Kan man nedgradera till mavericks?

Permalänk
Medlem

Kan man nedgradera till mavericks?

Hej! Jag har en macbook pro retina early 2015 med osx el capitan men det drar oerhört mycket prestanda vid vissa tillfällen så jag undrar ifall jag kan nedgradera? Jag hittar mavericks i köphistoriken då jag hade en 2011 macbook pro innan. Men när jag klickar så står det att den inte kan installera det på denna dator..

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Hej! Jag har en macbook pro retina early 2015 med osx el capitan men det drar oerhört mycket prestanda vid vissa tillfällen så jag undrar ifall jag kan nedgradera? Jag hittar mavericks i köphistoriken då jag hade en 2011 macbook pro innan. Men när jag klickar så står det att den inte kan installera det på denna dator..

Tack på förhand

Tja,

Testa att ladda ner mavericks till din mac (App Store, sen klickar du på köpt och laddar ner programvaran.)
En automatiskt installation kommer att starta men det är bara stänga av den.
Sen stoppar du in ett usb och ser till att den är formaterad rätt och heter "MyVolume" och sedan kör denna koden i terminalen!

<sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/MyVolume --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app --nointeraction

Sen ska det bara vara och boota på usb minnet och cmd + r eller option!

Permalänk
Medlem
Skrivet av richead:

Tja,

Testa att ladda ner mavericks till din mac (App Store, sen klickar du på köpt och laddar ner programvaran.)
En automatiskt installation kommer att starta men det är bara stänga av den.
Sen stoppar du in ett usb och ser till att den är formaterad rätt och heter "MyVolume" och sedan kör denna koden i terminalen!

<sudo /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app/Contents/Resources/createinstallmedia --volume /Volumes/MyVolume --applicationpath /Applications/Install\ OS\ X\ Mavericks.app --nointeraction

Sen ska det bara vara och boota på usb minnet och cmd + r eller option!

Tack men det är just det som inte går. Jag går in på appstore och klickar på hämtar men det står"OS X Mavericks kan inte installeras på denna dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Tack men det är just det som inte går. Jag går in på appstore och klickar på hämtar men det står"OS X Mavericks kan inte installeras på denna dator"

http://www.ladda-upp.se/bilder/nvhcgjcrmvlpk

Såhär det det ut för mig! Men man kanske inte kan hämta en äldre version av osx. Men du kan inte köra El Capitan istället då?

Permalänk
Medlem

Yosemite hade lanserats innan early 2015 modellerna vilket gör att det är tidigaste versionen av osx du kan köra på datorn.

Visa signatur

Jag äger minst en databehandlingsmaskin.

Permalänk

usb

@Perkka: köra usb, med bootbart