Starbreeze startar VR-arkad i Los Angeles

Permalänk
Melding Plague

Starbreeze startar VR-arkad i Los Angeles

Nyheter om VR-relaterade händelser står som spön i backen. Svenska spelstudion Starbreeze går nu ut med att de startar en arkadhall VR-upplevelser i Los Angeles.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta tror jag definitivt behövs om vr nu ska slå på bred front, bra initiativ!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Börjar höra den del om detta företag nu, undrar vilket företag som kommer köpa upp dem framöver?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Detta tror jag absolut är en riktigt bra idé, MEN... Starbreeze behöver släppa mer konkret info om StarVR, först och främst. Med tanke på att både Rift och Vive närmar sig med stormsteg så behöver jag och andra förbokare med mig mycket goda skäl för att kliva av den kön.

Mer konkret info om StarVR skulle kunna göra det, men eftersom de ännu inte är med i racet så antar jag att det helt enkelt ligger lite för långt fram.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk

@Thursday: StarVR är i nuläget inte tänkt att konkurrera med varken HTC Vive eller Oculus Rift. Den kommer snarare konkurrera med nästa generations VR headsets. Det är inte heller säkert att den alls kommer att släppas som en färdig produkt för konsumenter utan kan eventuellt användas enbart för utveckling.

Du kan räkna med lansering tidigast i slutet 2016/början 2017 om den kommer lanseras.

Permalänk
Medlem

@erjohansson: Ja, jag misstänker att du har rätt, med tanke på vilken total tystnad det tycks vara runt lanseringen av StarVR. Men det kommer ju vara en rörlig marknad även det, så klart, nya prylar kommer släppas precis hela tiden. Rift/Vive är bara startskottet.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Detta tror jag definitivt behövs om vr nu ska slå på bred front, bra initiativ!

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med! VR är såpass dyrt idag att det inte kommer kunna slå igenom i "var mans vardagsrum" som de hela tiden pratar om. Utan det är nog i arkadformat vi kommer få uppleva det i många år framöver.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

@Ozzed: Håller inte riktigt med, kan se stor potential i Smartphone drivna VR headsets (ex. Gear VR). Dessa kostar inte skjortan och tror även att den här typen av headset kan få igång marknaden av mer premium headset till dator.
Jag tror att vi redan i slutet av 2016 kommer se en explosion av VR headset bara folk får möjlighet att testa det och får upp ögonen för det.

Permalänk
Medlem

Vilken bra idé... Arkadhallen får en renässans. : D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Håller med! VR är såpass dyrt idag att det inte kommer kunna slå igenom i "var mans vardagsrum" som de hela tiden pratar om. Utan det är nog i arkadformat vi kommer få uppleva det i många år framöver.

Med tanke på att StarVR har två paneler lär den dessutom vara markant dyrare än Oculus Rift. Det jag sett hittills med extremt hög upplösning, FOV och optik tilltalar mig även om det är dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Håller med! VR är såpass dyrt idag att det inte kommer kunna slå igenom i "var mans vardagsrum" som de hela tiden pratar om. Utan det är nog i arkadformat vi kommer få uppleva det i många år framöver.

Exakt, det var ju mer eller mindre på detta sätt vanliga tv/dator spel slog igenom, och typ allt annat med bio->hemmabio osv

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erjohansson:

@Ozzed: Håller inte riktigt med, kan se stor potential i Smartphone drivna VR headsets (ex. Gear VR). Dessa kostar inte skjortan och tror även att den här typen av headset kan få igång marknaden av mer premium headset till dator.
Jag tror att vi redan i slutet av 2016 kommer se en explosion av VR headset bara folk får möjlighet att testa det och får upp ögonen för det.

Jag tycker lite att det koster en hel del ändå. Märkligt att folk inte alltid tänker på vad de betalar sinna telefoner, dem då de tar dem på 2-3 års avbetalning och sedan om man t.ex lägger på Gear VR till det, som för övrigt var stört omöjligt att få tag på då polaren ville ha det.

Kör med cardbord ibland och t.ex Tuscana Dive var häftig och man märkte klart och tydligt att då man sänkte grafiken till low (sitter på en s5) så blev upplevelsen helt annorlunda. Även "360" film konceptet som t.ex Jaunt pressenterar är häftigt.

Sedan om det är via mobil slipper man ju kabeltrasslet tror att en vanligt kontorsstol eller liknande barstolar som går att snurra på som går att använda då om man inte ska gå manuellt.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Med tanke på att StarVR har två paneler lär den dessutom vara markant dyrare än Oculus Rift. Det jag sett hittills med extremt hög upplösning, FOV och optik tilltalar mig även om det är dyrt.

Skrivet av Jockew1989:

Exakt, det var ju mer eller mindre på detta sätt vanliga tv/dator spel slog igenom, och typ allt annat med bio->hemmabio osv

Ja precis. Arkadmaskiner är dyra, och bidrog på den tiden med långt bättre grafik än folk hade råd med i vardagsrummet, och så är det ju med VR också. Men sedan när datorerna och konsolerna kom ikapp dog det liksom lite. Tror det blir samma med VR. Tvivlar på att arkadhallar kommer finnas kvar när "hemmatekniken" blir billig och bra.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Superbra initiativ, hoppas att det går bra. Kanske man kan vänta sig att det finns tillgängligt i Norrland våren 2025?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av xpanterx:

Börjar höra den del om detta företag nu, undrar vilket företag som kommer köpa upp dem framöver?

Tror inte starbreeze kommer bli uppköpt på ett tag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1