Arma 3 - Altis Life server?

Permalänk
Medlem

Arma 3 - Altis Life server?

Tänkte börja spela Arma 3 altis life men jag har problem med att hitta en server som är bra
Hittar ingen aktiv server där folk pratar engelska (Hittar nästan bara only GER och FR servrar)
Någon här som spelar på en server som är aktiv och har saves?

Tittat på massor youtube videos och vill verkligen testa det

(Har portforwardat)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

sök rp project så kommer du hitta en server som är aktiv och man pratar engelska där, och det finns endel svenskar på den servern, jag är en av dem som spelar där nickar där Primestar

Permalänk

Kan bara rekommendara Blackwing, har kört på den i 2 veckor. http://www.blackwing.co.uk/home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Tänkte börja spela Arma 3 altis life men jag har problem med att hitta en server som är bra
Hittar ingen aktiv server där folk pratar engelska (Hittar nästan bara only GER och FR servrar)
Någon här som spelar på en server som är aktiv och har saves?

Tittat på massor youtube videos och vill verkligen testa det

(Har portforwardat)

Om du söker på KNG så har de ganska bra servers. (De har både Stratis och Altis. Dina stats och pengar följer med på båda servrarna )

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Altis Life!

Jag stoppade upp en server igår kväll innan jag gick och la mig, får se hur det går eftersom jag är relativt ny inom hosting av Arma 3 servrar.

Så spela gärna på den så jag får se hur den hanterar spelare på servern, när jag testade igår kväll verkade det fungera bra men vi var bara 2 st som testade.

Filtrera Madness som hosting namn så hittar du den, den sparar kläder,pengar, bilar i garagen osv och den är uppe 24/7 och hostad hemma hos mig, blir nog att slänga upp andra datorn och ha som server.

EDIT: Ifall ni undrar över något, kom gärna in på TS3n. madness.servegame.com! Är hemma efter 15 då jag slutar jobbet!

Permalänk

Altis life server!

Jag har en altis life server som drogs igång för en vecka sen, vi är ett gäng som är ganska aktiva på den med cop training med mera men vi säker flera spelare hela tiden givetvis då vi är ganska nya.

Kika på vår hemsida för mera info om vi spelar och regler med mera om det faller i ditt tycke så att säga( vi moddar spelet för mera att göra såsom ranker, kläder och flera skins med mera).

www.aveonet.tk

Hoppas att se dig där, vi pratar bara engelska och servern befinner sig i sverige!

//RK

Visa signatur

🎮 → Core i9 10900K • Gigabyte RTX 3080 • 64GB DDR4 • MSI MPG Z490 Carbon EK X
🖥️ → Skärm: Acer XZ350CU Curved 35"• 🥽 → VR: Ocolus rift S
💻 → Laptop: Alienware Area 51M
🎧 → Corsair Void PRO wireless
🖱️ → Alienware AW558 | ⌨️ → Razer blakcwidow chroma v2

Permalänk

Jag spelar på en och samma server hela tiden, väldigt bra, lite få folk bara. Dom flesta är från UK.

www.taa-clan.com

Där kan du kolla, dom har även en teamspeak.

Visa signatur

Chassi: NZXT Source 210 Vit
Modekort: MSI Z87-G45 GAMING ATX
Processor: Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
Grafik: MSI GeForce GTX770 2GB TF
Minne: A-Data 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION, Röda

Permalänk

Jag har spelat på Asylum-servrarna i två veckor nu. Kan starkt rekommendera dem. www.gaming-asylum.com. Det är två servrar men dina pengar och det du har på dig synkas mellan servrarna. Det är en hel del svenskar och norrmän på dessa servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavusAdolphus:

Jag har spelat på Asylum-servrarna i två veckor nu. Kan starkt rekommendera dem. www.gaming-asylum.com. Det är två servrar men dina pengar och det du har på dig synkas mellan servrarna. Det är en hel del svenskar och norrmän på dessa servrar.

Vad ska jag filtrera på för att hitta servern.... Helt omöjligt

Nu kom dom fram, 200+ ping var det tydligen.. Hur får man upp sina favoriter direkt? Finns det någon typ av externt program såsom dayzcommander för arma 3?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Tja säkert en dum fråga men tänkte lira lite Altis life (Arma 3) men grejen är ju att alla jävla servrar är röda och jag då kommer såklart inte in på dom..

Så vad är problemet? måste jag ladda ner nåt särskilt för att kunna joina en server typ som SecretOne #1 eller nån annan populär server

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

asylum är en riktigt bra server

Visa signatur

|Fractal Design R5|Asus GeForce GTX 1070 | Seagate 1 tb |Asus z170 Pro gaming|Intel Core i7 6700k|Samsung 850-Series EVO 250GB|BenQ XL2411Z|M50x

Permalänk
Medlem
Skrivet av spnelo:

Tja säkert en dum fråga men tänkte lira lite Altis life (Arma 3) men grejen är ju att alla jävla servrar är röda och jag då kommer såklart inte in på dom..

Så vad är problemet? måste jag ladda ner nåt särskilt för att kunna joina en server typ som SecretOne #1 eller nån annan populär server

Tacksam för svar

ominstallera arma 3 det fixa för mig

Visa signatur

|Fractal Design R5|Asus GeForce GTX 1070 | Seagate 1 tb |Asus z170 Pro gaming|Intel Core i7 6700k|Samsung 850-Series EVO 250GB|BenQ XL2411Z|M50x

Permalänk
Medlem

Polis

Hej är helt ny på altis life vad rekommenderar ni att man börjar som? Polis verkar spännande men antar att man behöver några timmar innan man kan fundera på det. Är det teamspeak som gäller när man kör på altis life?

Permalänk

http://www.aveonet.net/altis-1/
Riktigt bra server! Kom in och spela!

Permalänk
Medlem

AltisFunkytown Nystartad nordic/eng server som behöver en massa civs
Stort behov av mer cops, medic och rebels, bara att ansöka på hemsidan.

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

Arma 3 altis life

Har en nystartad svensk arma 3 altis life server startad och letar efter lite folk som är sugna på att lira. Ni får självklart ge oss feedback på serven och säga vad vi ska förbättra och om ni vill ha något på serven. Är alltid någon admin inne om det är något, admin är alltid tillgängliga på ts

ip till serven är: 62.210.58.190

Port: 2302

Finns även hemsida och ts:
Hemsida:http://thoraltislife.cybersite.nu/
Där kan ni hitta information,donation,regler och hur man blir polis/ambulans personal.
Ts ip: server243618.teamspeak.dk
(Ni måste ha med server)

Permalänk
Medlem

Arma 3 Altis

Hejsan är ni ett gäng som letar efter en seriös Altis server med aktiva admins och socialt och trevligt folk då ska ni börja spela på servern (spelfrossa) där vi har whitelist för rebel,polis och medic samt att man kan ha gängbaser och i mellan åt så har vi events mellan gängen tex ett stort krig mellan gängen för att få vinna respekt som gäng. Hoppas vi ses på servern MVH

Permalänk
Medlem

Arma 3 Altis Life Server 4.0 Secretone
Är en skön altis life server med väldigt stort fokus på RP, aktiva admins whitelisted faktioner. Så som Militär/Polis/Medic/Rebeller och även Channel 7 news.

Denna servern har jag spelat på sen i juni 2014

Vi är ett riktigt gött community där

Admins lyssnar väldigt mycket på idéer från folk som kommer med dom

Secretone servern har stort fokus på utveckling av servern, typ inga idéer är dåliga och tas upp i admin möten osv

Länk till forum
http://secretone.net/

Permalänk

Hello.

I'd like to announce that i'm apart of a great community a very good roleplay community related to arma 3 with alot of cool feautures and stuff to do on the server. It's a arma 3 Altis life server with alot of custom textures and organized police force & NHS, It's very strict rules on it which makes the roleplay much better and much more serious, the level of roleplay on this server is: ULTIMATE, Rules are great, Staff team is great, People are just great and so friendly with eachother

I'm gonna make a small list of some of the content
Custom Police uniform and vehicle skins
Custom NHS Uniform and vehicle skins
Custom Prison
Police have rubber bullet rifles aswell instead of just killing people they can taze you, (They also have lethal rounds with them tho)
Two countries the normal land is based on UK, And the other country is based on spain
Spain has their own military and police, Same goes with UK
Custom clothing & car textures for civilians (Cool textures)
Alot of stuff to do to get money, I will list some of the stuff below

Petrol / Oil rig
Cocaine
weed
Iron
Diamond
Turtle Poaching
H.M Threasury robbery
Robbable gas stations & ATM's
Mining
Sand
Glass

When it comes to police we have a proper ranking structure and very proffessional higher ups that try to give you the best gameplay of your life, They do it strict and properly, Before you become a police officer you have to do two modules, Module 1 & 2 basiclly training, They keep it well organized and make sure that civilians & police stay happy, Weekly meetings where every cop gets a chance to say what they want changed.

Join us and get more information!

and much more,

To be able to into the spanish side on our altis server you need a visa that you can get from the spanish government, With that visa you have all the rights to travel in and out from spain,

(They speak english there tho don't mistake us)

There is so much more that i could type but then i would ruin the fun for you, I want you to come to our great community & server and test it out yourself and see if you enjoy it

website: http://www.altislifereality.com/ [We wont have a enjin website for long]
Teamspeak 3: http://altislifereality.tserverhq.com:6367

Kind regards Pablo Lopez

Permalänk
Medlem
Skrivet av PabloLopez:

Hello.

I'd like to announce that i'm apart of a great community a very good roleplay community related to arma 3 with alot of cool feautures and stuff to do on the server. It's a arma 3 Altis life server with alot of custom textures and organized police force & NHS, It's very strict rules on it which makes the roleplay much better and much more serious, the level of roleplay on this server is: ULTIMATE, Rules are great, Staff team is great, People are just great and so friendly with eachother

I'm gonna make a small list of some of the content
Custom Police uniform and vehicle skins
Custom NHS Uniform and vehicle skins
Custom Prison
Police have rubber bullet rifles aswell instead of just killing people they can taze you, (They also have lethal rounds with them tho)
Two countries the normal land is based on UK, And the other country is based on spain
Spain has their own military and police, Same goes with UK
Custom clothing & car textures for civilians (Cool textures)
Alot of stuff to do to get money, I will list some of the stuff below

Petrol / Oil rig
Cocaine
weed
Iron
Diamond
Turtle Poaching
H.M Threasury robbery
Robbable gas stations & ATM's
Mining
Sand
Glass

When it comes to police we have a proper ranking structure and very proffessional higher ups that try to give you the best gameplay of your life, They do it strict and properly, Before you become a police officer you have to do two modules, Module 1 & 2 basiclly training, They keep it well organized and make sure that civilians & police stay happy, Weekly meetings where every cop gets a chance to say what they want changed.

Join us and get more information!

and much more,

To be able to into the spanish side on our altis server you need a visa that you can get from the spanish government, With that visa you have all the rights to travel in and out from spain,

(They speak english there tho don't mistake us)

There is so much more that i could type but then i would ruin the fun for you, I want you to come to our great community & server and test it out yourself and see if you enjoy it

website: http://www.altislifereality.com/ [We wont have a enjin website for long]
Teamspeak 3: http://altislifereality.tserverhq.com:6367

Kind regards Pablo Lopez

Undvik denna server. Spelade på denna med en vän för ett tag sen. Vi farmade och fick ihop en hel del och sen började Dean (som äger servern) att trolla oss. Han teleporterade till oss och sköt emot oss som polis. När vi sköt tillbaka så hade han godmode på. De första gångerna så var väl det lite roligt men sen när vi sa ifrån då bad han oss sticka och bannade oss. Hotade även att försöka få mig global banned då jag skrev en review på altisliferpg.com.

Skit server kort sagt!

http://www.altisliferpg.com/topic/9169-ukeuusa-altis-life-rea...

Topic/Tråden på Altisliferpg.com

Permalänk
Medlem

mycket bra server!!!!

En helt otroligt bra server som jag rekommenderar bra forum och admin

23gamers.enjin.com

Permalänk
Medlem

ursäkta att jag väcker en gammal tråd, men det är ingen som känner till någon bra server med Life inte inte är på Altis då jag lessnat på den mappen och vill gärna hitta till Lakeside eller nåt liknande.

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

En svensk server med aktiva admins, ständigt nya uppdateringar, event osv

@Boozfob: Forbidden-lands har en skitbra server som jag lirat på ett tag nu! Väldigt seriösa spelare som älskar att RPa så denna kan jag bara rekommendera för alla som söker sig till en aktiv server med bra folk.

Permalänk
Medlem

bumpar denna igen.. finns de ingen server som kör lakeside som är open? och inte whitelisted? Mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Väldigt aktiv och bra svensk Altis life server https://cvgaming.net/ rekommenderar starkt!

Permalänk

Unity gaming är en grymt skön server, bra admins roliga gangs och seriös rp. Den erfarar dock en svacka
i spelare sedan 1.8gig arma updaten. Vore väldigt uppskattat om folk ger den en chans och spelar lite tror ni skulle gilla den, och desto fler som är online desto fler kommer joina in och så växer communityt upp igen Theunitygaming.com är hemsidan, mer info finns där.

Permalänk
Medlem

Blev sugen att lira jag med. Suttit och kollat på Lirik och hans bravader. Finns det någon sån server? Lakeside, engelska, bra RP? Behöver inte vara svenskar.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti