iOS9 error 53 = förlorad data för alltid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Men människa. Jag ska göra det enkelt och ta ditt Volvo S60 som exempel. Även det inte har ett dugg med saken att göra.

- Du tar din Volvo till Volvo verkstad och förklarar läget för dom. Du har mixtrat med din bil, bytt ut vissa original delar mot Biltemas delar och nu startar inte bilen längre. Du vet garantin har rykt, går med på betala all reparations kostnad själv och vill bara ha bilen fixad.

- Du tar din brickade iphone till Apple center och förklarar läget för dom. Du har byt ut Touch ID mot en 3rd parts Touch ID och helt ovetande vid iOS9 uppgraderingen så brickade telefonen. DU vet garantin har rykt och vill ändå få den lagad mot att du betalar all reparations kostnader själv.

1. Kommer Volvo verkstaden att laga bilen eller tvär neka. Säger tyvärr din bil är skrot nu eftersom du har icke Volvo original delar i bilen och du får köpa en helt sprillans ny Volvo S60 från oss istället?

2. Kommer Apple Center att laga din brickade iphone eller tvär neka. Du har med kvitto som visar den är inköpt hos dom och du som är ägaren till din brickade iphone. Hur kommer Apple att agera vid detta ärende?

I mina ögon den usel jämförelse. Men du har full rätt att tycka precis vad du vill.

Har upprepat vad Apple själva har sagt i ärendet om varför de har gjort detta, man får tro på dem eller inte. Helt upp till var och en...

Permalänk
Medlem

De som har fått sin iPhone reparerad av exempelvis "Achmeds Displaybyte & Vattenpipor" och detta har orsakat att telefonen blivit obrukbar borde rimligtvis kunna reklamera tjänsten som de har utfört. Tre års reklamationsrätt gäller även tjänster.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Sluta bli så upprörd

Det är andra gången du berättar för mig hur jag är och hur jag skall vara. Lägg ner det, med en gång!

Skrivet av S_Z:

Jo, det har dom:

"We take customer security very seriously and Error 53 is the result of security checks designed to protect our customers. iOS checks that the Touch ID sensor in your iPhone or iPad correctly matches your device’s other components. If iOS finds a mismatch, the check fails and Touch ID, including for Apple Pay use, is disabled. This security measure is necessary to protect your device and prevent a fraudulent Touch ID sensor from being used. If a customer encounters Error 53, we encourage them to contact Apple Support."

Ugh. Nej, det har dom inte. Har du ens LÄST vad det står? Står det någonting om iOS9? Står det någonting om några "åtgärder"? Den texten, som jag för övrigt citerade redan på sidan 1, är precis lika transparent som Chernobyl's betongsarkofag. Den säger ingenting om att det är något nytt, någon åtgärd (slå gärna upp det ordet om du inte förstår vad det betyder) eller att det skulle vara några säkerhetsluckor som var tvungna att täppas till, ingenting. Vad den säger är att Touch ID-sensorn är parad med hårdvara i telefonen och att Error 53 är ett resultat av säkerhetskontroller för att skydda kunderna. Det står inte ens att Error 53 är kopplat till Touch ID överhuvudtaget! Det är fullständig rappakalja, 'lawyer-speak' som inte betyder någonting alls.

Du hittar på!

Skrivet av S_Z:

Tror min poäng gick hem, säkerhet är något som man hela tiden måste jobba på.

*facepalm*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggs:

De som har fått sin iPhone reparerad av exempelvis "Achmeds Displaybyte & Vattenpipor" och detta har orsakat att telefonen blivit obrukbar borde rimligtvis kunna reklamera tjänsten som de har utfört. Tre års reklamationsrätt gäller även tjänster.

Hur skulle Achmed kunna veta att Apple ett år in i framtiden utan några som helst varningar, förklaringar eller rimliga anledningar sätta telefonen ur bruk? Så länge bytet av hemknappen i sig har fungerat och inte direkt orsakat problemen så kan nog Achmed vara lugn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Det är andra gången du berättar för mig hur jag är och hur jag skall vara. Lägg ner det, med en gång!

