CSGO tappa enormt med rank efter inaktivitet

Permalänk

CSGO tappa enormt med rank efter inaktivitet

Var inaktiv närmare 1-1,5 månad på mitt ena konto som var Global elite, kommer tillbaka vinner en match rankar upp till DMG.

tappar hakan på riktigt?

Och alla säger att det beror på att min rank inte var värd mer och det är det nya rankingsystemet.

Mitt andra konto är global elite och är fortfarande global elite,

Min vänn som var inaktiv lika länge som mig blev supreme.

Nu sitter jag här med 40-60 kills varje match 2-3K/D och totalslaktar fienden får massa onödiga reports varje game och blir kallad äcklig smurf/fuskare etc.

har precis blivit Lem igen och slaktar fortfarande lika enkelt.

Är detta verkligen rätt väg att gå rankmässigt jag har som sagt lagt mitt liv i csgo all fritid har gått till det spelet. och har lirat cs sedan början av 2000 talet.

jag tweakar cfg för varje uppdatering som går för att få så bra hitreg som möjligt.

Dom ända matcherna jag faktiskt förlorar är dom som vi möter uppenbara fuskare på som även blir confirmed via demot efter matchen. även där ligger jag toppfrag.

jag finner detta helt jävla absurt ändå.

Mitt konto var global på 500 wins hade varit global de senaste 350 vinsterna och första ranken på detta konto var lem sen gick det uppåt. Och låg på en winstreak på närmare 20 matcher innan jag blev inaktiv.

Så varför förtjänade jag DMG enligt det nya rankingsystemet? nu gör det inte mig något då jag fick lira med mina vänner igen som är lägre rank men då bär jag samtidigt upp dom i rank med mig.

Är det helt enkelt så att man förlorar rank för inaktivitet nu för tiden?

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

Det är för att dom ändrade fördelning av spelare i de olika rankerna, i dagsläget så ska rankerna ungefär vara normalfördelade runt Gold Nova Master. I Januari så var ca 0,7% av alla spelare Global, jämfört med ca 2,9% i November. Det var alltså nästan lika många spelare i global som det var i alla silver-ranker sammanlagt i November. Källa: https://csgosquad.com/ranks

Själv så gick mitt main från LEM till DMG på två förluster även om jag vann matcher emellanåt. Min smurf gick från DMG till GNM p.g.a inaktivitet. Jag tycker detta är positivt även om matcherna just nu är väldigt obalanserade eftersom tidigare så var väldigt många spelare ganska dåliga även om de var LEM +. Nu måste man var väldigt bra för att nå de högre rankerna, speciellt global. Många proffs var också inaktiva och hamnade i DMG-LE som du men de klättrar ganska enkelt tillbaka till global.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk

@Schackmannen: Mjo dom spelar ju i lag så för dom är det ju väldigt enkelt jag lirar upp mig solo eller med lågrankade kamrater och det går ändå bra att ranka upp igen men man hör verkligen inte hemma i dessa låga ranker.

Jag tror det beror på alla dessa boosting-tjänster så många blev global för skicklighetsmässigt är fienden på DMG inte svårare än innan, samma på LE, Lem.

Och på global möter man fortfarande idioter som inte hör hemma där.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Pågrund av att det är cirka 0.8% som är Global nuförtiden, har du inte spelat på så länge så du tappar din ranking, så har du heller inte varit aktiv, och det finns andra folk som är aktiva och tar din rank, och du åker då ner. Om du nu förtjänar Global som du säger, så ska det inte ta lång tid att få tillbaks den. Det är ungefär som dom som påstår att dom är Global, sen har dom knappt spelat på kontot mer, och gnäller att dom åkte ner till DMG, ungefär som du påstår faktiskt. Mer information finns här.

https://www.youtube.com/watch?v=vq36TS6TLKA

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

Det har varit så sjukt olika bland mina kompisar och mig.

Vi har många i vår skypegrupp som är blandade rank men att ge några exempel.

