AMD arbetar på Zen-processor med 32 kärnor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Frågan blir då om det är riktiga kärnor?

Finns ingen fast definition vad en "Kärna" är för något.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahippo:

Namnet har illa klingande assosiation till vissa händelser. Men förmodar den anspelar på Zen med många cores som säkert inte har mer än 2-3 GHz men kan ta stora laster . Antar han har kontakter i Glofo Dresden fd AMDs foundry så viss info kommer säkert ut. Intressant att Linux redan har det i sin kod. !6 core (32 trådar) med 4 Tflops iGPU, lika kraftig som en 7970/380 bara GPU delen.

Linux brukar ofta få stöd långt innan släpp av hårdvara. Ett exempel är att man redan hittat kod för Nvidias nya kort, inte konstigt heller att hitta kod för hårdvara som aldrig släppts heller, för lanseringen inte blev av.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd

16, 32. Hade kunnat vara 4miljoner kärnor i skiten.
Jag hoppas bara att den presterar riktigt bra och trycker till Intel rejält med sina överpriser och fulspel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Orici:

Frågan blir då om det är riktiga kärnor?

Instämmer, hoppas på en ordentlig arkitektur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Får hoppas på en specialversion då, i för sig gör finfet och 14nm någon fördel med ytan (finns ju en del luft under ihs, dock kan ju inte allt användas troligen, del tas ju upp av kretsar).

Ja man får hoppas dom gör bra CPU/gpu för laptops (som är större marknad än desktop).

Det som läckt så ska ska den vara 40% bättre än nuvarande Excavator (sen om det är desktop eller bärbar cpu förtäljer inte historien).

Skickades från m.sweclockers.com

Nu kan jag inte redigera mitt eget inlägg tydligen

Hur som texten är inte helt korrekt (skrev det helt fel tidpunkt,så texten blev bara rörig), är rättad nu

I alla fall så får man hoppas att Zen närmar sig SB i prestanda och strömförbrukning (helst dra något mindre än SB), fast vet inte om deras top cpu:er dras med gpu också (AMD´s är bra mycket starkare än intels, men drar också mer ström).

Spännande i alla fall och se om dom släpper fina APU:er, hade varit kul med zen till HTPC, nu när dom släppt lös Excavator, så ökar chansen att zen får GCN 4 med 4k stöd(blir zen lika stark som SB, så blir det ju ingen uppgradering för mig )

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Var ett bra tag sen jag gav upp hoppet om AMDs cpuer. De är verkligen skräp jämfört med intels.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Skrivet av Orici:

Frågan blir då om det är riktiga kärnor?

Blir nog inte Apple-kärnor i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Var ett bra tag sen jag gav upp hoppet om AMDs cpuer. De är verkligen skräp jämfört med intels.

Skickades från m.sweclockers.com

Och bara för att Bulldozer var skit så måste Zen vara skit också?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dlq84:

Och bara för att Bulldozer var skit så måste Zen vara skit också?

Tyvärr så är det få som verkar minnas hur det var på 00-talet. AMDs Athlon var vad folk ville ha då och inte Intels usla Pentium 4. Först 2006 fick Intel ut en produkt som var riktigt intressant. Core 2.

Så länge AMD finns kvar på marknaden finns chansen att AMD drar ifrån igen. Från Intel händer det inte så mycket längre, speciellt på skrivbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Finns ingen fast definition vad en "Kärna" är för något.

Mja. AMD fick ju skit för att Bulldozer-kärnorna inte kan köras helt individuellt och därför inte kan klassas som separata kärnor. Sen att man skiljer på physical vs. logical osv är en annan sak.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arzei:

Mja. AMD fick ju skit för att Bulldozer-kärnorna inte kan köras helt individuellt och därför inte kan klassas som separata kärnor. Sen att man skiljer på physical vs. logical osv är en annan sak.