Ugh. Nej, det har dom inte. Har du ens LÄST vad det står? Står det någonting om iOS9? Står det någonting om några "åtgärder"? Den texten, som jag för övrigt citerade redan på sidan 1, är precis lika transparent som Chernobyl's betongsarkofag. Den säger ingenting om att det är något nytt, någon åtgärd (slå gärna upp det ordet om du inte förstår vad det betyder) eller att det skulle vara några säkerhetsluckor som var tvungna att täppas till, ingenting. Vad den säger är att Touch ID-sensorn är parad med hårdvara i telefonen och att Error 53 är ett resultat av säkerhetskontroller för att skydda kunderna. Det står inte ens att Error 53 är kopplat till Touch ID överhuvudtaget! Det är fullständig rappakalja, 'lawyer-speak' som inte betyder någonting alls.

Du hittar på!

Det här är ju Apples officiella svar på just frågan om varför Error 53 uppstår.

Citat:

We take customer security very seriously and Error 53 is the result of security checks designed to protect our customers. iOS checks that the Touch ID sensor in your iPhone or iPad correctly matches your device’s other components. If iOS finds a mismatch, the check fails and Touch ID, including for Apple Pay use, is disabled. This security measure is necessary to protect your device and prevent a fraudulent Touch ID sensor from being used. If a customer encounters Error 53, we encourage them to contact Apple Support.

Kan inte bli mycket mer tydligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Det här är ju Apples officiella svar på just frågan om varför Error 53 uppstår.

Det vet jag väl :/ Men du har fel, då Error 53 kan uppstå av andra anledningar än byte av hemknapp. Svaret är ganska listigt formulerat om än generellt nonsens. Det är skrivet av Apples advokater så att så lite information som möjligt skall yppas. Det finns en anledning till att Apple är världens rikaste bolag.

Skrivet av S_Z:

Kan inte bli mycket mer tydligt.

Som jag sade, det finns ingenting som är tydligt med den pressreleasen. Det står inte vilken version av iOS det rör sig om, så dom kan lika gärna mena allt från iPhone 5 och det står inte vilken iPhone det rör sig om eller om kontrollen bara görs vid uppdatering eller är kontinuerliga heller. Du får nog putsa gluggarna lite och läsa igenom vad som VERKLIGEN står i den texten. I annat fall kan du ju gärna vara så vänlig att citera var Apple har sagt att man har åtgärdat några fel.

Det står inte ens i texten att telefonen sätts ur bruk, utan bara Touch ID och Apple Pay, så det är ju till och med lögn, eller så att säga; lying by omission. Texten är en direkt motsats till tydlig. Otydlig helt enkelt.

förtydligande
Permalänk
Avstängd
Skrivet av eriohm:

För er som vill läsa hos en mer trovärdig källa kolla här: http://www.99mac.se/artikel/8289-tredjepartsreparationer-av-t...

EDIT:
Ordet "källa" var fel ord att använda. Det jag syftade på var att XPerion:s vinklade inlägg inte var trovärdigt. För mig låter det bara bra att telefonen slutar fungera som den ska om man går till en icke-aktoriserad reparatör. Detta error 53 betyder bara att säkerhetsrutinerna fungerar som dom ska.

Varför är det bra? Skulle du tycka att det var bra om din bil inte startade om du bytte bromsbelägg själv eller hos en icke-märkesverkstad?

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Tror inte riktigt att brickning av iphones kommer att vända de sjunkande försäljningssiffrorna. Väldigt konstig idé...

Permalänk
Medlem

Det är inte helt tydligt att det är förenligt med svensk lag att göra som apple gör nu. Det kan mycket väl strida mot svensk konkurrensrätt att de bara tillåter telefoner att bli reparerade av auktoriserade reparatörer.

"Det vore intressant att få Apples ansvar i denna fråga rättsligt prövat, säger Magnus Karpe. jurist på Konsumentverket."
http://www.sydsvenskan.se/sverige/fel-53-dodar-din-iphone--ut...

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

I mina ögon den usel jämförelse. Men du har full rätt att tycka precis vad du vill.

Har upprepat vad Apple själva har sagt i ärendet om varför de har gjort detta, man får tro på dem eller inte. Helt upp till var och en...

På vilket sätt är det usel? Även den är usel. Handlar det bara om en sak, jag vill ha bilen lagad och min iphone lagad på diverse auktoriserad verkstad på egen bekostnad. Är det så svårt att förstå en sån enkel sak? Sen har du ännu en gång undvikit svara om Apple lagar min iphone eller inte? Ja eller Nej? Jag bryr mig inte om varför Apple har gjort detta med avsikt eller inte, om dom har rätt eller inte till det. Jag har brickat min iphone nu och lärt min läxa. Jag vill nu bara ha den lagad hos dom.
Om du inte vet svaret själv, får du gärna söka och länka vad Apple officiellt har sagt.

Se vet jag inte vad du tänkte på med Guardians artikeln. Visst Apple förklarade varför dom gjorde det. Men människa, iOS9 släpptes förra året 2015 Sep och Guardians artikeln publicerades 2016 5 FEB. Samma som den mer trovärdiga källan 99mac.se vid samma dag 2016 5 FEB!
Så deras förklaring kom 6 MÅN för sent!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nefrums:

Det är inte helt tydligt att det är förenligt med svensk lag att göra som apple gör nu. Det kan mycket väl strida mot svensk konkurrensrätt att de bara tillåter telefoner att bli reparerade av auktoriserade reparatörer.

Fast det är ju det dom egentligen inte gör, dom till och med medvetet undviker absoluta termer så som "måste" och "skall" och istället använder sig av "bör" och "rekommenderar" just av den anledningen, och att man kanske först nu har fått, flera år efter lanseringen av Touch ID, klartecken av den juridiska avdelningen.

Vem vet, kanske detta är ett sätt att kunna kringgå lagen och tvinga användare att vända sig till auktoriserade verkstäder den vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Hur skulle Achmed kunna veta att Apple ett år in i framtiden utan några som helst varningar, förklaringar eller rimliga anledningar sätta telefonen ur bruk? Så länge bytet av hemknappen i sig har fungerat och inte direkt orsakat problemen så kan nog Achmed vara lugn.

Jag skrev inte att reparatören skulle kunna veta detta i förhand, men vad reparatören vet eller inte vet spelar ingen roll i det här fallet. Han har tagit på sig att utföra en tjänst mot en överenskommen summa. Eftersom att tjänsten är felaktigt utförd och detta är grunden till problemet så borde det falla inom ramarna för en reklamation. För att förtydliga vad som var fel så har reparatören inte "re-validated" den nya hårdvaran. Något som reparatören inte kan utföra även om han skulle vilja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Det vet jag väl :/ Men du har fel, då Error 53 kan uppstå av andra anledningar än byte av hemknapp. Svaret är ganska listigt formulerat om än generellt nonsens. Det är skrivet av Apples advokater så att så lite information som möjligt skall yppas. Det finns en anledning till att Apple är världens rikaste bolag.

Byter du kretskortet så kommer det också bli fel ja Allt snack hittills har det som sagt handlat om just knappen. Det är fritt fram att byta skärm, batteri osv. Vad Apples stora-kassa har med det här att göra vet jag inte.

Skrivet av VresiBerba:

Som jag sade, det finns ingenting som är tydligt med den pressreleasen. Det står inte vilken version av iOS, så dom kan lika gärna mena allt från iPhone 5 och det står inte vilken iPhone det rör sig om heller. Du får nog putsa gluggarna lite och läsa igenom vad som VERKLIGEN står i den texten. I annat fall kan du ju gärna vara så vänlig att citera var Apple har sagt att man har åtgärdat några fel.

För mig är det glasklart. Att det handlar om senaste OS:et (som majoriteten har installerat dessutom) är självklart för mig. Varför skulle de prata om något äldre OS som få använder? Samt att det gäller alla TouchId-enheter (iPad/iPhone). Allt står där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

På vilket sätt är det usel? Även den är usel. Handlar det bara om en sak, jag vill ha bilen lagad och min iphone lagad på diverse auktoriserad verkstad på egen bekostnad. Är det så svårt att förstå en sån enkel sak? Sen har du ännu en gång undvikit svara om Apple lagar min iphone eller inte? Ja eller Nej? Jag bryr mig inte om varför Apple har gjort detta med avsikt eller inte, om dom har rätt eller inte till det. Jag har brickat min iphone nu och lärt min läxa. Jag vill nu bara ha den lagad hos dom.
Om du inte vet svaret själv, får du gärna söka och länka vad Apple officiellt har sagt.

Ring och fråga som sagt...

Skrivet av XPerion:

Se vet jag inte vad du tänkte på med Guardians artikeln. Visst Apple förklarade varför dom gjorde det. Men människa, iOS9 släpptes förra året 2015 Sep och Guardians artikeln publicerades 2016 5 FEB. Samma som den mer trovärdiga källan 99mac.se vid samma dag 2016 5 FEB!
Så deras förklaring kom 6 MÅN för sent!

Återigen, det här är ingen nyhet. Om du läser ifixit-länkar så har det här "problemet" finnits länge. Det råkar bara vara häromdan som Guardians fick för sig att de skulle publicera artikeln och blåste upp denna storm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Ring och fråga som sagt...

Återigen, det här är ingen nyhet. Om du läser ifixit-länkar så har det här "problemet" finnits länge. Det råkar bara vara häromdan som Guardians fick för sig att de skulle publicera artikeln och blåste upp denna storm.

hahaha. Återigen undviker du ge ett direkt svar på en sån enkel simpel fråga. Sen vad har ifixit med Apple att göra? Apples officiella svar går via ifixit?
Men jag ska vara snäll och göra dig glad så du kan fortsätta avguda ditt käre märke.
http://www.idigitaltimes.com/apple-will-fix-iphone-error-53-problems-some-stores-support-personnel-say-amid-510863

Tydligen hjälper konsumenternas makt och mass medians påverkan, får jätten Apple att backa ett steg.
Så nu kan du fortsätta och leva i din perfekte Apple värld.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Byter du kretskortet så kommer det också bli fel ja Allt snack hittills har det som sagt handlat om just knappen. Det är fritt fram att byta skärm, batteri osv. Vad Apples stora-kassa har med det här att göra vet jag inte.

För mig är det glasklart vad de menar. Att det handlar om senaste OS:et de pratar om (som majoriteten har installerat dessutom) är självklart för mig. Varför skulle de prata om något äldre OS som få använder? Samt att det gäller alla TouchId-enheter (iPad/iPhone). Allt står där.

Nja, enligt Aftonblaskan, så uppstår problemet även om man byter skärmen...jag tycker personligen att det är ok ifall touchID slutar fungera osv även att telefonen inte går att använda tills den är återställd av Apple, men att förstöra telefonen är uselt. Om jag har fattat det rätt, när fel 53 uppstår så är det helt kört, då kan ingen återställa den. Jag tror också att Apple kommer att åka på ekonomisk smäll på grund av detta, samt minskad försäljning (snarare leasing). Om det nu är sant att felet uppstår även vid skärmbytet, så är det illa. Ungarna lyckas på nåt sätt paja skärmarna då och då, och ska man fixa detta varje gång hos Apple så blir man ruinerad. Tacka vet jag Achmad och vattenpipor;)

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oggs:

Jag skrev inte att reparatören skulle kunna veta detta i förhand, men vad reparatören vet eller inte vet spelar ingen roll i det här fallet.

Det spelar en ganska stor roll då vi inte pratar om okunskap i form av inkompetens här, utan information som helt enkelt inte fanns vid tillfället, den existerade inte. Självklart kan man då heller inte stå till svars för vad framtida, helt okända och i detta fallet helt orimliga uppdateringar som Apple gör med mjukvaran.

Skrivet av Oggs:

Han har tagit på sig att utföra en tjänst mot en överenskommen summa. Eftersom att tjänsten är felaktigt utförd och detta är grunden till problemet så borde det falla inom ramarna för en reklamation.