Vi kanske har en 5-7 st som har varit Global i några och av oss blev det ungefär såhär efter inaktivitet:

2 DMG
1 LE
2 LEM
2 Supreme

Men eftersom vi har en rätt blandad grupp så fanns det många som var DMG, LE & LEM också. Vissa av dessa rankade inte ner efter inaktivitet och många rankade bara ner typ en rank. Så det känns oerhört instabilt system om jag ska vara ärlig!

Och vi skrattade ju hur mkt som helst på de som blev lägre än LEM iaf! =D Men vi spelar ju oftast fem så jag tror att vi alla är globals igen (iofs spelas inte MM så ofta nowdays, rätt slitet imo).

men för att visa att du inte behöver känna dig ensam:

Olofm blev LE. Schneider blev LEM etc etc. Alla har typ derankat 1-3 ranks! =D

Permalänk
Skrivet av r3flex:

Pågrund av att det är cirka 0.8% som är Global nuförtiden, har du inte spelat på så länge så du tappar din ranking, så har du heller inte varit aktiv, och det finns andra folk som är aktiva och tar din rank, och du åker då ner. Om du nu förtjänar Global som du säger, så ska det inte ta lång tid att få tillbaks den. Det är ungefär som dom som påstår att dom är Global, sen har dom knappt spelat på kontot mer, och gnäller att dom åkte ner till DMG, ungefär som du påstår faktiskt. Mer information finns här.

https://www.youtube.com/watch?v=vq36TS6TLKA

Supreme nu ganska otäckt att lira på dom högre rankerna nu spelat in en hel del fraps på demo's efteråt på folk jag trott att fuskat under de ca 50 matcherna jag spelat så har 20-25 pers blivit bannade.

2 matcher där dom hard togglat och inte brytt sig.

Känns som ena halvan är boostade idioter som inte har något på dom högre rankerna att göra.

Andra halvan är fuskare, och sen finns det ett par skickliga spelare.

Men egenteligen vad förväntar man sig av csgo MM. Går knappt ta seriöst längre.

Känns som det är mer fuskare nu än någonsin.

Första gången 20-25 pers blivit bannade på 50 matcher.

Ironin i det hela är att alla jag sett profilerna blivit bannade har varit ryska nya konton. "I'm just a smurf and im better then you."

Csgo känns verkligen inte roligt längre, vinst förlust lika spelar ingen roll allt är lika tråkigt då det alltid är någon som fuskar eller laggar sönder och har en helt sne hitbox.

Hitreggen är dålig på MM och relativt dålig på ESEA trots sina 128tick, Inte ens i närheten av samma hitreg som privata servrar som går på 128tick.

En sak jag däremot märkt varenda gång någon har kört wallhack går det knappt träffa fienden på servern varje match någon fuskat som även blivit bannad och uppmärksammat via demo så har skotten bara hoppat gått rakt genom.

Börjar för första gången känna att cs faktiskt inte är cs längre och då har jag lirat mer eller mindre varje dag sedan 1.5 tänk på det skillroofet är mycket lägre än i alla andra cs-spel och problemen finns alltid i csgo som förstör.

Nu blev det en wall of text men jag känner fan inget nöjje i csgo längre, kanske en del i att man växt upp och cs har blivit något helt annat än när man startade jag vet bara inte men jag är less på det.

Ska nog bara ta global en sista gång nu sen ger jag upp på csgo.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

@Lordkiller:

"onödiga reports varje game och blir kallad äcklig smurf/fuskare etc."
Din äckliga smurf, måste ändå vara årets sämsta verbala attack.

CSGO är fyllt av femtonåringar som bölar om du drar en HS genom någon dörr, hälften av spelarna inser inte ens vikten med ett par vettiga lurar utan lirar med musik i bakgrunden.

Har du lite begåvning så räkna med att bli Hatad och anklagad, även längre upp (eller ner?) i ranksen

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

@Lordkiller:

"onödiga reports varje game och blir kallad äcklig smurf/fuskare etc."
Din äckliga smurf, måste ändå vara årets sämsta verbala attack.

CSGO är fyllt av femtonåringar som bölar om du drar en HS genom någon dörr, hälften av spelarna inser inte ens vikten med ett par vettiga lurar utan lirar med musik i bakgrunden.

Har du lite begåvning så räkna med att bli Hatad och anklagad, även längre upp (eller ner?) i ranksen

Haha, blir t.om. kallad smurf i globalgames av ryssarna titt som tätt.

Förstår inte vad du menar med bra lurar och ingen musik, man måste ju ha bra flow i sina flex-skills och de tre bunnyhop-stegen man kan göra - kollar du aldrig någon fragmovie?? :O:O /joke

ont:
Antagligen så blev du lowbie istället för att 'behöva deranka' efter några games - vilket många gjorde vid updaten. Tragiskt hur många som knappt borde platsa på public servrar som fortfarande är globals dock. Första matchen efter patchen så derankade jag till supreme men gick upp igen efter någon timme och har hållt mig kvar trotts att jag bara soloköar pga. dåligt med tid att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

Supreme nu ganska otäckt att lira på dom högre rankerna nu spelat in en hel del fraps på demo's efteråt på folk jag trott att fuskat under de ca 50 matcherna jag spelat så har 20-25 pers blivit bannade.

2 matcher där dom hard togglat och inte brytt sig.

Känns som ena halvan är boostade idioter som inte har något på dom högre rankerna att göra.

Andra halvan är fuskare, och sen finns det ett par skickliga spelare.

Men egenteligen vad förväntar man sig av csgo MM. Går knappt ta seriöst längre.

Känns som det är mer fuskare nu än någonsin.

Första gången 20-25 pers blivit bannade på 50 matcher.

Ironin i det hela är att alla jag sett profilerna blivit bannade har varit ryska nya konton. "I'm just a smurf and im better then you."

Csgo känns verkligen inte roligt längre, vinst förlust lika spelar ingen roll allt är lika tråkigt då det alltid är någon som fuskar eller laggar sönder och har en helt sne hitbox.

Hitreggen är dålig på MM och relativt dålig på ESEA trots sina 128tick, Inte ens i närheten av samma hitreg som privata servrar som går på 128tick.

En sak jag däremot märkt varenda gång någon har kört wallhack går det knappt träffa fienden på servern varje match någon fuskat som även blivit bannad och uppmärksammat via demo så har skotten bara hoppat gått rakt genom.

Börjar för första gången känna att cs faktiskt inte är cs längre och då har jag lirat mer eller mindre varje dag sedan 1.5 tänk på det skillroofet är mycket lägre än i alla andra cs-spel och problemen finns alltid i csgo som förstör.

Nu blev det en wall of text men jag känner fan inget nöjje i csgo längre, kanske en del i att man växt upp och cs har blivit något helt annat än när man startade jag vet bara inte men jag är less på det.

Ska nog bara ta global en sista gång nu sen ger jag upp på csgo.

Det är väldigt märkligt måste jag säga, jag är 32, snart 33år gammal. Också spelat sen beta tiden på CS, jag stöter aldrig på så mycket fuskare du antyder att det är. Det handlar om attityden till spelet, folk har skrikit WH på mig ett antal ggr, fast det inte var direkt någon märkvärdiga kills alls. Den där skillnaden av 64 tic och 128 tic som dom flesta brukar skylla på är också bara en dålig ursäkt. Den mesta skillnaden av dom 2 kan jag känna när man använder pistoler, annars sitter skotten där man skjuter. Det är någon dålig ursäkt som alla använder när det går dåligt för dom. Att ESEA servrarna som du påstår också är dåliga bevisar ju bara att du klagar för klagandet skull. ESEA servrarna för mig flyter på fint och har aldrig haft några problem med dom, låg ping också. Visst finns det fuskare, men dom möter vi alla nångång ibland, och det är sånt man får ta i ett onlinespel, det finns inte något multiplayer spel nuförtiden där det är 100% fuskfritt, iaf inte i ett FPS spel, tyvärr.

