Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Skulle säga Pacific Daylight Time, men eftersom det är en tråd om MS och Windows gissar jag på PowerShell Deployment Toolkit?

PDT kan också betyda Packet Data Throughput.
En annan kvalificerad gissning är Potentially Dangerous Trojan.
Eftersom polisen är inblandad helgarderar jag med Piracy Discussion Thread.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Prova en riktig startmeny som tex Start10 så slipper du klossarna

Det är inte klossarna som är bekymret, det är att appar och program är huller om buller. Jag skulle vilja ha en meny för program och en för appar.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av torbjorn_75:

Eftersom polisen är inblandad helgarderar jag med Piracy Discussion Thread.

Pacific Daylight Time i loggar betyder att de är från ett företag på amerikas västkust, typ Seattle, typ MS. Så himla fel det kan bli när man drar slutsatser om sakers varande utan väsentlig insikt i ämnet, dvs Microsofts loggning av aktiviteter och koppling mot IP-nummer. Ivfsh var det helt fel person de var ute efter. http://1.andersbrink.se/

Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med att brightnessen ändras i windows 10 med Nvidia kort när du spelar vissa spel och tabbar ut i windows? Bortsett från det så är Win10 jävligt skönt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Undrar varför inte alla de som använder samma drivrutionsversion drabbas av blåskärm?

Det finns säkert tusen orsaker, bland annat trasig hårdvara.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hasenfrasen:

Att resignera och acceptera att du och jag är produkten är iaf det jag främst försöker streta emot så långt det nu är möjligt inom lagliga gränser - piratpartist som man är - och NEJ, det har inget med piratkopiering att göra. http://www.piratpartiet.se/politik/piratpartiet-i-korthet/

Du behöver inte förklara vad piratpartiet innebär, det vet nog de flesta här, men du får gärna förklara på vilket sätt du är produkten när du använder Windows. Vilken info om dig är det som MS säljer vidare? Vilken segmenterade reklam visar MS för dig baserat på dina privata uppgifter? På vilket sätt är du produkten när MS tjänar sina pengar på att ta betalt av dig och alla andra användare och inte på att sälja information eller segmentering som exempelvis Google?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Du behöver inte förklara vad piratpartiet innebär, det vet nog de flesta här, men du får gärna förklara på vilket sätt du är produkten när du använder Windows. Vilken info om dig är det som MS säljer vidare? Vilken segmenterade reklam visar MS för dig baserat på dina privata uppgifter? På vilket sätt är du produkten när MS tjänar sina pengar på att ta betalt av dig och alla andra användare och inte på att sälja information eller segmentering som exempelvis Google?

Det är inte att de säljer det i vanlig mening men allt detta går till NSA/CIA/FBI.
http://www.theguardian.com/world/2013/jul/11/microsoft-nsa-co...

Skydrive, Skype, outlook.com och så vidare. MS mjukvara är i princip insamlings apparat för NSA och co.

http://www.theguardian.com/world/2013/aug/23/nsa-prism-costs-...

Kostnader täcktes av NSA.. Måste vara trevligt att få betalt för att förråda sina egna kunder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127948:

Det är inte att de säljer det i vanlig mening men allt detta går till NSA/CIA/FBI.
http://www.theguardian.com/world/2013/jul/11/microsoft-nsa-co...

Skydrive, Skype, outlook.com och så vidare. MS mjukvara är i princip insamlings apparat för NSA och co.

http://www.theguardian.com/world/2013/aug/23/nsa-prism-costs-...

Kostnader täcktes av NSA.. Måste vara trevligt att få betalt för att förråda sina egna kunder.

Inget av det där ger dock några belägg för vad du påstår. Mailtjänster, molntjänster och Skype övervakas av NSA i USA (och FRA i Sverige) enligt de lagkrav som finns på sådana tjänster, och enligt dina länkade artiklar, men de säger inte ett jota om datainsamling i Windows, vad den innefattar eller ifall insamlad data delas med någon. Att företagen delvis får ersättning för deras ökade kostnader i samband med övervakningen av deras tjänster är inte så konstigt, eller hade du hellre sett att företagen drog in dessa pengar från sina kunder?

Permalänk
Medlem
Citat:

An esteemed reader writes:
Curious about the various telemetry and personal information being collected by Windows 10, one user installed Windows 10 Enterprise and disabled all of the telemetry and reporting options. Then he configured his router to log all the connections that happened anyway. Even after opting out wherever possible, his firewall captured Windows making around 4,000 connection attempts to 93 different IP addresses during an 8 hour period, with most of those IPs controlled by Microsoft. Even the enterprise version of Windows 10 is checking in with Redmond when you tell it not to — and it's doing so frequently.

