Stilren monsterrigg vinner månadens galleri

Permalänk
Melding Plague

Stilren monsterrigg vinner månadens galleri

Ett stilrent monsterbygge från MetallicAcid vinner i årets första upplaga av månadens galleri och följs upp av en datorbok. På tredje plats återfinns en svart- och guldfärgad skapelse.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Origami var ju jävligt snyggt men min röst gick till boken för originalitet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Jag kan väl ändå inte vara den enda som tycker det är småironiskt med ett chassi som första pris till en grym chassimoddare? ^^

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller är bilderna för andra och tredje pris förväxlade? stort grattis till Justin!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt, värdig vinnare. Grattis!!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Iprenen:

Jag kan väl ändå inte vara den enda som tycker det är småironiskt med ett chassi som första pris till en grym chassimoddare? ^^

haha håller 100% med! men stort grattis till vinnaren! Sjukt snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Rätt låt eeeh.. mod vann! Grymt snyggt och stilrent

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Ursäkta min okunnighet men vilken stil är Origami stilren emot?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

@Lunait

Hah... kompakt vätskekylare... Blir det uppgradering och 2 böcker i hyllan nu?

Grattis till alla vinnarna iaf, är helt klart bra byggen på alla olika sätt

PS. Bra jag som reagerar på att pallplatserna kom i exakt den ordning som de stod i nomineringslistan? DS.

Skrivet av jesusbarnet:

Ursäkta min okunnighet men vilken stil är Origami stilren emot?

Om det är stilrent eller inte får du själv avgöra men Origami har sin egen stil

Just att han försökt fånga en stil med allt vikt åt lite olika vinklar och ändå rakt är rätt fantastiskt och är verkligen så nära jag tror man kan komma det. Det ser faktiskt ut som han vikt en hel del på plats... även om det inte är "papper"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

@Lunait

Hah... kompakt vätskekylare... Blir det uppgradering och 2 böcker i hyllan nu?

Grattis till alla vinnarna iaf, är helt klart bra byggen på alla olika sätt

PS. Bra jag som reagerar på att pallplatserna kom i exakt den ordning som de stod i nomineringslistan? DS.

Om det är stilrent eller inte får du själv avgöra men Origami har sin egen stil
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/Origami-crane.jpg
Just att han försökt fånga en stil med allt vikt åt lite olika vinklar och ändå rakt är rätt fantastiskt och är verkligen så nära jag tror man kan komma det. Det ser faktiskt ut som han vikt en hel del på plats... även om det inte är "papper"

Bra svar men det var mer en känga mot redaktionen !

Håller med om att stilen som dikteras av chassit följs i alla modade komponenter Aka stilrent men ordet i sig självt är intetsägande när det inte förklaras i vilken referensram man befinner sig

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Avstängd

Origami gav mig ögonorgasmer

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem

alltså, Origami förtjänar att vinna nå bra mycket häftigare än det som var första pris..

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Rätt 1:a plats! BRA! Men jag hade nog hellre tagit kylaren än chassiet. Skit samma! Är glad för hans skull!

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Gattis till alla vinnare!

Book Case blev man ju kär i.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Jag kan väl ändå inte vara den enda som tycker det är småironiskt med ett chassi som första pris till en grym chassimoddare? ^^

Fast han har ju inte chassimoddat något alls? InWin S-Frame är ju ett färdigköpt chassi som kostar 8k.

Dock är ju hela bygget i sig snyggt och väl värt en första plats! Diggar dock black gold rätt mycket samt bokdatorn så alla 3 denna gången va värdiga en pallplats!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

@jesusbarnet: Hehe, ja du... jag tror de har använt ordet i sin lite mer vardagliga bemärkelse utan referens till någon särskild stil. Jag skulle tippa på att SAOL med tillhörande dylika paragrafryttare inte har något särskilt emot den typen av användning. Det frekventerar ju ganska ofta modetidningar och stilmagasin och används som en slags generell term för att förklara en sober- och/eller avskalad (nära minimalistisk) stilkänsla. Man skulle kunna beskriva det som motsatsen till Avant garde. Moget, typ?

Nu höftar jag lite med min argumentation, kring något jag är säker på att du redan känner till sedan innan, men; ändå...

Permalänk
Medlem

@Extremaz: inte?
Utdrag ur hans galleri:
"Performed mods:
-Painted chassis
-Fabricated custom radiator holder for backside
-Mounted reservoir under motherboard
-Fabricated custom back panel which also acts as radiator cover
-Created custom water loop with pass through fitting to connect front loop to back side
-Sleeved PSU and chassis cables
-Removed anodizing on various S-Frame parts
-Applied custom designed vinyl decals
-Designed custom GPU backplates"

men jag håller med, det mesta är diskreta moddar förutom radiatorpåhänget på baksidan, den blev ju dock äckligt snygg i mitt tycke! (njet praktiskt men inte mindre snygg för det!)

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Grattis till alla vinnare! Åter igen en grym omgång!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Är annars inte något stort fan av Justins pampigheter; "Origami" förtjänar dock 5/5.

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Inaktiv

Trist att ett färdigköpt utförande kammar hem första priset. Grattis till ett nytt chassi.. !