Permalänk
Medlem

Nytt moderkort trots gammal sockel?

Komponenter:
i7 3770k (Ivy Bridge) OC 3.9Ghz)
GA-Z77X-UD5H

Håller på att planera ihop en custom-loop i mitt system, men har efter lite research har jag bestämt mig för att byta moderkort. Men frågan är nu... Är det värt för mig att köpa te.x detta moderkort till 1155. eller bara överge det sjunkande skeppet och köpa en ny 6xxx CPU och nytt moderkort?

edit: Jag såg att det var en fyndvara, men det är svårt att få tag i high-end 1155 kort nu för tiden, så man får ta lite det som kommer.

anledningen till att jag byter moderkort är för att mitt gamla helt enkelt inte passar in i nya färgschemat eller estetiken i mitt kommande bygge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Personligen hade jag nog satsat på att plocka lös kylflänsarna och lackat om de istället.

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeNMaX:

Personligen hade jag nog satsat på att plocka lös kylflänsarna och lackat om de istället.

Har funderat på det..
vill gärna göra mig av med det här moderkortet helt ändå, en PCI express har börjat sagga också. :/

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ggalaxyy:

Komponenter:
i7 3770k (Ivy Bridge) OC 3.9Ghz)
GA-Z77X-UD5H

Håller på att planera ihop en custom-loop i mitt system, men har efter lite research har jag bestämt mig för att byta moderkort. Men frågan är nu... Är det värt för mig att köpa te.x detta moderkort till 1155. eller bara överge det sjunkande skeppet och köpa en ny 6xxx CPU och nytt moderkort?

edit: Jag såg att det var en fyndvara, men det är svårt att få tag i high-end 1155 kort nu för tiden, så man får ta lite det som kommer.

anledningen till att jag byter moderkort är för att mitt gamla helt enkelt inte passar in i nya färgschemat eller estetiken i mitt kommande bygge.

Skulle aldrig lagt 2k på ett socket 1155 moderkort, framför allt då du kommer få ut väldigt lite av det.