Permalänk
Medlem

Jävla spotify!!

Alltså här startar jag spotify och upptäcker att massa låtar är borta? Va fan....har en del album sparade så upptäcker man att det finns bara tre låtar kvar? Va fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Alltså här startar jag spotify och upptäcker att massa låtar är borta? Va fan....har en del album sparade så upptäcker man att det finns bara tre låtar kvar? Va fan!

Massa artister som har plockat bort sina låtar på sistone tyvärr

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Ju mer jag kollar så är det en massa låtar som är borta. Alltså det här är inte kul...fattas en massa låtar.

Permalänk
Medlem

Jävla skivbolag/artister som inte vill vara med.
Detta är en av orsakerna till att jag slutade med Spotify redan under betan. Lyckades tappa hundratals låtar från mina spellistor på några veckor.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Detta hände mig en gång, fast det visade sig vara någon slags bugg, och låtarna kom tillbaka efter någon dag eller två om jag inte missminner mig. Om du ser att låtarna faktiskt finns kvar på Spotify men inte i din lista kan du kontakta deras kundtjänst och se om de inte kan återställa spellistan åt dig.

(Och kom ihåg att vara formell och resonabel när du kontaktar kundtjänsten. Att svära och vifta med händerna hjälper ingen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Detta hände mig en gång, fast det visade sig vara någon slags bugg, och låtarna kom tillbaka efter någon dag eller två om jag inte missminner mig. Om du ser att låtarna faktiskt finns kvar på Spotify men inte i din lista kan du kontakta deras kundtjänst och se om de inte kan återställa spellistan åt dig.

(Och kom ihåg att vara formell och resonabel när du kontaktar kundtjänsten. Att svära och vifta med händerna hjälper ingen)

Alltså jag har haft gruppen wings , med albumet wings over america sedan jan 2014. Vilket spotify säger är min mest spelande skiva 2015. Men... det finns bara några enstaka låtar kvar. Om jag klickar på en låt scrollar spotify ner till en låt längre ner i listan som uppenbart finns och startar den. Inte dom 14 låtarna i listan som finns på skivan och fungerade innan.. MEN. Om jag googlar wings over america så hamnar jag hos spotify på nätet och alla låtar finns. WTF!! På webben finns alla WTF!! Om man söker på spotify efter wings over america så hittar den skivan med alla låtarna men endast ett fåtal fungerar. Va fan!!

Permalänk
Medlem

För mig är det tvärt om, jag hittar låtar i mina listor som inte borde vara där.
Där emot är det ett helvete när reklamen rullar igång och man blir döv mer eller mindre.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Alltså jag har haft gruppen wings , med albumet wings over america sedan jan 2014. Vilket spotify säger är min mest spelande skiva 2015. Men... det finns bara några enstaka låtar kvar. Om jag klickar på en låt scrollar spotify ner till en låt längre ner i listan som uppenbart finns och startar den. Inte dom 14 låtarna i listan som finns på skivan och fungerade innan.. MEN. Om jag googlar wings over america så hamnar jag hos spotify på nätet och alla låtar finns. WTF!! På webben finns alla WTF!! Om man söker på spotify efter wings over america så hittar den skivan med alla låtarna men endast ett fåtal fungerar. Va fan!!

Som sagt, kontakta deras kundtjänst och se vad de säger.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

För mig är det tvärt om, jag hittar låtar i mina listor som inte borde vara där.
Där emot är det ett helvete när reklamen rullar igång och man blir döv mer eller mindre.

Skaffa premium då! Snåljåp!

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Skaffa premium då! Snåljåp!

Ehh hur kontaktar jag spotify? Länk?

Permalänk
Medlem

Som sagt många artister som tagit bort sin musik från Spotify då Spotify betalar ut ytterst lite till själva artisterna tydligen.
Sedan kan det även vara så som med t.ex Netflix eller annan valfri streamingtjänst: deras licenser för att ha just dessa låtar i sitt urval har gått ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Ehh hur kontaktar jag spotify? Länk?

alltså, så svårt kan det inte vara att Googla lite snabbt istället för att vänta på ett svar från användarna på detta forum?

