Lära sig att köra bil med hjälp av spel?

Permalänk
Medlem

Om nu någon skulle ställa den här frågan igen finns idag http://citycardriving.com/

Men bästa är väl fortfarande att ge sig ut i verkligheten.

Permalänk
Medlem

Jag kör vanlig bil hyggligt bra, men krockar med allt i bilspel.
Vill inte veta hur jag hade kört på riktigt om jag först lärt mig köra bil i spelens värld.

Permalänk
Medlem

Hygglig bump

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomcrusader:

Jag kompletterar min övningskörning med Euro Truck Simulator i VR då det funkar med Oculus även på Win 10 / 0.7 SDK.

Hehe, hatten av för att du följer forumkoden och letade upp ett gammalt as till tråd med passande topic när allt du egentligen ville var att berätta för världen om hur kul det är med VR i ETS!

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomcrusader:

Jag kompletterar min övningskörning med Euro Truck Simulator i VR då det funkar med Oculus även på Win 10 / 0.7 SDK.

Tror TS har körkort vid det här laget

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Känns som om att de flesta som kommenterat detta, förutom de som påpekar att köra på riktigt, inte har körkort själva. Fixar man inte att hoppa runt i mammas och pappas bil på valfri stormarknadsparkering efter stängning kanske man ska tänka om angående körkort. Lär dig den hårda men ack så roliga vägen, datorspel i detta sammanhang är SMÄCK.

tja, "lärde" mig backa med släp tack vare GTA: SA

Rekomenderar dock ingen till att lära sig köra bil framför ett spel. Man lär sig bäst av att köra på MAXIs parkering och sen körskola - precis som du säger.
Teorin kan man dock öva på via dator.

EDIT: insåg nu hur gammal tråden är...

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Egentligen är körskolan inte så bra att lära sig "köra" på utan det gör du bäst hemma. Åka och handla med mamma etc etc, köra varje gång ni ska någonstans (ikea, rusta, etc) så lär man sig bra (kan dock behöva ta en körskolelektion innan så man lär sig reglerna/grunderna).

Sedan när man har kört tillräkligt hemma så kan man ta några till på körskolan och sedan bara traggla frågorna hemma massa på ett datorprogram typ Bonniers Körskola (om det är uppdaterat med regler) sedan körskolans egna skiva/program. Körskolerna vill inte att du ska klara uppkörningen/teorin utan vill ta en "sista" kolla hela tiden och mjölka pengar av dig. Boka en uppkörning när DU tycker du är redo.

Tillslut gav jag fan i körskolan och gick och bokade och klarade uppkörningen utan anmärkning och va 1 under på teorin sedan nästa gång 2 dagar senare så fick jag 3 över... En kompis som tragglade och tragglade klarade det först på 3e gången och då hade han pluggat mkt mer än mig. Alla jag känner som tagit körkort säger att teorin är helt random kan komma helt knäppa frågor så du inte blir godkänd eller så kommer alla du kan och du klarar det med bravur... Du kan omöjligt veta alla 10 000 frågor som det randomizas mellan.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

@ehallq: Ny information i gammal fråga

Visa signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================