BF4 - "Client Low Framerate"-ikon om och om ändå om jag inte har låg FPS

Permalänk
Medlem

BF4 - "Client Low Framerate"-ikon om och om ändå om jag inte har låg FPS

Jag har aldrig sett denna ikon förut, så jag antar det är ny grej?
Dvs ikonen som är i denna tråd: https://www.reddit.com/r/Battlefield_4_CTE/comments/38a3be/bf...

På HIGH pendlar min FPS mellan 55 och 60 FPS (har bara en 60 Hz monitor). Detta enligt BF4s egna perfoverlay.drawfps. Ändå får jag den idiotiska CLF-ikonen hela tiden (ca var 4:e sekund). Jag antar detta är en bug? Går det att avaktivera detta? Det är ju ospelbart med en blinkade ikon hela tiden.

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle försöka få upp frameraten istället, det är enormt hackigt kring 50-60 fps bara... samt att spelet ska ju typ synka nätverks-ticken i närheten ihop med det där för att få ordning på nätkoden. Sänk reglaget för resolution scale till 100 eller typ 90, gör massor för fps.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Jaha, men bara för att FPS någon gång går under 60 FPS så ska inte ikonen visas i princip hela tiden.

Det står ju

Citat:

If you see this you probably have REALLY low fps, and at this state gameplay will suffer severly due to lots of reasons. An example would be that you have 12 FPS out of the targeted 30 FPS.

Eller vadå, är "active target tickrate" som standard 120 FPS? Finns ingen annan orsak att det skulle visas hela tiden, eller förutom att skiten är buggig. T.o.m. på "Test Range" visas ikonen hela tiden. Fast det är kanske så det är nu att ATR är 120+ FPS. Om man inte har 144 HZ skärm och 120+ FPS så ska man inte längre få spela utan en blinkade ikon.

Satte resolution scale på 25% för skojs skulle, ikonen visas konstant ändå.

Min hårdvara är:
GTX 670
i52500K 3.3. GHz
SSD

Permalänk
Medlem

Då förstår jag, låter ju helt knäppt. Nu är ju detta inte helt ovanligt med buggig skit från dom här leverantörerna... jag ska testa uppdateringen här och se om jag också har samma strul som dig.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Den ikonen måste betyda något annat än bara låg fps. Jag ansträngde mig lite med inställningarna och fick ner min fps till mellan 30-50 fps och fick inga varningar alls. Min perfoverlay.drawfps 1 växlade mellan rött och gult, men ingen ikon som dök upp.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Nja, beskrivningen verkar vara för FPS.

Citat:

Client Low Framerate
Warning state: 95% out of active target tickrate.
Severe state: Internal engine formula – if you see this you probably have REALLY low fps, and at this state gameplay will suffer severly due to lots of reasons. An example would be that you have 12 FPS out of the targeted 30 FPS.

Jag har testat att:

  • Nedgradera Nvidia-drivrutinerna

  • Start om routern

  • Köra utan routern

Jag får väl lägga in buggen i BTRacker eller/och kontakta EA-supporten. Fast jag fattar inte hur de lyckats med att få en sådan här bugg i stable release. Kan ju knappast vara bara mig det påverkar.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur man fixar detta? Går det stänga av skiten i konsollen? Det är jävligt irrerande att spela med en blinkande ikon hela tiden.

Permalänk
Medlem

@slismetf: Kollade lite, har inte sett hur man stänger av det och du är inte ensam om det här. Folk som ligger med vsync på och stadigt 60fps får detta. Helt sjukt.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktiv

Problemet ligger fortfarande kvar. HELVETE var störigt det är! Helt sjukt!