MSI Z77A-G43 och evga gtx 960 4gb?

Permalänk
Medlem

MSI Z77A-G43 och evga gtx 960 4gb?

Tjenare!
Var och köpte ett nytt grafikkort då mitt 560 började kännas lite långsamt. Men dum som jag var kollade jag inte upp ifall mitt moderkort stödjer detta grafikkort. Har nu suttit och googlat nån timme men har som inte hittat något direkt svar, så jag tänkte att jag kunde ta hjälp av alla kloka människor här!
Ifall svaret finns bland alla trådar ber jag om ursäkt.

Men har idag:
MSI Z77A-G43 (MS-7758) moderkort
600w Nätagg
Intel Core i5 3550 @ 3.30GHz Ivy Bridge Processor

Kortet jag köpte är ett Evga GTX 960 SC 4GB
Så nu till min fråga, stödjer mitt moderkort detta grafikkort? När jag startar datorn så blir det bara ett sträck längst upp till vänster sen händer det inget mer. Jag har iof inte uppdaterat BIOS än utan tänkte kolla ifall det ens är lönt att göra sånt eller om det är helt stopp

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Uppdatera moderkortets bios när nog precis vad du måste göra för att få igång det hela...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jepp, uppdatera moderkortets BIOS.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

@Minosen: Har du fått igång kortet? Jag funderar själv på att uppgradera med samma kort som du men jag sitter med ett ännu äldre mobo (Pcie x16 gen1). Det sägs att Pcie x16 ska vara fullt bakåtkompatibelt mellan de olika gen 1, 2 och 3 men när jag kollar runt på forum verkar det råda lite delade meningar hur det fungerar i verkligheten...

Permalänk
Medlem

@Pinotage: Sitter du på ett moderkort med Gen1 så undrar jag om det inte är dags att uppgradera moderkort och processor i första hand?

Oavsett så ja det verkar vara väldigt olika hur bra det fungerar. Jag har kört ett äldre grafikkort (GTX470) i PCIe 3.0 utan problem men svårt att säga hur bra det kommer fungera för dig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag Kör ett 970 på mitt så det borde inte vara några problem med moderkortet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

@Pinotage: Sitter du på ett moderkort med Gen1 så undrar jag om det inte är dags att uppgradera moderkort och processor i första hand?

Oavsett så ja det verkar vara väldigt olika hur bra det fungerar. Jag har kört ett äldre grafikkort (GTX470) i PCIe 3.0 utan problem men svårt att säga hur bra det kommer fungera för dig.

Hehe, så sant. Jag går i lite omvänd ordning... Tänkte skaffa nytt mobo/CPU/minne men det blir lite dyrt just nu så då tänkte jag börja med den gpu:n jag tycker passa i den tänkta nya datorn.

Skickades från m.sweclockers.com