Om du kikade på videon så förklarar den varför vissa spelare tappar 4 ranker medans en del bara tappar 1. Du har en gömd mmr under din fina skinande rank, den bestämmer hur starkt du ligger i den befintliga ranken. Jag var Global själv, åkte bara ner till Supreme. Men det hade jag räknat med, för jag var Supreme innan, och låg mer på ostabil Global. Att du påstår att du alltid legat på Global och sedan halkat ner till DMG/Eagle är skitsnack, det funkar tyvärr inte så. Då har du snabbt rankat upp när systemet var kasst, och du åkte lika snabbt tillbaks till ranken där man hör hemma.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Skrivet av r3flex:

Det är väldigt märkligt måste jag säga, jag är 32, snart 33år gammal. Också spelat sen beta tiden på CS, jag stöter aldrig på så mycket fuskare du antyder att det är. Det handlar om attityden till spelet, folk har skrikit WH på mig ett antal ggr, fast det inte var direkt någon märkvärdiga kills alls. Den där skillnaden av 64 tic och 128 tic som dom flesta brukar skylla på är också bara en dålig ursäkt. Den mesta skillnaden av dom 2 kan jag känna när man använder pistoler, annars sitter skotten där man skjuter. Det är någon dålig ursäkt som alla använder när det går dåligt för dom. Att ESEA servrarna som du påstår också är dåliga bevisar ju bara att du klagar för klagandet skull. ESEA servrarna för mig flyter på fint och har aldrig haft några problem med dom, låg ping också. Visst finns det fuskare, men dom möter vi alla nångång ibland, och det är sånt man får ta i ett onlinespel, det finns inte något multiplayer spel nuförtiden där det är 100% fuskfritt, iaf inte i ett FPS spel, tyvärr.

Om du kikade på videon så förklarar den varför vissa spelare tappar 4 ranker medans en del bara tappar 1. Du har en gömd mmr under din fina skinande rank, den bestämmer hur starkt du ligger i den befintliga ranken. Jag var Global själv, åkte bara ner till Supreme. Men det hade jag räknat med, för jag var Supreme innan, och låg mer på ostabil Global. Att du påstår att du alltid legat på Global och sedan halkat ner till DMG/Eagle är skitsnack, det funkar tyvärr inte så. Då har du snabbt rankat upp när systemet var kasst, och du åkte lika snabbt tillbaks till ranken där man hör hemma.

Jag var global och hade väldigt många vinster sen var jag inaktiv i ca 2 månader på det kontot när jag kom tillbaka vann en match så blev jag dmg. Det kontot är nu supreme igen.

Mitt mainkonto är global och har varit det sedan innan patchen ranka ner till supreme efter uppdateringen och upp till global på det.

Jag tror den stora skillnaden är ignorans för esea har hitreg problem och vill man blunda för det javisst gör så.

Prova en privat 128 tick server med ett par vänner och bli förtrollad över hur amazing hitreggen och hitboxen är bara få en fiende med högre ping och en med lägre och jämför hitboxen på dom båda.

Och om ni nu säger att det inte finns fuskare varför får man då upp en ruta med att folk har blivit bannade lite hela tiden.

Varför är det väldigt många som bli bannade och har en bann på sin profil bara någon dag efter matchen? Nej just det det existerar ju inte fuskare och alla dessa spelare är världens bästa spelare som blor oskyldigt bannade.

Intressant hur många nya konton det finns just nu varje MM du spelar. Och någon av dessa blir bannad bara någon dag efter matchen.

Så trött på folk som tror att fusk inte förekommer för att sedan dra in sitt ego i skiten du är inte den första och inte den sista.

Jag kommer lämna denna tråden nu finns 0 intresse av den längre för min del gl hf.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

Jag var global och hade väldigt många vinster sen var jag inaktiv i ca 2 månader på det kontot när jag kom tillbaka vann en match så blev jag dmg. Det kontot är nu supreme igen.

Mitt mainkonto är global och har varit det sedan innan patchen ranka ner till supreme efter uppdateringen och upp till global på det.

Jag tror den stora skillnaden är ignorans för esea har hitreg problem och vill man blunda för det javisst gör så.

Prova en privat 128 tick server med ett par vänner och bli förtrollad över hur amazing hitreggen och hitboxen är bara få en fiende med högre ping och en med lägre och jämför hitboxen på dom båda.

Och om ni nu säger att det inte finns fuskare varför får man då upp en ruta med att folk har blivit bannade lite hela tiden.

Varför är det väldigt många som bli bannade och har en bann på sin profil bara någon dag efter matchen? Nej just det det existerar ju inte fuskare och alla dessa spelare är världens bästa spelare som blor oskyldigt bannade.

Intressant hur många nya konton det finns just nu varje MM du spelar. Och någon av dessa blir bannad bara någon dag efter matchen.

Så trött på folk som tror att fusk inte förekommer för att sedan dra in sitt ego i skiten du är inte den första och inte den sista.

Jag kommer lämna denna tråden nu finns 0 intresse av den längre för min del gl hf.

Alla servrar har hitreg problem ibland, det är internet vi snackar om, att jämföra LAN emot Internet är ju bara idiotiskt, självklart funkar ALLT bättre på LAN. Det säger väl sig själv. Att det inte finns NÅGRA fuskare har jag heller inte påstått, men du får det att låta som att du har fuskare i varje game du spelar, det påstår jag att det inte är. Jag har också sett ett antal fuskare bli bannade, och nya konton. Det finns mycket fuskare, och speciellt i ett så stort spel som CS, har funnits och kommer alltid finnas. Du borde nog lägga ner och spela totalt online om du inte vill möta fuskare, för det finns inget någon kan göra åt saken. Du skapar en tråd och undrar varför du har hoppat ner för många ranks, och jag svarar dig varför, ändå påstår du att jag drar in mitt ego? Om du inte tål att folk svarar dig i ett diskussionsforum när du skapar trådar, så bör du heller inte skapa några. Jesus, finns folk till allt...

EDIT: Typo

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Har också lyckats med att dra ett rejält drop i rank. Sista matchen jag lirade var den 15 Nov och var då rankad LEM. Spelade en match i slutet av januari för att få tillbaka ranken då jag varit inaktiv i 2.5 månad. Fick då ranken NOVA MASTER vilket jag tyckte var lite knepigt haha

Har flera vänner som spelat under under tiden jag var inaktiv och de ligger fortfarande i LE-LEM. Vi var ungefär lika bra men kände nu att aimet är totalt borta efter att ha plöjt massa tid i BF4

Permalänk
Medlem

De har ju ändrat sprayen på vapnen. Jag kan inte träffa ett shit längre verkligen..

Permalänk
Skrivet av r3flex:

Alla servrar har hitreg problem ibland, det är internet vi snackar om, att jämföra LAN emot Internet är ju bara idiotiskt, självklart funkar ALLT bättre på LAN. Det säger väl sig själv. Att det inte finns NÅGRA fuskare har jag heller inte påstått, men du får det att låta som att du har fuskare i varje game du spelar, det påstår jag att det inte är. Jag har också sett ett antal fuskare bli bannade, och nya konton. Det finns mycket fuskare, och speciellt i ett så stort spel som CS, har funnits och kommer alltid finnas. Du borde nog lägga ner och spela totalt online om du inte vill möta fuskare, för det finns inget någon kan göra åt saken. Du skapar en tråd och undrar varför du har hoppat ner för många ranks, och jag svarar dig varför, ändå påstår du att jag drar in mitt ego? Om du inte tål att folk svarar dig i ett diskussionsforum när du skapar trådar, så bör du heller inte skapa några. Jesus, finns folk till allt...

EDIT: Typo

Har inte jämfört mot LAN mot online det jag mena på var en privat skapad server du hostar själv över internet som är 128Tick pratade jag om.

Inte en lokal server utan en server korrekt inställd på 128tick och så provar du spela med vänner främlingar över internet på den så kommer du märka att hitregen är enormt mycket bättre än ESEA trots att ESEA är bättre än MM.

Och nej det är inte fuskare i varje game men på kvällarna när normalt folk sover så är det mer eller mindre bara fuskare ute.

EDIT: Förlåt om jag gick hårt på var verkligen inte mening.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

Äntligen tillbaka:

http://i.imgur.com/ko1cMjZ.jpg

var så sjukt tråkigt att lira från DMG-LEM var löjligt enkelt. Supreme börja bli svårt och global där låg jag ganska bra känner jag.

Btw gjorde achievmentsmaps för guldmedaljerna, en kvar som är silver jobbigaste achievment kvar, kände mig inte sugen att lira genom allt ännu en gång som mitt main-konto ^^

Nu är man äntligen del av de 0.75% igen

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

Hur många matcher fick du spela för att komma upp till global igen? Förstår det är surt att tappa rank men så stort problem är det väl inte?

Permalänk

@siglolmic:

Skojjar du Med alla som griefar, fuskar, boostar så var det äckligt jobbigt speciellt då jag lira solo dom flesta matcherna jag tycker det är jobbigt personligt då typ alla globals man möter är nya ryska konton som oneshottar en genom väggar och det till slut blir vilket lag som har den bästa/mest fuskare som vinner.

Hade man haft fullt lag så hade det nog sett annorlunda ut lite trevligare och roligare att spela och inte ha 100% press på att man måste prestera topp varje match man spelar för att ens kunna vinna.

Jag säger dom flesta högrankade nya konton utan något som helst skinn mer än drops är majoritet fuskare.

50-55 alla vinster LE

55 - 85 Alla vinster LEM

85 - 99 Alla vinster med 2 tie Supreme,

99 - 140 36 vinster 3 förluster och 2 tie Global

Något i denna stilen såg det ut som och då har jag legat topfrag/topscore nästan varje match fram till supreme där jag hamnat mid-top och säkerligen dragit på mig hundra reports.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk

140 games är väl nästan 140 timmar så förstår frustrationen, trodde det skulle gå snabbare.

Permalänk
Medlem

Alla jag känner har rankat upp snabbare än så. Det är med en massa förluster också. Känns som om dom siffrorna som ges här inte är trovärdiga.

Hoppas du kommer ha det trevligt på Global nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

@siglolmic:

Skojjar du Med alla som griefar, fuskar, boostar så var det äckligt jobbigt speciellt då jag lira solo dom flesta matcherna jag tycker det är jobbigt personligt då typ alla globals man möter är nya ryska konton som oneshottar en genom väggar och det till slut blir vilket lag som har den bästa/mest fuskare som vinner.

Hade man haft fullt lag så hade det nog sett annorlunda ut lite trevligare och roligare att spela och inte ha 100% press på att man måste prestera topp varje match man spelar för att ens kunna vinna.

Jag säger dom flesta högrankade nya konton utan något som helst skinn mer än drops är majoritet fuskare.

50-55 alla vinster LE

55 - 85 Alla vinster LEM

85 - 99 Alla vinster med 2 tie Supreme,

99 - 140 36 vinster 3 förluster och 2 tie Global

Något i denna stilen såg det ut som och då har jag legat topfrag/topscore nästan varje match fram till supreme där jag hamnat mid-top och säkerligen dragit på mig hundra reports.

Måste bara fråga varför det är så viktigt för dig att ha 2 konton på global? Spelar du på båda? Eller vill du bara ta platser från andra i global?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

jodå, men har nog att göra med hur dom ändrade rankningssystemet. jag gick från DMG ned till silver 3. yes logic. så nu plågas jag igenom silver med 30 till 40 kills och 10-15 deaths per match. och de tar evigheter att ranka upp

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden jag märkt med det nya systemet är att när jag smurfar på mitt LE konto så är LE-LEMsen mycket bättre, förr kunde jag köra dgl only och sitta på 40+ kills.

Dock väl uppe i Global märker jag inte av att dom gjort om rankerna, där är det fortfarande lika slumpmässigt. Ibland möter/spelar man med bra globals och ibland är dom helt dumma i huvudet, rör sig som en silver och hör absolut ingenting vart spelarna är.

Jag fick iaf behålla global på båda mina konton, mitt smurf låg kar i samma också.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hade 3 smurfar på global innan patchen som vart allt ifrån dmg till lem, mainaccet är supreme nu. Spelar dock knappt cs just nu.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av KcD:

Alla jag känner har rankat upp snabbare än så. Det är med en massa förluster också. Känns som om dom siffrorna som ges här inte är trovärdiga.

Hoppas du kommer ha det trevligt på Global nu

Jag rankade upp väldigt mycket fortare tidigare men nu spelade jag en del med lågrankade vänner också mg2-mge. Han som var mge är nu supreme och har blivit en sjukt mycket bättre spelare. ^^

Skrivet av PV52:

Måste bara fråga varför det är så viktigt för dig att ha 2 konton på global? Spelar du på båda? Eller vill du bara ta platser från andra i global?

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså rank för min del i ärlighetens namn så vet jag inte varför det var som spelarenan satt och spelade dygnet runt tills jag nådde toppen började väldigt tidigt och lirade tills dom stängde ner blev dock inte långvarigt.men man kände hur sjukt mycket bättre man blev som spelare började på grön och gick sakta upp och ner under åren och när dom stängde så hade jag legat 1a i en period på 2-3 veckor innan folk börja mata förbi mig med löjliga poäng på 3800+

Jag skiter hellre i rank så länge jag får spela med mina vänner och må gott och ha roligt.

Antar att rank är mitt enda sätt att bevisa för mig själv att jag är bra på det jag spenderat hela mitt liv på så det är nog mest bara något mentalt för mig själv något sätt att bara övertala mig själv att jag inte slösat all tid helt i onödan.

Känns som det är för mycket fuskare i csgo oavsett så jag önskar verkligen man lagt ner lite tid och pengar på ett riktigt anti-fusk.

I match-making blir jag spöad där så fuskar sannolikt fienden och det bekräftas av demo gång på gång och att deras konton är bannade efter någon vecka.

På ex esea blir jag spöad där då blir jag glad då har jag stött på en spelare som faktiskt är bättre än mig och jag går in i överväxel och börjar träna för att försöka utvecklas ytterligare.

Jag saknar nog mest av allt cs 1.6 och spelarenan var så sjukt mycket bättre och roligare än csgo och man slapp alla server och spelrelaterade problem man känner verkligen att skillroofet är bäldigt mycket lägre i csgo än ex cs 1.6

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Skrivet av kwame:

Enda skillnaden jag märkt med det nya systemet är att när jag smurfar på mitt LE konto så är LE-LEMsen mycket bättre, förr kunde jag köra dgl only och sitta på 40+ kills.

Dock väl uppe i Global märker jag inte av att dom gjort om rankerna, där är det fortfarande lika slumpmässigt. Ibland möter/spelar man med bra globals och ibland är dom helt dumma i huvudet, rör sig som en silver och hör absolut ingenting vart spelarna är.

Jag fick iaf behålla global på båda mina konton, mitt smurf låg kar i samma också.

Detta är något jag funderat på också hur fan tar vissa sig upp till globals när dom spelar så, Vissa använder inte mick dom spelar inte dom gör ingenting förutom att gå och dö.

sen får man folk som griefar står afk hela matchen allt för ofta.

Känns som att spela mot silvers vissa matcher rena bottar. min gissning är att dom blivit boostade eller fuskat sig upp dit och slagit av fusket för att sedan tro att det är deras rank.

Fast å andra sidan kan ju folk ha dåliga matcher också ibland men känns som man hamnar i sådana games lite för ofta.

Vet själv att ena stunden från att storbära laget till att ligga sist någon match efter det och inte få in ett enda skott.

Men iförsig ett stort problem med csgo är Serversided Tickrate,

Tickraten kan vissa sig bättre på ena sidan av lagen så dom får ett stort övertag var faktiskt Rain som berättade om detta när vi spelade en agency tillsammans för 1-2 år sedan.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

@Lordkiller,
"Tickraten kan vissa sig bättre på ena sidan av lagen så dom får ett stort övertag var faktiskt Rain som berättade om detta när vi spelade en agency tillsammans för 1-2 år sedan."

Kan du förklara lite närmare vad detta betyder? Blev väldigt nyfiken. Jag vet vad tickrate osv innebär men hur det kan gynna det ena laget över det andra förstår jag inte. Skulle uppskatta om du kunde berätta vad Rain sade.

Permalänk
Medlem

Tvekar att det tar 140 games att komma till global från lem. 50 möjligtvis med så många vinster.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Tvekar att det tar 140 games att komma till global från lem. 50 möjligtvis med så många vinster.

Vet inte vart du har läst det.

ca 90-100 games tog det från DMG.

Och då har jag även spelat med lågrankade kamrater emellanåt så man inte alltid mött fiender i sin egna rank.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Skrivet av hubbe88:

@Lordkiller,
"Tickraten kan vissa sig bättre på ena sidan av lagen så dom får ett stort övertag var faktiskt Rain som berättade om detta när vi spelade en agency tillsammans för 1-2 år sedan."

Kan du förklara lite närmare vad detta betyder? Blev väldigt nyfiken. Jag vet vad tickrate osv innebär men hur det kan gynna det ena laget över det andra förstår jag inte. Skulle uppskatta om du kunde berätta vad Rain sade.

Jag kommer inte riktigt ihåg hur han förklarade det så vill inte dra ner honom i detta.

men han sa något om att tickraten kan gynna ena laget på MM servrarna då dom ligger lite före en annan.

Det var en sådan match som var helt hopplös fienden liksom sköt en innan man ens såg dom mer eller mindre och såfort man sköt dom böjde sig bara skotten och var typ omöjligt att träffa och när vi dog teleportera vi lite åt sidan.

Detta problem kanske inte ens finns längre kanske bara jag som använt det som ursäkt på vissa matcher som varit hopplösa med samma känsla.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordkiller:

Jag kommer inte riktigt ihåg hur han förklarade det så vill inte dra ner honom i detta.

men han sa något om att tickraten kan gynna ena laget på MM servrarna då dom ligger lite före en annan.

Det var en sådan match som var helt hopplös fienden liksom sköt en innan man ens såg dom mer eller mindre och såfort man sköt dom böjde sig bara skotten och var typ omöjligt att träffa och när vi dog teleportera vi lite åt sidan.

Detta problem kanske inte ens finns längre kanske bara jag som använt det som ursäkt på vissa matcher som varit hopplösa med samma känsla.

Det jag tror du försöker beskriva är så kallat "lag-compensation" vilket betyder att alla ska ha en rättvis chans även fast du har högre ping.

Vilket inte riktigt blir fallet då idag i vissa lägen kan gynnas att ha hög ping då handikappet för en spelare med låg ping på servern blir alldeles för stor och man "ser" spelet ett par ms senare än de med högre ping som då inte får den stora kängan av handikappet.

Detta är vad jag har hört och för mig känns det rimligt att så är läget, te.x du har säkert blivit dödad av en awp på nära håll. För dig springer han och skjuter samtidigt. Men i själva verket på hans klient samt servern så hinner han stanna upp precis innan skottet skjuts.

Jag har ingen direkt källa att backa up mina påståenden så ta det som ni vill. Utan det är egna erfarenheter samt ett par youtubevideos jag såg för ett par år sen.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5