Fläkthub för att stänga av fläktar helt?

Permalänk
Medlem

Fläkthub för att stänga av fläktar helt?

Hej!
Jag sitter i skrivande stund och planerar vårens projekt. Har nu en fundering jag inte vet hur jag smartast löser.

Det jag är ute efter är en fläkt hub (dit jag även vill koppla en led stripe) med programvara för att helt stänga av en kanal. Alltså helt fimpa en fläkt eller led-ljuset. Finns detta?
GRID+ V2 verkar ju vara en trevlig produkt men kan inte sänka fläktarna under 40%.

-Kommer inte ha möjlighet att använda 5,25 eller 3,5 kontrollers.
-Vill gömma en hub i datorn och styra den digitalt.

Förslag?

/Erik

Permalänk

@kex ta en titt på denna http://www.aquatuning.se/luftkylning/flaektkontroller/11311/a...

Jag använder en sådan och det fungerar klockrent, har separat kanal för RGB belysning och mycket mycket mer.
Jag har för mig att den kan leverera ca 36W (med kylfläns) och jag kör utan problem med 3 fläktar på varje "kanal" med hjälp av Y-splitter.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

@WillBjorG tack! Ser ut som det jag letar efter.

Är programvaran för att styra acceptabelt utformad?

Permalänk
Skrivet av kex:

@WillBjorG tack! Ser ut som det jag letar efter.

Är programvaran för att styra acceptabelt utformad?

Den kan vara en aning buggig att sätta upp, man skapar kurvor likt msi afterburner.. men när man väl satt upp det så rullar det på utan problem

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

@WillBjorG okej. tack för ett bra tips!