Permalänk
Medlem

100 cm silikonslang 10mm ID till akrylrör

Hejsan!

Håller på med nytt bygge och har mer eller mindre ordning på allt, men tyvärr så kan jag inte fixa sista röret då det inte räcker med silikonslangen jag köpte med (30cm). Behöver en längre Beställde från Aquatuning.se förra fredag men det har inte dykt upp och går inte att spåra, fick till svar att det skickades som kuvert och kan ta upp till 14 dagar internationellt.... VAF*"!# SKÄMTAR de eller!?!? Uruselt, har mailat igen och klagat och frågad om de kan göra något/skicka på nytt, men inte fått svar än.

Är det någon här som vet om det går att få tag i detta från Svensk butik med snabb leverans? Har inte hittat något.... eller någon som råka ha och bor i Uppsala så jag kan låna/ta över? Finns alternativa lösningar som finns att köpa på t.ex Biltema eller liknande annars?

Har 10mm ID på akrylrören och behöver minst 50cm för att kunna fixa sista böjen. Vill så gärna bygga klart och få igång datorn, känns jäkligt surt att grejerna inte dök upp på en vecka

Tacksam för tips/svar!
//J

Permalänk
Medlem

Kolla på okq8. Där köpte jag min slang. Kanske har dom slang som passar tills vidare så du kan spela i helgen iaf...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av axelaxel:

Kolla på okq8. Där köpte jag min slang. Kanske har dom slang som passar tills vidare så du kan spela i helgen iaf...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tips, fast nu är det inte slang jag behöver, utan silikonslangen som man ska ha inuti akrylröret när det böjs, så att det blir fina böj och inte knäcker röret

Typ detta jag behöver: http://www.aquatuning.se/vattenkylning/slang/akrylhylsor/1840...

Permalänk
Medlem

Duger: http://www.heraco.se/groups.aspx?arID=2&filter=S&gID=1017
Säljer även till privatpersoner.

Annars kolla med hembryggeributiker, köpte fina silikonproppar med hål i till ett av mina senare träsvarvsprojekt

Permalänk

En vanlig rörbock på biltema och värmepistol funkar för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Duger: http://www.heraco.se/groups.aspx?arID=2&filter=S&gID=1017
Säljer även till privatpersoner.

Annars kolla med hembryggeributiker, köpte fina silikonproppar med hål i till ett av mina senare träsvarvsprojekt

Tack ska kolla!

Skrivet av gummybearkiller:

En vanlig rörbock på biltema och värmepistol funkar för mig.

Knäcker man inte röret då? Blir der fina böjar? Har sånt hemma, måste bara leta fram...

Permalänk
Medlem

Med värmepistol går det hur lätt som helst att böja och nej du knäcker inte. Silikonslang kan du nog köpa på mekonomen kanske... ser inte att silikonslangen gör någon nytta.

Möjligtvis om stressar å värmer av bara den och akrylröret börjar smälta.

Ot: Till mitt vattenkylnings kit, så köpte jag alla slangar på en verktygsaffär. Destillerat vatten från biltema. Och för att förhindra korrosion och algbildning lite kylarvätska.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk

@Dryad:
Nej, själva funktionen i en rörbock är att inte belasta ett ställe utan fördela trycket jämnt över en större yta .Om du tänker efter så hade sprickor i kopparrör som de främst är gjorda för varit förödande. Men värm sakta bara så du inte smälter röret.
Sen måste du ha en rörbockare för rätt dimension men det vet du säkert.
Lycka till