Det FINNS ingen egentlig definition vad en "Kärna" är för något. Eller rättare sagt en gällande standard. AMD tolkar sina "kärnor" som kärnor medan Intel tolkar sina som kärnor. Fram till en standard har blivit fastslagen så kan man inte säga att AMDs kärnor inte är riktiga kärnor bara en annorlunda typ av kärnor.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det FINNS ingen egentlig definition vad en "Kärna" är för något. Eller rättare sagt en gällande standard. AMD tolkar sina "kärnor" som kärnor medan Intel tolkar sina som kärnor. Fram till en standard har blivit fastslagen så kan man inte säga att AMDs kärnor inte är riktiga kärnor bara en annorlunda typ av kärnor.

Agreed, om man ska tolka allt bokstavligen. Jag menar dock att det finns en utbredd oskriven tolkning av vad en kärna är och vilka egenskaper den bör ha för att klassas som sådan. Därmed att folk blev missnöjda med Bulldozer när AMD inte uppfyllde en förväntan på vad en kärna ska klara av på egen hand.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Tumnus:

Det FINNS ingen egentlig definition vad en "Kärna" är för något. Eller rättare sagt en gällande standard. AMD tolkar sina "kärnor" som kärnor medan Intel tolkar sina som kärnor. Fram till en standard har blivit fastslagen så kan man inte säga att AMDs kärnor inte är riktiga kärnor bara en annorlunda typ av kärnor.

Rent formellt finns ingen definition, rent praktiskt är allt som inte har ett oberoende i alla delar av den klassiska RISC pipelinen klassificerat som SMT och därmed inte "riktiga" kärnor.

Den klassiska RISC kärnan består av tre steg

  1. Fetch

  2. Decode

  3. Execute

I Bulldozer/Piledriver delas två av tre (fetch & decode), i Steamroller/Excavator delas en av tre (fetch). Vidare hävdar faktiskt Bulldozer CPUerna själva att varje modul är en kärna med två trådar (CPUID).

I Intels, IBM (POWER) och Oracles (SPARC) CPUer delas alla tre steg mellan två CPU-trådar. I t.ex. FreeScales e6500 serie så delas en av tre (Execute delas) och den designen benämns fortfarande som SMT.

Så även om det inte finns en formell definition så avviker AMDs definition från den som övriga spelar i industrin använder. Är också fel att säga "AMD" här, är deras PR-avdelning som anser att det är två kärnor per modul medan ingengörerna verkar anse att det är en kärna med två trådar.

Problemet med Bulldozer är ju knappast antalet kärnor, utan hur man valde att separera CPU-trådarna i en modul. Vem som ansåg att de var en bra idé att göra en hård separation av "execute" lär inte fått speciellt bra resultat på sin årliga "performance review"... I Zen har man samma uppdelning som Intel, IBM och Oracle, en uppdelning man vet fungerar riktigt bra för servers.

Lite trist att AMD inte vågade sig på samma uppdelning som Freescales e6500, den har visat sig fungera riktigt bra i mer realtidsrelaterade applikationer vilket borde betyda att den är intressant för spel och skrivbordsapplikationer i allmänhet.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Rent formellt finns ingen definition, rent praktiskt är allt som inte har ett oberoende i alla delar av den klassiska RISC pipelinen klassificerat som SMT och därmed inte "riktiga" kärnor.

Den klassiska RISC kärnan består av tre steg

  1. Fetch

  2. Decode

  3. Execute

I Bulldozer/Piledriver delas två av tre (fetch & decode), i Steamroller/Excavator delas en av tre (fetch). Vidare hävdar faktiskt Bulldozer CPUerna själva att varje modul är en kärna med två trådar (CPUID).

I Intels, IBM (POWER) och Oracles (SPARC) CPUer delas alla tre steg mellan två CPU-trådar. I t.ex. FreeScales e6500 serie så delas en av tre (Execute delas) och den designen benämns fortfarande som SMT.

Så även om det inte finns en formell definition så avviker AMDs definition från den som övriga spelar i industrin använder. Är också fel att säga "AMD" här, är deras PR-avdelning som anser att det är två kärnor per modul medan ingengörerna verkar anse att det är en kärna med två trådar.

Problemet med Bulldozer är ju knappast antalet kärnor, utan hur man valde att separera CPU-trådarna i en modul. Vem som ansåg att de var en bra idé att göra en hård separation av "execute" lär inte fått speciellt bra resultat på sin årliga "performance review"... I Zen har man samma uppdelning som Intel, IBM och Oracle, en uppdelning man vet fungerar riktigt bra för servers.

Lite trist att AMD inte vågade sig på samma uppdelning som Freescales e6500, den har visat sig fungera riktigt bra i mer realtidsrelaterade applikationer vilket borde betyda att den är intressant för spel och skrivbordsapplikationer i allmänhet.

Alltid lika intressanta och innehållsrika kommentarer från din sida. Man tackar.

Vet inte hur man ska skriva något annat än "AMD" eftersom även om det är delade meningar om hur man ska räkna dessa CPU:er så är det ändå två sidor som båda jobbar under AMD.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

32 kärnor... som egentligen visar sig vara 16 när man ser förbi PR-avdelningen.

Ungefär som rivalen Intels PR-avdelning när det kommer till produkter med 48 kärnor, 48 kärnor som senare visar sig handla om 12 kärnor med HT uppdelat på 2 CPU's

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det FINNS ingen egentlig definition vad en "Kärna" är för något. Eller rättare sagt en gällande standard. AMD tolkar sina "kärnor" som kärnor medan Intel tolkar sina som kärnor. Fram till en standard har blivit fastslagen så kan man inte säga att AMDs kärnor inte är riktiga kärnor bara en annorlunda typ av kärnor.

Vad jag läst tidigare så är väl AMD inne på samma spår som Intel nu istället för CMT. De skulle väl ha nån slags HT-variant på Zen prollarna. Kallas SMT.

http://www.extremetech.com/extreme/198386-amds-next-gen-cpu-l...

Det mest intressanta lär ju vara ryktet om Hybrid ARM/x86 varianter. Antagligen något Intel kommer att se som ett rejält bastard child om det dyker upp på allvar.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Skrivet av krigelkorren:

Vad jag läst tidigare så är väl AMD inne på samma spår som Intel nu istället för CMT. De skulle väl ha nån slags HT-variant på Zen prollarna. Kallas SMT.

http://www.extremetech.com/extreme/198386-amds-next-gen-cpu-l...

Det mest intressanta lär ju vara ryktet om Hybrid ARM/x86 varianter. Antagligen något Intel kommer att se som ett rejält bastard child om det dyker upp på allvar.

Skrivits om det tidigare artiklar att AMD dumpar moduler, även denna artikel tar upp det. Så om inte ryckterna har fel så kommer dom köra SMT.

Frågan är då om AMD kommer köra som intel med sin i3,i5 och i7. Vore nice med 2 kärnor ht och överklocknigsbar (räcker oftast till även för spel).

Nu när AMD släppt lös Excavator borde zen komma med GCN 4, behöver 4k stöd till framtida htpc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av bsk!:

Var ett bra tag sen jag gav upp hoppet om AMDs cpuer. De är verkligen skräp jämfört med intels.

Skickades från m.sweclockers.com

Varken du eller dom två som gillat dig verkar inte ha koll.

Amd var med i matchen till 2006, där intel körde över dom och AMD tog dumdristiga beslut (om du inte missat det så mutade intel datortillverkare att köra på deras CPUer enbart för att få rabatt). Det är sjukt oavsett vilket företag det gäller.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Varken du eller dom två som gillat dig verkar inte ha koll.

Amd var med i matchen till 2006, där intel körde över dom och AMD tog dumdristiga beslut (om du inte missat det så mutade intel datortillverkare att köra på deras CPUer enbart för att få rabatt). Det är sjukt oavsett vilket företag det gäller.

Jag har varit reggad på swec sen 2003 som du kan se av min profil. Till skillnad från dig(?) så var jag tillräckligt gammal för att ha en egen dator 2006 och upplevde tiden du pratade om men 10 år en evighet på processormarknaden och det var väl ungefär så länge sen amd var relevanta vad gäller desktop cpus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Skrivet av bsk!:

Jag har varit reggad på swec sen 2003 som du kan se av min profil. Till skillnad från dig(?) så var jag tillräckligt gammal för att ha en egen dator 2006 och upplevde tiden du pratade om men 10 år en evighet på processormarknaden och det var väl ungefär så länge sen amd var relevanta vad gäller desktop cpus.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej var kanske lite hård (men det var även du i ditt dömande). Har använt dator sen 1995 ca (vist var ju inte gammal heller), men hade egenköpt dator redan 2002 och köpte ny 2008 (var nånstans där), första burken levde bra länge (ungefär 2014 så togs den till tippen för alltid, satt celeron i den), den andra lever än som HTPC (med ett fräscht agg och modernare grafikkort). Dock var delarna inte så nya i burken om jag inte har fel, moderkortet lanserades 2 år tidigare och cpu 1 år tidigare (hade då inte lika koll som par år senare).

Men ja AMD har efter senaste Phenom II inte haft att säga till om, att göra ny arkitektur kräver ju tyvärr många år. AMD har fått leva med bulldozer under tiden, tycker ändå dom gjort bra jobb med senaste APU:erna (fått ner förbrukningen på denna felsatsning är inte dåligt). Men det är ju klart bulldozer tyvärr i sin natur dricker oförsvarligt mycket till prestandan man får (är bara vissa tillämpningar bulldozer är prisvärd, som kan använda flera kärnor effektivt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krigelkorren:

Vad jag läst tidigare så är väl AMD inne på samma spår som Intel nu istället för CMT. De skulle väl ha nån slags HT-variant på Zen prollarna. Kallas SMT.

http://www.extremetech.com/extreme/198386-amds-next-gen-cpu-l...

Det mest intressanta lär ju vara ryktet om Hybrid ARM/x86 varianter. Antagligen något Intel kommer att se som ett rejält bastard child om det dyker upp på allvar.

Japp. Mycket pekar på att Zen kommer att få samma teknik i form av SMT som Intel kör i sina CPU:er.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Varför inte bara göra "1" cpu som hänger på intel?
Amd har haft all tid i världen på sig att komma framåt men inget händer!
Väntar ju på att få äga en bra Amd rigg igen...

Men dem cpu's som finns idag är inget som lockar och Am3+ sockeln är ju bara stenålder Fm1 Fm2 Fm2+ är ju rent av löjeväckande usla! förutom då grafikdelen!

Permalänk
Skrivet av 120hz:

Varför inte bara göra "1" cpu som hänger på intel?
Amd har haft all tid i världen på sig att komma framåt men inget händer!
Väntar ju på att få äga en bra Amd rigg igen...

Men dem cpu's som finns idag är inget som lockar och Am3+ sockeln är ju bara stenålder Fm1 Fm2 Fm2+ är ju rent av löjeväckande usla! förutom då grafikdelen!

Om du tänker på bulldozer, så tar det bortåt 5 år för att skapa ny arkitektur. Så amd fått sitta fast vid sitt dåliga beslut ett tag och fått göra det bästa av situationen, Intel har inte heller lyckas ändra så mycket på prestandan på par år.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Om du tänker på bulldozer, så tar det bortåt 5 år för att skapa ny arkitektur. Så amd fått sitta fast vid sitt dåliga beslut ett tag och fått göra det bästa av situationen, Intel har inte heller lyckas ändra så mycket på prestandan på par år.

Jag har väntat över 10 år på en schyst AMD cpu! så nog har dem haft tid på sig att få rätt på prylarna!

Permalänk
Skrivet av 120hz:

Jag har väntat över 10 år på en schyst AMD cpu! så nog har dem haft tid på sig att få rätt på prylarna!

Phenom tyckte jag inte var genomdålig, vist låg under SB i prestanda (när den väl kom). BD blev tyvärr inte mycket bättre än Phenom i början i alla fall.

Kostar mycket resurser att ligga på topp och amd har inte haft ekonomi och resurser att tävla mot Intel, får hoppas och se om zen blir en brytpunkt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar