Permalänk

Loading och fps drops i BF4

Tjena.

Jag sitter och trycker med en dator med ett 980ti och en klockad 6700k. Jag sitter och spelar ganska mycket Battlefield 4 med mina polare och jag undrar varför det tar minuter längre för mig att komma in på servrar när mina polare sitter med rätt gamla datorer?

Jag har ingen ssd utan kör just nu spelet på en gammal seagate 7200rpm mekanisk hdd. Inga andra av mina polare kör med ssd heller men de kommer in betydligt mycket fortare än mig.

Sen undrar jag om det är några andra som får sjuka fps drops i spelet? Jag kan ligga stadigt på 150fps och helt plötsligt kan jag droppa ner till 70-60 och det kan vara när jag springer helt själv på en grön fin äng eller när jag sitter helt själv i en stuga. Tycker det är skumt då jag inte hade samma problem på min gamla dator.

Tacksam för trevliga svar

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Medlem

Du har högre grafikinställningar vilket leder till att mer ska laddas in, din disk kanske är ännu sämre än dina vänners.

Min gamla SSD (och övrigt i sign) gör att jag hittills (till nyår?) har 100% varit först in på servrar vad jag märkt. Först det senaste har jag någon kompis som jag hittar som har samma "problem", (get and ssd, it will start game fast they said... och så får man vänta 2 minuter på alla andra som inte kommit igång). Hur som helst, du ska prioritera SSD, ditt liv kommer kantas av bacon och rosa fjärilar och kvinnorna kastar sig i drivor över dig. (true story)

"Alla" får FPS-drops nu för tiden enligt det du beskriver, speciellt när man flyger helikopter. Några har jag läst resonerar kring server-rate-områdena (du har högre tickrate i närheten av folk) eller på turbo-servrarna (120hz), folk med highend-grejer märker detta tydligast.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Installera de på en ssd eller defragimentera hdd:n. Jag skulle aldrig palla ha bf på en mekanisk disk då de tar en evighet då. Som natt och dag att ha bf4 på en ssd.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5