Even With Telemetry Disabled, Windows 10 Talks To Dozens of Microsoft Servers

Permalänk
Medlem

Jag ogillar fortfarande Win 10 då jag efter att ha följt en massa råd om att stänga av automatiska uppdateringar av drivrutiner för mitt NVidia kort fortfarande får en massa problem och bekymmer med detta. Toppstyrning från MS är inte något som jag tycker känns bra och operativets startmeny är ett skämt i mitt tycke. Ibland laddas det inte in på datorn utan blir något minimalistiskt grått.

Att det sedan finns bra saker med Win 10 spelar ingen roll - för det den gör bättre funkade redan OK i WIN7 och WIN8.1.

Win 10 känns inget vidare stabilt än så länge.

Är det någon som vet någon typ superguide till att få den bästa möjliga setupen på Win 10 med stabilitet och enkel funktionalitet av OS:et utan en massa jidder?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

@strejf: tack, men nej tack. Skulle definitivt kunna tänka mig jobba hos Microsoft i Akalla, men det är mot ersättning för mina tjänster. Finns roligare saker jag kan göra på obetald tid än att jobba oavlönad på Microsoft testavdelning.

En annan fördel med att vara Windows Insider är att du får den absolut senaste versionen av Windows 10 gratis och kan installera det på valfri dator, utan krav på licens av Windows 7, 8.1 eller 10.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

En annan fördel med att vara Windows Insider är att du får den absolut senaste versionen av Windows 10 gratis och kan installera det på valfri dator, utan krav på licens av Windows 7, 8.1 eller 10.

Går det ens fortfarande? Har för mig att sedan releasen så måste man ha en aktiverad Windows 10 licens för att installera Insider.

Permalänk
Medlem

Har alltid kört med "dölj aktivitetsfältet automatiskt" men det upphör att fungera allt som oftast i tian. Undrar vad det beror på? Irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Är det någon som vet någon typ superguide till att få den bästa möjliga setupen på Win 10 med stabilitet och enkel funktionalitet av OS:et utan en massa jidder?

Då Microsoft nu kör Windows as a Service, dvs med ständiga uppdateringar innehållande stora förändringar (jfm tidigare versioner), så lever tyvärr superguiderna enbart i ett par veckors tid.

Själv har jag tröttnat på Windows 10, men kör fortfarande det med Classic Shell samt ShutUp10 ( https://www.oo-software.com/en/shutup10 ). Tidigare brukade jag använda program ifrån Winaero.com för att fixa irriterande saker i systemet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Inget av det där ger dock några belägg för vad du påstår. Mailtjänster, molntjänster och Skype övervakas av NSA i USA (och FRA i Sverige) enligt de lagkrav som finns på sådana tjänster, och enligt dina länkade artiklar, men de säger inte ett jota om datainsamling i Windows, vad den innefattar eller ifall insamlad data delas med någon. Att företagen delvis får ersättning för deras ökade kostnader i samband med övervakningen av deras tjänster är inte så konstigt, eller hade du hellre sett att företagen drog in dessa pengar från sina kunder?

Du tror att windows är unik blan MS tjänster och inte spionerar på användaren eller skickar denna data vidare? Inte speciellt troligt med tanke på deras beteende än så länge.

Det är lagligt i USA för att deras lagar inte skyddar någon annan än amerikaner och även där ignorerar NSA och co lagen. Precis som FRA ska inte spionera på Svenskar men sannolikheten att de följer lagen är nära på noll speciellt med tanke på deras nära samarbete med NSA.

Till slut bara för att något är lagligt betyder det inte att det är etiskt eller ens bra för samhället i stort. Massövervakningen har alltid används för att behålla makten mot det egna folket så hela ursäkten med "skydd mot terrorister och liknande" är ren ursäkt för att kunna övervaka befolkningen som är den enda riktiga faran för makten i landet.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

En annan fördel med att vara Windows Insider är att du får den absolut senaste versionen av Windows 10 gratis och kan installera det på valfri dator, utan krav på licens av Windows 7, 8.1 eller 10.

Det är en sanning med viss modifikation, i alla fall om man inte ändrat avtalet kring hur denna typ av Windows-licenser fungerar (har varit med i sådana här program tidigare när jag jobbade som "expert på MS-produkter" på konsultbasis).

Tidigare var det i alla fall så att de program som ger tillgång till kommande produkter samt tillgång till alla existerande produkter enbart tillåter att man använder produkterna i test- och utvecklingssyfte. Det är (var) alltså inte tillåtet att köra dessa produkter som arbetsmaskin eller på annat sätt använda produkter "i drift".

