Permalänk

Gröna pixlar vid fullskärm?!

Hej, under mellandags rean köpte jag en ny 1440p skärm från inet. Sedan första dagen har jag märkt ett problem jag inte hade med min andra skärm. När jag har Chrome eller vilket annat program i maximerat läge eller spelar ett spel i fullskärm så syns 2st pixlar som bara lyser grönt och de är i vänstra sidan av skärmen, den ena är bredvid Windows ikonen och den andra är lite högre upp. Är detta drivrutin fel eller hårdvara?

EDIT: Om jag ställer skärmen på 1080p är det inga problem med pixlarna
Visa signatur

blipp blopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimHeterJag:

Hej, under mellandags rean köpte jag en ny 1440p skärm från inet. Sedan första dagen har jag märkt ett problem jag inte hade med min andra skärm. När jag har Chrome eller vilket annat program i maximerat läge eller spelar ett spel i fullskärm så syns 2st pixlar som bara lyser grönt och de är i vänstra sidan av skärmen, den ena är bredvid Windows ikonen och den andra är lite högre upp. Är detta drivrutin fel eller hårdvara?

Bild tack.

Mycket möjligt att det kan vara ett pixelfel, men eftersom du varken bifogat en bild eller ett namn på produkten så finns det inte mycket vi kan göra.

Prova knacka lätt på området med pixeln, har du tur så väcker du liv i den igen.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

@Pamudas: Det är alltså inte alltid de är "Döda" men bara när ett program ligger mot vänster sida. Den ena pixeln ligger vid aktivitetsfältet och när inga program är mot vänster sida är den i samma färg som fältet skall vara

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk

Gröna pixlar med program i vänsterkant!

Hej! Jag köpte mig en Acer G247HYU under mellandagarna på Inet och började få problem på dag ett. När jag har ett program som Chrome eller ett helt vanligt spel som ligger i kant med vänster kant av skärmen får jag några gröna pixlar i samma sida. Pixlarna är inte alltid där utan bara när ett program är i den sidan

Visa signatur

blipp blopp

Permalänk

Gröna pixlar med program i fullskärm?

Hej! Jag köpte mig en Acer G247HYU under mellandagarna på Inet och började få problem på dag ett. När jag har ett program som Chrome eller ett helt vanligt spel som ligger i kant med vänster kant av skärmen får jag några gröna pixlar i samma sida men inte när jag bara är i Windows skrivbordet. Pixlarna är inte alltid där utan bara när ett program är i den sidan. Titta på filmen här så förstår ni nog:

Visa signatur

blipp blopp