Här kommer först en guide om vad som eventuellt kan lösa ditt problem:
https://community.spotify.com/t5/Spotify-Community-Blog/Missi...

Om inte det fungerar, kontakta supporten med denna länk nedan:
https://support.spotify.com/contact-spotify-support/

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av något direkt. Inte på senare tid iaf. Var för några år sedan något/några band försvann men nu finns de igen. Framförallt Amon Amarth var jobbigt när de försvann. Men kom tillbaka efter ett tag som tur var.

Har förövrigt 1200 låtar i min spellista, uteslutande hårdrock / metal. Vet inte om det är mer "mainstream" artister som tar bort sin musik eller något för jag har inte märkt av det alls de senaste två nu iaf.

Kan ju vara så att avtal måste förnyas och ibland leder det till att musik försvinner tillfälligt eller något. Min erfarenhet är att de kommer tillbaka igen med nya skivsläpp oftast men det kan vara helt slumpmässigt också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Vet inte om det hjälper i detta fall. Men om man blivit av med en spellista eller en låt på någon lista kan man själv logga in på sitt konto på Spotifys hemsida och återställa den, inget man behöver kontakta deras support för.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batwoman:

Ehh hur kontaktar jag spotify? Länk?

https://support.spotify.com/se/contact-spotify-anonymous/

Google is your friend.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag börjat älska Spotify mer och mer på sensate när det gäller musikutbud, speciellt mkt av det jag hade grooveshark till innan (Sid musik osv)
Soundcloud och Spotify räcker verkligen för mig numera.
Att dom samlar mer och mer info om mig och andra suger såklart och det skulle vara min enda anledning nu att titta på alternativ. Frågan är bara hur bra alternativen är.

Permalänk
Medlem

Inte märkt att de har tagit bort mycket musik på spotify, blev dock jävligt lack när alla In Flames album försvann. Men det var bestämt att alla album skulle ersättas med remasters så dem kom tillbaka någon vecka därefter.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

Prova att välj att visa låtar som inte kan spelas, då bör du kunna se vad som inte syns.

Permalänk
Medlem

Inte för att det löser problemet, men tror att det finns en inställning i programmet som döljer låtar som inte är tillgängliga i spellistorna, den är aktiverad som standard om jag inte missminner mig.

Men du ser då om låter försvunnit från Spotify eller om den försvunnit från spellistan.

//zekel

Visa signatur

I'd rather hate you, for everything you are
Then ever love you, for something you are not

Permalänk
Medlem

Det kanske blir som Netflix med vissa album bara är tillgängliga i USA eller andra regioner. Jag lyssnar på olika typer av rock och där har jag inte märkt något

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Inte märkt att de har tagit bort mycket musik på spotify, blev dock jävligt lack när alla In Flames album försvann. Men det var bestämt att alla album skulle ersättas med remasters så dem kom tillbaka någon vecka därefter.

Även wings albumet visar remaster så om listorna inte uppdateras automagiskt kan det ju vara felet.

Permalänk
Medlem

Det är de förbannade skivbolagens fel, som t.ex. bara använder Spotify som reklampelare en kort period för att sedan dra tillbaka albumet/låtarna och försöka få folk att köpa dem via någon annan tjänst eller på skiva istället.

Fick Spotify bestämma så skulle alla världens låtar finnas fritt tillgängliga, men tyvärr är det inte så. Men som tur är har de ändå otroligt mycket.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom varken trådens titel eller första inlägg uppfyller forumets regler (se § 3.1 och 3.4). Första inlägget uppfyller kanske kraven för Twitter, men det innehåller ingen frågeställning för ett forum.

/KimTjik