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127948:

Du tror att windows är unik blan MS tjänster och inte spionerar på användaren eller skickar denna data vidare? Inte speciellt troligt med tanke på deras beteende än så länge.

Vilket beteende är det? Att ge vissa rättsorgan åtkomst till deras kommunikationstjänster som de måste enligt lagen i det landet? NSAs makt eller jurisdiktion sträcker sig över kommunikation (där minst en av de kommunicerande är icke-amerikan eller i utlandet, i teorin i alla fall) och det är denna kommunikation som MS, Google och Apple ger dem tillgång till. Loggade användarbeteenden eller att spela in allt som sägs kring datorn har inte att göra med internationella kommunikationer så NSA har ingen som helst laglig grund att ta del av detta, om det nu skulle vara så att MS samlar in det, vilket de inte gör mer än telemetri om användandet av program och liknande som dessutom är rätt ointressant för NSA et al.

Deras beteende som du ser som ett typbeteende för dem är alltså ett beteende som lagen kräver av dem, och lagen kräver inte insamling av privata uppgifter från ett OS eller avlyssning av alla hem med en dator (!) hur mycket du än tror det, snarare så hade det varit ett brott mot flera lagar i de flesta länder. Det behöver förstås inte betyda att det inte sker, men jag har inte fått höra ett endaste trovärdigt argument till varför de skulle göra på det sättet. Varför skulle MS dela med sig av data-X när det är något som kan göra deras kunder väldigt arga om det skulle komma fram, något som skulle gå emot deras användaravtal och därmed riskera gruppstämningar och liknande, något som de inte tjänar ett skit på men som däremot hade kostat dem ganska mycket bara för den tekniska lösningen? För att de måste dela med sig av data-Y? Det håller inte.

Citat:

Det är lagligt i USA för att deras lagar inte skyddar någon annan än amerikaner och även där ignorerar NSA och co lagen. Precis som FRA ska inte spionera på Svenskar men sannolikheten att de följer lagen är nära på noll speciellt med tanke på deras nära samarbete med NSA.

Till slut bara för att något är lagligt betyder det inte att det är etiskt eller ens bra för samhället i stort. Massövervakningen har alltid används för att behålla makten mot det egna folket så hela ursäkten med "skydd mot terrorister och liknande" är ren ursäkt för att kunna övervaka befolkningen som är den enda riktiga faran för makten i landet.

Jo, det är reella problem. Vi har gett diverse myndigheter för stora befogenheter och vi har för lite insyn i vad som samlas in och vad som görs med insamlat material. Posten skulle aldrig exempelvis ge en myndighet tillgång till min korrespondens, den är grundlagsskyddad, men om korrespondensen är elektronisk så gäller tydligen inte det och då kan myndigheter begära ut allt. Värst är det förstås med mobiltelefoner för de handlar inte bara om kommunikation utan också om position i realtid och så. Och terroristhotet är förstås bara ett svepskäl. Detta har dock väldigt lite att göra med MS och än mindre med Windows så jag vet inte varför du tar upp det som svar på mitt inlägg. Lösningen på detta problem är att ställa myndigheter till svars, kräva att de slutar spionera på folket utan anledning eller misstanke.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Det är en sanning med viss modifikation, i alla fall om man inte ändrat avtalet kring hur denna typ av Windows-licenser fungerar (har varit med i sådana här program tidigare när jag jobbade som "expert på MS-produkter" på konsultbasis).

Tidigare var det i alla fall så att de program som ger tillgång till kommande produkter samt tillgång till alla existerande produkter enbart tillåter att man använder produkterna i test- och utvecklingssyfte. Det är (var) alltså inte tillåtet att köra dessa produkter som arbetsmaskin eller på annat sätt använda produkter "i drift".

Jag hittar inga sådana punkter, men du kanske är bättre på att leta?

https://insider.windows.com/Home/TermsOfUse

För att förtydliga för alla andra som läser detta så vill jag bara säga att detta är inte gäller för Windows 10 i stort utan endast för de som är med i Windows Insider-programmet.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Någon som kör med tredjeparts startmeny? Inte så att VAC av någon konstig anledning har fått för sig att reagera på det?

Och i så fall vilken kör ni?
(Paranoid? Ja)

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Datavetare
Skrivet av strejf:

Jag hittar inga sådana punkter, men du kanske är bättre på att leta?

https://insider.windows.com/Home/TermsOfUse

För att förtydliga för alla andra som läser detta så vill jag bara säga att detta är inte gäller för Windows 10 i stort utan endast för de som är med i Windows Insider-programmet.

"4.2 Scope of Rights. All Software provided is the copyrighted work of Microsoft or its suppliers and is licensed to you, not sold. Microsoft reserves all rights (such as rights under intellectual property laws) not expressly granted in this agreement. In particular, this Agreement does not give you any right to, and you may not:

i. use the Software in a live operating environment;"

D.v.s du får bara använda detta för testverksamhet och för att verifiera att din egen IP fungerar ihop med detta.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd

@snajk: Varför är du så naiv? NSA har gigantiska datacenter, och var får de sin information från? Och vad för typ av information är det? Jo, det är allt du skriver och gör på facebook, allt du skriver och gör på Google, allt du skriver och gör på din Windows 10 dator.

Det finns hemliga lagar som dessa företag måste följa. Samt tysta påtryckningar från staten, som tvingar dem att både dela information, samt samla in den. Vi vet sedan tidigare att telebolag i USA hade sådan program tillsammans med staten, att i hemlighet samla in data och telefonsamtal. Detta var också helt utan erkännanden av att detta gjordes eller några offentliga lagar som sa att de behövde göra det. Nej, ett personligt besök av CIA räcker får att ordna dessa saker.

Permalänk
Medlem

nu har jag hittat en sak som jag stör mig på.

installera nyss om man GAMLA jobbdator och slängde in win10, kudos för en smärtfri installation på gammal hårdvara. slängde sen in den på min domän hemma.

på 9 minuter har jag nu 4 notifieringar i action center angående "install typing features".. NEJ !!! jag har kryssat ner popup rutan flera gånger, fatta vinken!

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

En annan fördel med att vara Windows Insider är att du får den absolut senaste versionen av Windows 10 gratis och kan installera det på valfri dator, utan krav på licens av Windows 7, 8.1 eller 10.

Det finns inget som heter gratis. I vart fall inte när det gäller Microsoft. Du betalar genom att du skickar information om dig själv tillbaka till Microsoft och du betalar också i och med att du vänjer dig vid gränssnittet - för det som MS hoppas på är att vi skall känna igen oss i telefoner med mera med samma gränssnitt och då köpa dessa. Det är just därför som vi med PC och mus tvingas använda ett OS framtaget för mobila enheter, med alla dess uppenbara nackdelar: För att boosta MS försäljning av mobila enheter.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

"4.2 Scope of Rights. All Software provided is the copyrighted work of Microsoft or its suppliers and is licensed to you, not sold. Microsoft reserves all rights (such as rights under intellectual property laws) not expressly granted in this agreement. In particular, this Agreement does not give you any right to, and you may not:

i. use the Software in a live operating environment;"

D.v.s du får bara använda detta för testverksamhet och för att verifiera att din egen IP fungerar ihop med detta.

Samtidigt lär det vara hundratusentals som kör Windows 10 via Insiderprogrammet enbart för att slippa betala licensen (5 miljoner medlemmar i insiderprogrammet atm). Oavsett om du bryter mot reglerna så är det ju ingen som hindrar dig eller någon annan från att köra det i en skarp miljö hemma.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Konstigt då att jag inte haft några problem med 980, kört på båda datorerna i sig och överklockat, kört alla builds sen öppna betan började. Det var EN build som vissa nya spel inte fungerade i men det gällde alla grafikkort och man skrev det tydligt i known issues.

Det rullar på hur stabilt som helst fast jag kör i fast ring.

Kör du mycket rfactor 2?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Vilket beteende är det? Att ge vissa rättsorgan åtkomst till deras kommunikationstjänster som de måste enligt lagen i det landet? NSAs makt eller jurisdiktion sträcker sig över kommunikation (där minst en av de kommunicerande är icke-amerikan eller i utlandet, i teorin i alla fall) och det är denna kommunikation som MS, Google och Apple ger dem tillgång till. Loggade användarbeteenden eller att spela in allt som sägs kring datorn har inte att göra med internationella kommunikationer så NSA har ingen som helst laglig grund att ta del av detta, om det nu skulle vara så att MS samlar in det, vilket de inte gör mer än telemetri om användandet av program och liknande som dessutom är rätt ointressant för NSA et al.

Deras beteende som du ser som ett typbeteende för dem är alltså ett beteende som lagen kräver av dem, och lagen kräver inte insamling av privata uppgifter från ett OS eller avlyssning av alla hem med en dator (!) hur mycket du än tror det, snarare så hade det varit ett brott mot flera lagar i de flesta länder. Det behöver förstås inte betyda att det inte sker, men jag har inte fått höra ett endaste trovärdigt argument till varför de skulle göra på det sättet. Varför skulle MS dela med sig av data-X när det är något som kan göra deras kunder väldigt arga om det skulle komma fram, något som skulle gå emot deras användaravtal och därmed riskera gruppstämningar och liknande, något som de inte tjänar ett skit på men som däremot hade kostat dem ganska mycket bara för den tekniska lösningen? För att de måste dela med sig av data-Y? Det håller inte.
Jo, det är reella problem. Vi har gett diverse myndigheter för stora befogenheter och vi har för lite insyn i vad som samlas in och vad som görs med insamlat material. Posten skulle aldrig exempelvis ge en myndighet tillgång till min korrespondens, den är grundlagsskyddad, men om korrespondensen är elektronisk så gäller tydligen inte det och då kan myndigheter begära ut allt. Värst är det förstås med mobiltelefoner för de handlar inte bara om kommunikation utan också om position i realtid och så. Och terroristhotet är förstås bara ett svepskäl. Detta har dock väldigt lite att göra med MS och än mindre med Windows så jag vet inte varför du tar upp det som svar på mitt inlägg. Lösningen på detta problem är att ställa myndigheter till svars, kräva att de slutar spionera på folket utan anledning eller misstanke.

Att myndigheter bryter mot lagen (som de har skrivit till att börja med) är ett problem men det är MS som gör ett OS där spionerande på användaren är en av huvud "features". Om Windows inte skickade data till MS skulle inte NSA och co inte kunna spionera på alla deras användare oberoende av vilka lagar de har skrivit eller ignorerar för tillfället.

Medan vi håller på att ta hand om statens kärlek för 1984 och massövervakning för att hålla befolkningen på sin plats är det absurt att använda OS och tjänster som gör denna massövervakning extremt enkel.

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Att myndigheter bryter mot lagen (som de har skrivit till att börja med) är ett problem men det är MS som gör ett OS där spionerande på användaren är en av huvud "features". Om Windows inte skickade data till MS skulle inte NSA och co inte kunna spionera på alla deras användare oberoende av vilka lagar de har skrivit eller ignorerar för tillfället.

Medan vi håller på att ta hand om statens kärlek för 1984 och massövervakning för att hålla befolkningen på sin plats är det absurt att använda OS och tjänster som gör denna massövervakning extremt enkel.

Jag skulle tycka att det är mer ok att svenska staten sniffade trafiken än att ett vinstdrivande företag i usa gör det.

Edit; Sen om sverige gör upp med usa om statistik är en sak, tex 100 användare kollade på porr d 15/3 eller vad som helst, men inte att min data går direkt till ms med mina initialer på.

För att ta en dålig jämförelse men ändå har en poäng, låt säga att det fanns några små tillverkare av skor men dom var begränsade,så de flesta köpte skor av den stora tillverkaren som kan passa till allt, men sen gör dom en ny modell och väljer att försöka avsluta all tillverkning av de äldre så att man får välja på de märkena med begränsad funktionalitet eller stora tillverkarens nya modell som kan allt gratis, bara att det sitter gps och mikrofon i de nya skorna som skickar statistik till tillverkaren vart du går och när du gör det och vem du pratar med,skulle ni tycka det vore ok ?

Alltså, varför ska en skotillverkare ha den informationen ? Jag menar går du till posten så är det ju nån på posten som sett dig,går du till banken så har ju nån där sett dig och vet vad du gjorde där, men varför ska skotillverkaren åxå veta det ?? Tänk om man hämtar hemoröjdmedicin på apoteket,då vill man ju inte att skotillverkaren ska veta det åxå,pinsamt nog att apotekaren vet det eller hur ?

I mitt tycke är MS bara en tillverkare, hen har inte med att göra vad jag gör med min produkt efter att jag har köpt den, och använder jag den till nåt brottsligt finns det ju spår hos den jag har besökt,hos min isp och sedan på min hårddisk som polisen kan komma hit och hämta om dom misstänker nåt brott, men polisen har ju knappast skyldighet att ringa upp MS o säga att jo den där babianen kollade på en torrent igår men var lugn vi har honom ?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att få tag på en spionfri Enterprise version av Windows 10?

Skrivet av anon127948:

Tror inte att jag har någonstans gett tillstånd till MS att installera vad fan de känner för på min dator. Win10 är inte en uppdatering till win7 oberoende av hur mycket ledig plats det är på användarens disk!

Så du läste igenom EULA:n då alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pomelo:

Verkar dags att addera kb3123862 till de patchar man får hålla koll på...

Tackar för det. Listan börjar bli lång nu.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