller inte upp någon notifiering på datorskärmen när jag sätter i kabeln i datorn.

Tv: PHILIPS Q552.1E-LA
Pc: Windows 7, NVIDIA GeForce GTX 670

Permalänk

haft samma. testa en annan kabel

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

@Hassel fd Jompenleet:

Inte det som är problemet

Permalänk
Medlem

Hur ser inställningarna för multipla skärmar ut i din NVIDIA Control Panel?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

@TiasE:

Tvn finns ej som ett alternativ att använda som skärm och det går heller ej att söka efter den

Permalänk
Medlem

Kanske är ett långskott, men provat Windowsknappen + P, och speglat bilden?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Trocaderokungen:

Inlägg som inte tillför diskussionen något utan enbart är ämnade att flytta tråden högre upp, sk bumpning, bryter mot §4 i våra regler.

Alla trådar ska ha samma chans att synas, därför finns den regeln, en ren rättvisefråga.

Tänk på detta i fortsättningen.

*Bump raderad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

@Mr.W:

Det har jag prövat och det ändrar inget

Permalänk
Bildexpert 📺

Då återstår uteslutningsmetoden, en annan kabel har du testat: testa då med en annan källa, PS3, DVD-spelare etc.

Permalänk

Ni kan ta bort tråden det löste sig

Permalänk
Skrivet av Trocaderokungen:

Ni kan ta bort tråden det löste sig

Hade råkat sätta sladden i moderkortet istället för grafikkortet. Tack till alla som tagit sig tid att svara

Permalänk
Bildexpert 📺

"ta bort tråden, det löste sig". Lite fascinerande att efter alla år är det folk som fortfarande inte förstår syftet med ett forum. Tråden ska givetvis vara kvar och lysa med all sin klarhet så att detta klassiska misstag (vi har alla varit där) att ansluta kabeln till moderkortet istället för grafikkortet blir uppenbar nästa gång någon googlar om samma problem.