Värdering av en Qnap rack nas.

Permalänk
Medlem

Värdering av en Qnap rack nas.

Hejsan

Jag undrar hur mycket en Qnap TS-809U NAS utan diskar och utan rackskenor är värd.

Om någon har erfarenhet av denna nas så får ni gärna dela med er av vad ni tycker om den.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ahh, tack för svaret. Det va mycket mer än vad jag kunde tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bamse82:

ahh, tack för svaret. Det va mycket mer än vad jag kunde tro.

Men du får en tusing av mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Men du får en tusing av mig

Vi har en sådan på jobbet som vi ska byta ut, och jag kan få köpa den. Va därför jag undrade vad dom är värda och om dom är "bra"/ ville veta vad folk har för erfarenhet av den.

Permalänk
Medlem

Låter högt med tanke på vad en server med motsvarande hårdvara borde betinga. Speciellt om den varit igång 24/7/365 sedan ~2009.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke O:

Låter högt med tanke på vad en server med motsvarande hårdvara borde betinga. Speciellt om den varit igång 24/7/365 sedan ~2009.

Jag kollade bara liknande på Ebay.

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpa den av företaget för 5-10000... Utan rackskåp/skenor finns ingen större nytta i jämförelsen den emot typ Microserver som kostar 2000. (8-bay iofs.)

Drar 50W idle med...

Två plattor bärs till chefen kanske

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av moron:

Skulle inte köpa den av företaget för 5-10000... Utan rackskåp/skenor finns ingen större nytta i jämförelsen den emot typ Microserver som kostar 2000. (8-bay iofs.)

Drar 50W idle med...

Två plattor bärs till chefen kanske

Mjo kan inte annat än hålla med. Tyst lär den ju inte vara heller. Kan väl tänka mig att lägga 500kr för något sådant.
Priset avgörs ju av vad köparen vill betala.