Permalänk
Medlem

Speldator 10 000kr

Hej ska hjälpa min kompis att bygga en spela dator som ska användas för att spela alla typer av spel t.ex cs gta lol. Han vill också kunna spela in gameplay som han sedan lägger ut på youtube där av valde jag nvidia grafikkortet så han kan använda shadow play att spela in med.

Jag är lite osäker på om man kan få mycket bättre fps/krona för 10k utan att dra ner på kvalitén på psu, mb mm 960 är ju inte grafikkortet med bäst fps/krona

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3035256&view=l

lämna er åsikter tack på förhand.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Ser ganska bra ut!

SSDn är dock inte den bästa. Jag skulle lagt en hundralapp till för en 850 EVO.
Du har även mer effect i PSU än vad du behöver, du kan spara in ett par hundra på klenare PSU

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem

Jag respekterar ditt val med Shadowplay men du är medveten om att AMD har AMD DVR med väldigt lik funktionalitet? Enda problemet är att video filerna den exporterar verkar vara lite svårare att importera i vissa program. (Har försökt skriva ett script som löser detta problemet men framgången har inte varit så stor.) OBS fungerar däremot lite lättare med Shadowplay än DVR vad jag har hört.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefrums:

Ser ganska bra ut!

SSDn är dock inte den bästa. Jag skulle lagt en hundralapp till för en 850 EVO.
Du har även mer effect i PSU än vad du behöver, du kan spara in ett par hundra på klenare PSU

Skulle du kunna vara vänlig på att länka en, tanken med 750w är sli eller något i den stilen.

Tack för att du tog din tid

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Jag respekterar ditt val med Shadowplay men du är medveten om att AMD har AMD DVR med väldigt lik funktionalitet? Enda problemet är att video filerna den exporterar verkar vara lite svårare att importera i vissa program. (Har försökt skriva ett script som löser detta problemet men framgången har inte varit så stor.) OBS fungerar däremot lite lättare med Shadowplay än DVR vad jag har hört.

jag har själv 280x och tycker inte Amd dvr funkar något vidare, men det kanske inte funkar bra på 280x

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat på lite mer recensioner på 960 inser jag att den har ett väldigt dåligt fps/krona värde och har där med gjort två nya kundvagnar för förhoppningsvis har han lite extra cash under kudden http://www.prisjakt.nu/list.php?l=3038240&view=l Alt 2 http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2981754&view=l kan byta 390 mot ett 970 om han vill

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk

Om han ska ha en skylake är 6600k ett måste då 6600 kostar lika mycket just nu!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

[quote postid="15974038" userid="172728" name="Eggi8finger"]
Om han ska ha en skylake är 6600k ett måste då 6600 kostar lika mycket just nu!

Missade det så klart att det ska va en 6600k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods