Permalänk

Bra plugin till wordpress

Hallåj,

Kan ni ge tips på plugin som ni tycker man måste bara ha till sin wordpress sida. På min sida har jag både en blogg och sidor med information även mycket med bilder. Väldigt tacksam för tips på användbara plugins.

Mvj Jonas

Permalänk
Medlem

Rent spontant kan jag väl säga att du bör ha ett plugin så som W3 Total Cache för att snabba upp sidan markant.

Permalänk

Okej tackar, kollar lite på det nu i settings men förstår inte hälften av alla inställningar. Räcker det att man kör på default inställningarna eller vad skall man använda ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera EWWW Image Optimizer för att komprimera bilder och Autoptimize för att komprimera och merga js, css och html.

Kör du egen server så kan pagespeed modulen snabba upp en del https://developers.google.com/speed/pagespeed/module/

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Aha tycker sidan är rätt snabb men skall kolla dom. Nej kör inte på egen server utan webbhotell

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Aha tycker sidan är rätt snabb men skall kolla dom. Nej kör inte på egen server utan webbhotell

Skickades från m.sweclockers.com

Svårt att tipsa om bra plugin när man inte vet vad sidan saknar. Alla sidor kan dock få nytta av att bli lite snabbare.

Har du testat din sida i mobilen när man sitter på segare nät? I Chrome Developer Tools kan du strypa hastigheten för att simulera segare anslutningar.

Något att testa är också prestandan i äldre/sämre mobiler. Hur det flyter och så det t.ex. inte hackar när man scrollar.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Skrivet av rumpnisse:

Svårt att tipsa om bra plugin när man inte vet vad sidan saknar. Alla sidor kan dock få nytta av att bli lite snabbare.

Har du testat din sida i mobilen när man sitter på segare nät? I Chrome Developer Tools kan du strypa hastigheten för att simulera segare anslutningar.

Något att testa är också prestandan i äldre/sämre mobiler. Hur det flyter och så det t.ex. inte hackar när man scrollar.

Allt flyter på bra tycker jag faktiskt, fick ett tips ovan här på ett plugin som snabbar upp sidan. Men vet inte om jag skall ha default inställningarna i detta plugin ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Allt flyter på bra tycker jag faktiskt, fick ett tips ovan här på ett plugin som snabbar upp sidan. Men vet inte om jag skall ha default inställningarna i detta plugin ?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har använt mig mer av WP Super Cache än W3 Total Cache men jag har för mig att standard inställningarna fungerar helt ok.
Annars finns det flera guider som går igenom inställningarna. T.ex. https://theme-fusion.com/w3-total-cache-beginners-guide/

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Skrivet av rumpnisse:

Jag har använt mig mer av WP Super Cache än W3 Total Cache men jag har för mig att standard inställningarna fungerar helt ok.
Annars finns det flera guider som går igenom inställningarna. T.ex. https://theme-fusion.com/w3-total-cache-beginners-guide/

Vad är skillnaden på dessa två eller fungerar dom på samma sätt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Vad är skillnaden på dessa två eller fungerar dom på samma sätt ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, i princip. Finns la lite skillnader men i det stora hela så kommer det nog ner till ens egna preferenser.
Bara att googla w3 total cache vs wp super cache. Många har jämfört pluginsen.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Aha ok skall kolla på det, gärna mer plugins som ni kan rekommendera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Yoast SEO är alltid bra att ha om du tänker göra sidan lite SEO-vänligare

Permalänk
Skrivet av frallboy:

Yoast SEO är alltid bra att ha om du tänker göra sidan lite SEO-vänligare

Jepp den kör jag, inte kommit bättre till hos google även om jag använder den pluginen men ändå. 😊

Skickades från m.sweclockers.com