Telia och Ericsson tar första 5G-nätet till Sverige 2018

Permalänk
Avstängd

4K med 5 GB datapott
En stor nyhet med 5G vore om databegränsningarna slopades.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Ja jag tycker 80 Mbit/s i på Södermalm är alldeles för dåligt så det blir bra när 5G nätverket drar igång.

Permalänk
Medlem

50+ Mbit/s ett halvdussin mil utanför UMEÅ ute i ingenmansland, dags att pensionera 4G.

Permalänk
Skrivet av corben2:

Ja jag tycker 80 Mbit/s i på Södermalm är alldeles för dåligt så det blir bra när 5G nätverket drar igång.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23270876/Screenshot_2016-01-16-19-59-57.png

Så stabilatet och garanterad hastighet är inte viktigt?

Jag får idag ut 100mbit, stabilt utan data begränsningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag har då fått ca 145 mbit/s ned på det mobila 4G nätet för lite mer än 6 månader sedan

Det låter konstigt då så vitt jag vet så har ingen Svensk operatör snabbare än 100Mbit i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Det låter konstigt då så vitt jag vet så har ingen Svensk operatör snabbare än 100Mbit i dagsläget.

helt rätt maxstödet är 100mbit det är motorn för mätning som fått lite spader för personen om det inte var *host* trådlöst *host*
mest troligt så kan inte nätvekrskortet hantera högrehastigheter häller för personen

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Det låter konstigt då så vitt jag vet så har ingen Svensk operatör snabbare än 100Mbit i dagsläget.

Se under

Skrivet av Allihopa:

helt rätt maxstödet är 100mbit det är motorn för mätning som fått lite spader för personen om det inte var *host* trådlöst *host*
mest troligt så kan inte nätvekrskortet hantera högrehastigheter häller för personen

Detta var med min Nexus 5. Den stödjer hastigheter upp till 150 mbit ned och 50 mbit upp. Alla dom större operatörerna håller också på o bygger ut och uppgraderar 4G stöd till 4G+ vilket ger ännu högre hastigheter

Och jag har bevis

För övrigt så är jag absolut inte den enda, bara att kolla i denna tråd http://www.swedroid.se/forum/threads/hastighetstester-med-din... och kolla gärna på dom sista sidorna eller så, så kommer ni se att det är fler än bara jag.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Jaså?

Jag har också 4G med Tele2 och får oftast runt 55Mbit i en mindre småstad.

Och enda fördelen för mej med 5G blir att 4G förhoppningvis blir billigare, alternativt får en större datamängd till samma pris som idag då 5G troligtvis blir väldigt dyrt dom första fem-sex åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Se under
Detta var med min Nexus 5. Den stödjer hastigheter upp till 150 mbit ned och 50 mbit upp. Alla dom större operatörerna håller också på o bygger ut och uppgraderar 4G stöd till 4G+ vilket ger ännu högre hastigheter

Och jag har bevis
http://i.imgur.com/UyqAeTj.png
http://i.imgur.com/9srIoqT.png

För övrigt så är jag absolut inte den enda, bara att kolla i denna tråd http://www.swedroid.se/forum/threads/hastighetstester-med-din... och kolla gärna på dom sista sidorna eller så, så kommer ni se att det är fler än bara jag.

Kan säga direkt att dem siffrorna stämmer inte. Jobbat för tele2 och deras master har 100 som tak

Visa signatur

NZXT Phantom | 4790k 4.8Ghz | GA-Z97X-Gaming 7 | 16GB | ASUS 1080 TI Strix | 3 x 525GB SSD | XFX P1-1050-BEFX Full custom watercooling loop.
Acer 28" Predator XB281HK G-Sync 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allihopa:

Kan säga direkt att dem siffrorna stämmer inte. Jobbat för tele2 och deras master har 100 som tak

Jag kan ju säga att jag har fått hastigheter på över 100 mbit på andra ställen också! Minst 10-15 tester som jag har gjort har gett hastigheter på över 100 mbit. Jag vet också att Tele2 håller på o uppgraderar näten Du vet, bara för att du har jobbat hos dom, så betyder inte det att det längre är så.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig