Ägare av Steelseries H Wireless se hit!

Permalänk
Medlem

Ägare av Steelseries H Wireless se hit!

[Hej!

Jag köpte dessa lurar strax innan sommaren 2015 och var den nöjdaste kunden i världen. Allt fungerade utmärkt! I höstas dog emellertid den ena luren, varpå jag lämnade in dem och fick ett par nya. Därefter uppgraderade jag mitt OS till Windows 10, och tyckte mig märka en avsevärd skillnad gällande lurarnas förmåga att stänga ute oljud i mickens ljudupptagning. Mitt minne från i somras var att jag helt sonika satte på mig lurarna och använde dem utan att någon gnällde på TS; det enda som upptogs var min röst, inge smaskande ljud från när jag åt eller smattrande från tangentbordet. För någon månad sen fick jag nog och lämnade in dem, återigen. Nu har jag fått hem ett par helt nya lurar, och problemet är exakt samma. Det har kommit till den punkt att jag undrar om mitt minne från i sommar helt enkelt har förvanskats av tiden och att jag faktiskt har det jag betalat för.
Ni som har (haft) lurarna, har ni några synpunkter? Nedan är en bild på hur mycket oljud micken tar upp i ett fullkomligt tyst rum med en avsevärt nedtystad dator. Får ni samma resultat? Notera att micken är kopplad via USB, inte analogt.

Klicka för bild!

Permalänk

Köpte samma headset för någon månad sen.. hade det i 2 dagar innan jag lämnade tillbaka skiten.. Inte bara att den tog upp ljud, Det läcker igenom ljud när man spelar/kollar film så alla på ts hör filmen också. För 3k borde man få bättre grejor. Det enda positiva var att det inte var något oljud när man inte hade något ljud på. Köpte förövrigt Astro a50 dagarna innan men det headsetet åkte tillbaka efter en halv dag. Kör på mitt siberia elite ett tag till ) @Xerial:

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinsCarlPhilip:

Köpte samma headset för någon månad sen.. hade det i 2 dagar innan jag lämnade tillbaka skiten.. Inte bara att den tog upp ljud, Det läcker igenom ljud när man spelar/kollar film så alla på ts hör filmen också. För 3k borde man få bättre grejor. Det enda positiva var att det inte var något oljud när man inte hade något ljud på. Köpte förövrigt Astro a50 dagarna innan men det headsetet åkte tillbaka efter en halv dag. Kör på mitt siberia elite ett tag till ) @Xerial:

Windows 10?

Fattar inte @PrinsCarlPhilip, jag minns inte att det var så här på Windows 8. Har inte heller någon klient hemma som inte kör Windows 10 för att testa.