Vilken är bäst Xbox ONE eller Playstation 4????

Permalänk

Vilken är bäst Xbox ONE eller Playstation 4????

Vilken är bäst Xbox ONE eller Playstation 4???? Testat båda men jag vet inte vem som är bäst egentligen, vad tycker ni, eller frågan kanske är felställd(?).

Permalänk
Medlem

Den stora frågan är.
Exklusiva spel till vilken konsol ex halo.
netflix osv
Vad spelar dina kompisar

Permalänk
Medlem

inget av dom är bäst, handlar om vilka spel man vill spela, enklast är väl att köpa bägge så behöver man inte fundera så mycket, plockade själv ett XBOX då jag personligen gillar kontrollerna mer samt att Halo lockar då jag spelat igenom tidigare spel, kanske blir ett PS4 senare om de skulle dyka upp något vettigt, dock är det enbart intressanta exklusiva titlar som gäller, annars är det PC 100%.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag köpte playstation 4 för att kunna spela "The last of us" efter jag hade spelat det så tröttnade jag ganska snabbt på konsolen. Köpte då hem ett Xbox One som jag tycker fungerar sjukt bra, jag personligen tycker mer om Xbox One pga hela systemet samt dosorna är sjukt sköna.

Ifall du bestämmer dig för ett Xbox, köp ej Halo.. Kan vara ett utav dem sämre spelen.

Ifall du köper ett Playstation rekommenderar jag dig att spela "The last of us", kan vara ett utav dem bättre spelen jag någonsin har spelat.

Visa signatur

Stationär:
Bärbar: MacBook Pro 13" 2015

Permalänk
Medlem

Det beror helt på vilken typ av spel du gillar. Gillar du japanska rollspel är det ingen tvekan om att PS4 är din konsol, annars är det de stora exklusiva titlarna som avgör. Uncharted vs. Halo osv.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Avstängd

dessutom kan du köra xbox 360 titlar som kan påminna dig dina yngre tider

Permalänk

Välj den som:
1. Dina kompisar spelar på
2. Har spel som du är mest intresserad av

Permalänk

@Alle22: köra xbox 360 titlar på xbox one?

Permalänk
Medlem

Xbox one är bäst! Så go get one!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Powerbook:

@Alle22: köra xbox 360 titlar på xbox one?

yupp, inte alla men en hel del iaf. De uppdaterar månadsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

yupp, inte alla men en hel del iaf. De uppdaterar månadsvis.

Man köper inte en XBone för 360 spel. Folk skänker sina 360 i stort sett gratis ifall man vill spela gammal junk.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Hade jag köpt en konsoll hade jag (som många andra har sagt) valt den konsoll som kompisarna har.
Att spela ihop med andra och speciellt kompisar kan göra sjukt mycket för ett spel tycker jag.
Men annars är det isåfall att kolla vilka exklusiva spel som du är sugen på.
Att bara fråga vilken konsoll som är bäst så kommer bara alla fanboys fram.
Lycka till 😊

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerbook:

Vilken är bäst Xbox ONE eller Playstation 4???? Testat båda men jag vet inte vem som är bäst egentligen, vad tycker ni, eller frågan kanske är felställd(?).

Den bästa är Xbox One och Playstation 4, att jämföra 2 konsoler är som att jämföra vilken öl som smakar bäst.. högst personligt!

men vi kan ju gå in på hårdvara om du så vill och då har playstation 4 ett litet övertag men i mina ögon är båda konsolerna rätt klena och inget man ska räkna med att få ut någon vettig grafik från.

Själv har jag ett Xbox One för jag gillar kontrollen och ville spela forza.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det beror helt på vilka spel du vill spela. Men om vi pratar om prestanda så är PS4 lite starkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliveeer96:

Jag köpte playstation 4 för att kunna spela "The last of us" efter jag hade spelat det så tröttnade jag ganska snabbt på konsolen. Köpte då hem ett Xbox One som jag tycker fungerar sjukt bra, jag personligen tycker mer om Xbox One pga hela systemet samt dosorna är sjukt sköna.

Ifall du bestämmer dig för ett Xbox, köp ej Halo.. Kan vara ett utav dem sämre spelen.

Ifall du köper ett Playstation rekommenderar jag dig att spela "The last of us", kan vara ett utav dem bättre spelen jag någonsin har spelat.

Amen. Jag har spelat spel sedan c64 och Last of Us är det bästa spel jag någonsin kört.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Man köper inte en XBone för 360 spel. Folk skänker sina 360 i stort sett gratis ifall man vill spela gammal junk.

Ifall man har en hög 360-spel hemma så har XBOX One en klar fördel gentemot PS4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

Man köper inte en XBone för 360 spel. Folk skänker sina 360 i stort sett gratis ifall man vill spela gammal junk.

Varför inte, ps4 ska kunna köra ps2 och ps1 spel.

Permalänk
Medlem

Beror mycket på vilken handkontroll man föredrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Varför inte, ps4 ska kunna köra ps2 och ps1 spel.

PS4 har ingen som helst bakåtkompabilitet utöver en streamingtjänst som inte ens är släppt i Europa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

@Oliver91: klena? Hur då?

Permalänk

@Datanisse: vet du vilka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerbook:

@Oliver91: klena? Hur då?

eftersom Xbox One innehåller ett modifierat AMD Radeon HD 7790 och PS4 ett Modifierat AMD Radeon HD 7850 så är grafikprestandan jämförbar med en 3-4 år gammal gaming PC som kostade runt 6000kr ny och då får vi inte glömma bort att Xbox One kör på DDR3 minne till sitt kort medans PS4 kör på de snabbare GDDR5 minnet och att båda konsolerna sliter för att köra 60fps i nya titlar och att de oftast blir 720p med halvtaskig grafik för att uppnå det.. sen har vi också 8-kärnig jaguar processor på 1,6ghz vars kärnor i standardutförande som dual core i laptops knappt lämpar sig för surf eller mediauppspelning sen ska vi inte snacka om de mekaniska diskarna som är galet små och fylls när man har runt 7-8 spel installerat.

Själv har jag ett Xbox One som dammar fint på tv-bänken, köpte den för något år sen och använt den kanske max 5-6 timmar för har fortfarande original batterierna i kontrollen

Om jag spelar konsol brukar de oftast bli Wii U där de finns lite intressanta unika titlar som inte finns till PC eller Xbox 360 där du kan köpa riktigt bra begagnade spel för en 50 lapp ur ett spelbibliotek på 1200+ titlar.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Frågan är om man kan utnämna en vinnare i denna frågan.
Jag va jättesugen på ett Xbox One. Älskar ju 360-kontrollen till datorn. Och ville ha en ny konsol för att kunna lira NHL serien igen.
De blev en PS4. Varför? För att mina vänner spelar NHL på PS4, så jag kan möta dom online.

Kolla vilka titlar du är intresserad av att spela, vad spelar dina vänner på för maskin? De är nog de bästa man kan göra.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd

Båda är klena mot en PC.

Men xbox vinner för mig, skönare handkontroller och Halo 5 som är nice att köra med polarna.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag har en bra PC så jag köpte mig en PS4a då många Xbox-spel ändå kommer till Windows.

Permalänk
Medlem

PS4 just nu men om xbone får upgraderingar kommer den vara bäst.

http://arstechnica.com/gaming/2016/03/an-upgradable-xbox-one-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

PS4 just nu men om xbone får upgraderingar kommer den vara bäst.

http://arstechnica.com/gaming/2016/03/an-upgradable-xbox-one-...

Otroligt korkat påstående.

ALLT blir bättre i framtiden.

När ONE får sina uppdateringar får ju PS4 sina, så vem bryr sig?
Det viktigt är ju hur den presterar nu!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Inaktiv

Jag har båda men sedan några månader tillbaks så är det bara Xbox One som används. Det enda spel jag är intresserad av till PS4 nu är Uncharted 4 och det spelet släpps först i maj.