Google arbetar på fristående VR-headset

Permalänk
Melding Plague

Google arbetar på fristående VR-headset

Det blir inte enbart en uppföljare till Cardboard. Nu framgår att Google dessutom arbetar på ett VR-headset som fungerar helt fristående mobiltelefoner och persondatorer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De flesta utlovar låga priser till en början, men jag tor inte det kommer hända förrän v2 eller v3 av dessa produkter, och när volymerna på försäljningen börjar öka. Då "allt" nytt är dyrt till en början

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Frågan är hur bra hårdvaran är och till vilket pris den går för om den ska fungera oberoende av extern processering.

Om de inte hade planerat att den ska överskrida prestandan hos en mobiltelefon hade en intressant lösning varit att ha en Android-enhet i fickan som gör alla beräkningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragmental:

Frågan är hur bra hårdvaran är och till vilket pris den går för om den ska fungera oberoende av extern processering.

Om de inte hade planerat att den ska överskrida prestandan hos en mobiltelefon hade en intressant lösning varit att ha en Android-enhet i fickan som gör alla beräkningar.

Jag tror de får satsa på spel med väldigt minimalistisk grafik. Tänker mig enkla, men ändock väldigt roliga, pusselspel som gör sig väldigt bra i VR.

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ja det är ju ganska vanligt att google lägger ner projekt innan de når marknaden. Men det vore lite intressant om de kunde röra om i grytan lite

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Minst sagt intressant!

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm. Ska man ha komponenter som motsvarar en topmobil så lär väl priset bli minst motsvarande vad dyra mobiler kostar. Bör vara "same ballpark" som oculus ;). Man slipper däremot köpa en hel dator också. Kanske är det här den stora konsumentgruppen som är villiga att investera finns.
Själv tror jag det är för dyrt för ett headset med mobilprestanda. Tror mer på något i stil med Samsung Gear VR fast billigare eftersom priset då kan hållas nere ordentligt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv

Fristående och Google är inte så underbart som man kan tro. Användaravtalet kommer definitivt låta Google ta del av ditt liv. Självklart så kommer företag at ta ett så högt pris som möjligt. Välgörenhet sker bara på bekostnad utav folket.

Permalänk
Medlem

Tror att detta hör till Googles satsning på undervisning.

Permalänk

Billig VR, finns det? Eller menar de möjligtvis AR? VR anser jag i det här skedet kosta för mycket för lek och spel, då känns AR mer intressant, dels då det kan vara till nytta potentiellt 24/7.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja