Permalänk
Medlem

Prisvärd Systemkamera runt 3-5k

Tjena är ute efter en prisvärd systemkamera för runt 3.000-5.000kr (kan gå upp i pris om det behövs)
Kommer för det mesta använda den till att ta närbilder som fokuserar på ett objekt men också bilder på platser när jag är ute och reser.
Jag vill också använda den till att spela in coola timelapses och småvideos.

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.

Permalänk

Många brukar rekommendera Nikon d3300 + objektiv som instegsmodell i DSLR-världen. Jag hade en d3200 som absolut gjorde massa bra grejer. Med den kameran hade jag dock kanske inte skaffat kitobjektivet. Även om det är bra tycker jag att det är lite trist. Skaffar hellre ett brett normalobjektiv(prime på engelska). Typ 24mm och sedan köpa ett telezoom-objektiv för att ta lite bilder på saker långt borta. Där finns det en del att välja på och jag är ingen expert men kan hjälpa till om du vill! Har lite erfarenhet med nikon som sagt.

Visa signatur

Processor: i7 3930k. Moderkort: ROG Rampage IV. Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 660, RAM: 16gb DDR3. PSU: Chieftec Super Series CFT-650-14CS 650W Skärm: DELL U2412M. Tangentbord: Steelseries 6gv2. Mus: Steelseries Sensei. Headset: Steelseries Sensei V2. Högtalare: JVC-stereo Hörlurar: Superlux HD 660 + cMoy BB