Permalänk
Medlem

Köpråd: Skärm, 1080 eller 1440?

Hejsan!

Har nu suttit utan en extern skärm under ett halvt år och har då bara använt mig av skärmen på min Macbook Pro 15''. Nu känner jag dock att det snart är tid att införskaffa mig en ny skärm för att göra både spelande och arbete lite roligare och effektivare. Budgeten ligger väl på max 5 000 men säger ju inte nej till billigare alternativ.

Självklart vill jag ha en skärm med IPS-panel då jag håller på väldigt mycket med bild- och videoredigering (dock inget professionellt, men fortfarande minst 10h/vecka), men även för att jag allmänt trivs bättre med en bättre paneltyp.

Jag är dock lite osäker på upplösning samt dimensioner... Jag har kollat mycket på 2560x1440 skärmar just nu då jag känner att det kanske blir lite jobbigt att gå ner till 1080p då jag är van vid Macbookens 15'' 2880x1800 skärm. Har ni några åsikter/tankar angående detta?

När det gäller storleken på skärmen så tror jag väl att jag vill hamna runt 25'' då jag inte vill ha alltför stort och då min förra skärm var 24'' så känns det som ett bra val.

Jag skulle även tycka det var smidigt om skärmen har en USB-hub då det alltid är skönt med lite fler anslutningsmöjligheter...

Den skärm jag har kollat på en så länge är denna Dell 25'' UltraSharp U2515H

Tack på förhand!

Visa signatur

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Permalänk
Entusiast

Jag använder själv U2515H och är väldigt nöjd, används till allt mellan läsning till gaming. Sweclockers har gjort ett test på den också om du är nyfiken, spana in i testlabbet uppe till vänster.

Mvh,
Patrik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -