Permalänk
Medlem

Andrahandsvärde på chassi?

Tjenare!

Jag är sugen på att byta ut mitt Fractal Design Define R5 (många tror nog att jag är helt tokig som vill byta ut ett så bra chassi!) mot ett Phanteks Enthoo Evolv ATX. Dock är jag tvungen att gå på sjukbidrag just nu så budgeten jag har till hobbygrejer varje månad är ju inte sådär jättehög, så innan jag skaffar mig ett Evolv ATX så behöver jag få mitt Define R5 sålt, men jag har ingen aning om vad det kan vara värt.

Chassit är cirka 6mån gammalt, vitt med fönstersida, inga repor i färgen och fönstret ser mer eller mindre ut som nytt, inga större repor så jag antar att om man tog och putsade fönstret så skulle det inte finnas några skönhetsfel. Allt som kom med chassit, hårddiskburar, fläktar och sånt finns kvar. Även 2st Corsair AF120 Quiet Edt. 120mm Blå LED finns att få med om köparen nu skulle önska det.

Så rent generellt så är chassit som nytt, ur ett andrahandsperspektiv eller hur man nu ska se det.
Vad tror ni är ett sjysst pris att be om det ifall jag skulle lägga upp det här på marknaden, Blocket eller vad det nu finns för ställen?

MVH!

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga runt 400-500kr, lägg ut det på blocket eller på Swec marknaden.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Entusiast

Lägger du ut det på marknaden så får du det sålt till 99% säkerhet!

Sen är du varmt välkommen till klubben