Det där vet vi ju ingenting om då vad som utfördes och eller reparerades är mellan kunden och reparatören. Är kunden fullt införstådd med att reparationen bryter garantin, vilket klart och tydligt står i Apples användaravtal att det gör, och att reparationen, till exempel vid byte av hemknapp, gör Touch ID obrukbar då reparatören inte kan para sensorn med telefonen, ja då kan nog som sagt Achmed vara ganska lugn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Nja, enligt Aftonblaskan, så uppstår problemet även om man byter skärmen...jag tycker personligen att det är ok ifall touchID slutar fungera osv även att telefonen inte går att använda tills den är återställd av Apple, men att förstöra telefonen är uselt. Om jag har fattat det rätt, när fel 53 uppstår så är det helt kört, då kan ingen återställa den. Jag tror också att Apple kommer att åka på ekonomisk smäll på grund av detta, samt minskad försäljning (snarare leasing). Om det nu är sant att felet uppstår även vid skärmbytet, så är det illa. Ungarna lyckas på nåt sätt paja skärmarna då och då, och ska man fixa detta varje gång hos Apple så blir man ruinerad. Tacka vet jag Achmad och vattenpipor;)

Du kanske inte ska tro på sånt som står i AB.
Apple kan fixa den såklart genom att byta till legitima reservdelar och para TouchID med chippet.

Folk får skylla sig själva om man inte följer guidelines (reparera hos Apple eller auktoriserad serviceverkstad).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Du kanske inte ska tro på sånt som står i AB.
Apple kan fixa den såklart genom att byta till legitima reservdelar och para TouchID med chippet.

Folk får skylla sig själva om man inte följer guidelines (reparera hos Apple eller auktoriserad serviceverkstad).

Apple har alltid kunnat enkelt reparera dom, men som dom har vägrat att göra innan och detta är vad skon klämmer. Även om kunden bekostar allting själv så totalt vägrar dom och folk får köpa en helt ny iphone istället.

Men som sagt, efter mass medians påtryck efter detta uppdagades och nu har Apple backat sig ur. Går nu med på att laga alla brickade iphones, vid enstaka Apple verkstäder och även med 3rd parts Touch ID installerad.

Så allt detta har med Touch ID säkerhet, förhindra tjuvar, för kundens bästa bla bla är helt bortblåst helt plötsligt. En gång vars var helt omöjligt (enligt viss person) att fixa och numera helt plötsligt går att fixa.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

hahaha. Återigen undviker du ge ett direkt svar på en sån enkel simpel fråga. Sen vad har ifixit med Apple att göra? Apples officiella svar går via ifixit?
Men jag ska vara snäll och göra dig glad så du kan fortsätta avguda ditt käre märke.
http://www.idigitaltimes.com/apple-will-fix-iphone-error-53-problems-some-stores-support-personnel-say-amid-510863

Tydligen hjälper konsumenternas makt och mass medians påverkan, får jätten Apple att backa ett steg.
Så nu kan du fortsätta och leva i din perfekte Apple värld.

Varför skall jag försöka svara på något jag inte kan svara på? Jag har aldrig försök prata med Apple om något Error 53. Får jag problem med telefonen så går jag till Apple med mitt problem...De har hela tiden sagt att du skall kontakta deras support om du får Error 53 och inte kan lösa det själv (enligt deras hemsida)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

För mig är det glasklart.

Nej, det är det inte då texten inte innehåller det du påstår att den gör. Du hävdar att Apple has sagt att "det är en säkerhetsåtgärd". Vet du vad en 'åtgärd' är? Alltså... herre gud, kolla här;

Citat:

"We take customer security very seriously and Error 53 is the result of security checks designed to protect our customers."

Mening 1. Det finns ingen som helst information här, det är bara PR-fluff; 'vi arbetar med säkerhet', 'vi tar kunders behov på allvar'. Man nämner bara Error 53 i förbigående.

Citat:

"This security measure is necessary to protect your device and prevent a fraudulent Touch ID sensor from being used."

Mening 4. Det här är bara utfyllnad. Återigen, det finns ingen information här, ingenting, bara övergripande självklarheter.

Citat:

"iOS checks that the Touch ID sensor in your iPhone or iPad correctly matches your device’s other components. If iOS finds a mismatch, the check fails and Touch ID, including for Apple Pay use, is disabled."

Mening 2 och 3 är alltså det enda av substans i hela pressmeddelandet, och vad står det egentligen? Det står, som jag sade tidigare, att Touch ID-sensorn är parad med hårdvara i telefonen och att om operativsystemet hittar ett fel så stänger den av Touch ID-funktionen. That's it, och vet du, det där visste vi redan, det där är upprepad, redan använd text som är flera år gammal.

Skrivet av S_Z:

Att det handlar om senaste OS:et (som majoriteten har installerat dessutom) är självklart för mig. Varför skulle de prata om något äldre OS som få använder?

Ugh... Vitsen är att inte SÄGA att dom gör det, att ge så lite information som är möjligt i syfte att undvika material för stämningar, och om du bemödade dig att åtminstone försöka analysera vad Apple säger så ser du att dom inte beskriver problemet överhuvudtaget. Faktum är, igen, att man inte ens tar upp att telefonen försätts i ett obrukbart skick utan undviker den huvudsakliga problematiken helt och hållet. Och du går på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agile:

Folk får skylla sig själva om man inte följer guidelines (reparera hos Apple eller auktoriserad serviceverkstad).

Att garantin försvinner är nog de flesta med på, men att telefonen skall brickas i efterhand utan anledning är helt sinnessjukt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Men som sagt, efter mass medians påtryck efter detta uppdagades och nu har Apple backat sig ur. Går nu med på att laga alla brickade iphones, vid enstaka Apple verkstäder och även med 3rd parts Touch ID installerad.

Källa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Mening 2 och 3 är alltså det enda av substans i hela pressmeddelandet, och vad står det egentligen? Det står, som jag sade tidigare, att Touch ID-sensorn är parad med hårdvara i telefonen och att om operativsystemet hittar ett fel så stänger den av Touch ID-funktionen.

Hela texten handlar om Error 53 och varför det uppstår...

Du kan ju tolka en text precis hur du vill. Det där är vad Apple har gått ut med rörande Error 53, vilket du sa att de aldrig hade kommenterat.

Men det är helt uppenbart att det inte spelar någon roll vad de skulle säga. De är bovar i dina ögon oavsett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S_Z:

Hela texten handlar om Error 53 och varför det uppstår...

Nej, det gör den faktiskt inte.

Skrivet av S_Z:

Men det är helt uppenbart att det inte spelar någon roll vad de skulle säga. De är bovar i dina ögon oavsett.

Trams!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

1. Citera flera?

2. Källan var länkad 2 rader över
http://www.idigitaltimes.com/apple-will-fix-iphone-error-53-p...

@S_Z kanske ska läsa det fetmarkerade med.

Citat:

“Normally they [Apple technicians] won’t touch a device that has been repaired by a third party,” said the Apple Support associate. “Having any kind of repairs done outside of an Apple Store basically voids the hardware warranty, because if, for example, something was hooked up incorrectly it can cause a whole bunch of issues.”

In light of the Error 53 situation, though, some stores are approving the replacement of third-party parts.

“It’s been left to the discretion of the individual store,” said Apple Support personnel.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ferrat:

1. Citera flera?

Nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VresiBerba:

Nej, det gör den faktiskt inte.

Haha, det är ju Apples svar på från om just Error 53, det nämns flera gånger i texten och det står "We take customer security very seriously and Error 53 is the result of security checks designed to protect our customers"

Skrivet av Ferrat:

@S_Z kanske ska läsa det fetmarkerade med.

Vet inte varför jag skall göra det. Det är inte jag som har sagt att en telefon blir "brickad" och aldrig går att fixa från Apples sida om de själva tar in den och fixar det själva.

Permalänk

"Det finns särskilda konkurrensregler på motorområdet som kan vara intressanta att jämföra med. Säg att du har en Toyota och får den servad hos en mekaniker som inte är certifierad av Toyota själva. Det har Toyota inte rätt att motsäga sig, enligt de villkor som gäller idag. Men Apple går ju egentligen ännu längre: Det skulle vara som att bilen inte längre startar om du tar den till en mekaniker som biltillverkaren inte godkänt." Skall bli intressant att följa detta

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem

@S_Z:
Läser du ens texten innan du svarar?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood