Tips på roliga funktioner för mitt spel [Android]

Permalänk
Medlem

Tips på roliga funktioner för mitt spel [Android]

Hej!

Jag håller nu på att utveckla mitt 4:de spel för Android. Mina tidigare titlar har aldrig blivit några "hits", dock har syftet aldrig varit att generera så många nedladdningar som möjligt, utan att utveckla mina programmeringskunskaper.

Tidigare spel: https://play.google.com/store/search?q=gosetech&hl=sv

Men jag känner nu att de vore kul att göra ett spel som genererar många nedladdningar & jag känner att jag har utvecklats & kan skapa vilket spel som helst (2d).

Mitt pågående projekt heter DeepDanger, och är ett klassiskt spel. Spelet går ut på att röja undan ubåtar genom att släppa bomber.

Spelet har följande innehåll:
• Ubåtar, antalet ökar efter varje level
• Hur ubåtarna rör sig, rör sig olika
• Dynamiskt vatten - reagerar på båten & skapar vågor
• Varje gång du spränger en ubåt har du en chans att erhålla en "medal"
• Uppgradera båten & bomberna för dina medaljer
• Strömmar i vattnet som påverkar hur bomberna rör sig

Vad jag komemr att lägga till:
- Achievements
- Toplist

Såhär ser det ut hittils:

Vad skulle ni vilja se i ett sådant här spel?

Tips på roliga funktioner uppskattas

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt att du inte fått något svar ännu. Spelet ser bra ut, har dock för dålig fantasi för att utveckla / komma på något mer.

//Peter

Permalänk
Medlem

lite easter eggs vore nice. tex bombsheeps eller liknande som skin för dina barrels.
göra om båten till en eka.
göra om ubåtarna till något, tex mermaids.

allt kan vara skins du köper för upgradepoints eller vad du nu använder

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Ska lägga till skins!

Jag känner att spelet saknar det lilla extra. Något som gör så att man fortsätter att spela. Spelet behöver mer innehåll!

Men jag känner mig tom i skallen!

Hoppas jag kommer på något!

Den som är intresserad kan ladda ner en tidig "alpha" version här:
(spelet stödjer inte multitouch ännu, ska lägga til dlet när jag har tid)
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.deepdanger....

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Skins är en bra idé, kan vara ett schysst sätt att använda sina medaljer på.
Andra mer gameplay idéer:
- Ubåtar som spawnar små "suicide"-ubåtar, går att spränga med bomber.
- Vågorna verkar vara mest kosmetiska, kanske går att göra något så att båten har svårare att röra sig i vattnet pga storm?
- Annorlunda skepp eller uppgraderingar som man måste välja mellan som har olika stats och kanske funktionalitet, se Luftrausers som referens.

Sen om du vill bygga ut spelet mer så fick jag en idé om luftburna fiender, typ små attackflyg. Kan du ha subs som skickar ut plan också eller att de kommer in från skärmsidorna. Så styr man luftvärnskanoner genom att typ köra en virtual joystick (knapp till vänster på skärmen, motsatt till bomb och när du trycker ned den så drar du i den riktning du vill skjuta). Ökar multitaskingen men kräver en del mer arbete.

Det var lite grejer jag kom på nu i alla fall.

Permalänk
Medlem

Fina ideer.. Har själv tänkt på luftburna fiender!

Vågorna kan jag göra större osv, men då ser dom skumma ut.

Vågorna var det som tog mest tid att skapa & jag är inte helt nöjd med dom. Men det ser bra ut på en liten skärm.

Vågorna är byggda av massor av små "pinnar" som åker upp och ner i harmoniska rörelser.

Att göra dom perfekta ur utanför mina kunskaper, då jag inte är någon matematiker. Jag tänkte mest logiskt när jag skapade vågorna om hur de ser ut & beter sig. Sedan la jag till att båten tryckte ner "pinnarna" när den far över dom.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Såhär långt har jag kommit!

Youtube länk

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070