Mina blogg siffror kaos, vad händer?

Permalänk

Mina blogg siffror kaos, vad händer?

Hej!
Jag har bloggen "fredrikkarlsson.blogg.se" det började i 04-02-16 då jag helt plötsligt fick 12.3k besökare den dagen, fattade ingenting eftersom jag brukar ligga på drygt 100~~ om dagen om jag själv inte gör reklam för bloggen, då kan jag få upp till 6k men nu har jag inte gjort någon reklam för bloggen och detta hände..
Jag har 1 till "mätare" som räknar hur många som besöker min sida och den säger snarlika siffror och jag tycker det är väldigt konstigt, hur kan det komma sig?
Vad hände idag då tror(?) Just IDAG säger den att jag har fått 5.2k besökare och det är också väldigt konstigt?!

http://imgur.com/DoGwl7w

http://imgur.com/duAtrIf

Finns det på något vis jag kan se vilka dessa 5.2k / 12.3k är? Vart kom dom ifrån?
Och en till märklig sak är att jag gör sponsrade inlägg, och jag fick ett uppdrag avböjt för han sa att min blogg var tydligen kopplad till en annan blogg på något vis och det får man inte ha? och jag har ingen aning om vad fan han snacka om?
Men kan det vara så att det är nån bugg hos blogg.se och min blogg tillsammans med nån annans blogg som har extremt höga besökar siffror strular ihop ibland? Eller vad kan det vara? fattar 0 atm

Permalänk
Medlem

Unika besökare har ju inte rört på sig, så antar att det är någon bot som har svept förbi den dagen?

Permalänk
Medlem

troligen så är det en/flera webscraping bot som varit i farten dom dagarna.

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv

Troligen bots.

Lite nyfiken dock, ungefär hur mycket pengar genererar din sida per månad?

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Troligen bots.

Lite nyfiken dock, ungefär hur mycket pengar genererar din sida per månad?

Har tagit ut totalt 9,819.58 SEK. ( då är skatt även dragen)
Skulle jag lägga ner 15-30 minuter varje dag på bloggen skulle jag garanterat kunna få ihop 2-4k per månad.
Just nu får jag väl kanske ut 1k bara och då gör jag princip ingenting

Ont: Okej, botar säger ni, det var skumt!