Undersökning: SweClockers tar tempen på tekniktrender 2016

Permalänk
Melding Plague

Undersökning: SweClockers tar tempen på tekniktrender 2016

Virtuell verklighet är bara en av många stora tekniktrender som tar plats under 2016. Nu anordnar SweClockers en undersökning, där deltagare har chansen att vinna ett moderkort från Gigabyte.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Man måste tydligen kryssa i något av alternativen av vad man kommer att köpa nästa år för att gå till sida 2?

Permalänk
Medlem

vem är beställaren av informationen?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

vem är beställaren av informationen?

Se det på den ljusa sidan.... du får iaf en chans att få något för den, MS/Google bara tar den

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Christley:

vem är beställaren av informationen?

SweClockers i samarbete med European Hardware Awards (mer om detta inom kort... )

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Se det på den ljusa sidan.... du får iaf en chans att få något för den, MS/Google bara tar den

Ja tyvärr så kan nog MS/Google ge ett mer korrekt svar på vad jag defakto kommer att köpa under nästa år...

Permalänk
Medlem

@Scepticer:
Nej men att stänga av ublock/adblock på survey sidan fixar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacob:

SweClockers i samarbete med European Hardware Awards (mer om detta inom kort... )

Borde stå klart och tydligt på vems uppdrag ni utför undersökningen. Nu står det bara "Nu anordnar SweClockers en undersökning" i ingressen.
Är även lite undrande om på vems uppdrag "årets datorbutik" anordnas också? Att inte skriva ut sådana saker i klartext känns konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Scepticer:
Nej men att stänga av ublock/adblock på survey sidan fixar det.

Ironi min vän. Läs om och tänk......

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Se det på den ljusa sidan.... du får iaf en chans att få något för den, MS/Google bara tar den

har inget problem för det, är bara nyfiken på vem som beställt undersökningen

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Satan, nu glömde man ju att skriva i sitt användarnamn. Om detta diskvalificerar mig eller ej är upp till juryn, för övrigt var det jag som fyllde i sista frågan i stil med: Förstärkt verklighet med produkter såsom Microsofts Hololens, eller andra produkter som hjälper till vid företag eller andra all-dagliga göromål.

Visa signatur

ROG STRIX X470-F | 2700X @ 4.3GHz | 1080 Gaming X
Vengeance RGB Pro 32GB @ 3200MHz | MX100 512GB
Crystal 570X | RM750X | W10 Home | LG 34GN850
ATH-R70x | Addon T14 | Blue Yeti
XPS 15 9560 | Oneplus 8 Pro | LG C9 OLED 55"

Permalänk
Medlem

Själv är jag mest fundersam över att man inte kunde välja att man inte tänker köpa något av de "nya" prylarna, och att "max" för hur mycket man tänker spendera är så lågt att jag äntligen kan klicka i 'mer' i en sån här undersökning.

Och så.. Smarta hem? Ä det inte lite 1990 över det?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av retro123:

Borde stå klart och tydligt på vems uppdrag ni utför undersökningen. Nu står det bara "Nu anordnar SweClockers en undersökning" i ingressen.
Är även lite undrande om på vems uppdrag "årets datorbutik" anordnas också? Att inte skriva ut sådana saker i klartext känns konstigt.

Men det stämmer, det är på "uppdrag" av oss själva.

Gällande Årets datorbutik behöver du inte fundera längre, det har alltid varit på SweClockers eget initiativ utan någon dold agenda eller hemlig uppdragsgivare.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Man sitter och tänker på vad nästa stora trend blir 2017 och när man har skrivit vad man tror, så klart som fan så glömmer man skriva sitt namn i slutet. Haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Man sitter och tänker på vad nästa stora trend blir 2017 och när man har skrivit vad man tror, så klart som fan så glömmer man skriva sitt namn i slutet. Haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Fredrikon2:

Satan, nu glömde man ju att skriva i sitt användarnamn. Om detta diskvalificerar mig eller ej är upp till juryn, för övrigt var det jag som fyllde i sista frågan i stil med: Förstärkt verklighet med produkter såsom Microsofts Hololens, eller andra produkter som hjälper till vid företag eller andra all-dagliga göromål.

samma här, fuck me. Avslutade med något i stil med:

"stöka och stoja, sköta kontorsarbete, söka efter information på nätet, eller bara åka till Mars en sväng"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

Man sitter och tänker på vad nästa stora trend blir 2017 och när man har skrivit vad man tror, så klart som fan så glömmer man skriva sitt namn i slutet. Haha.

Skickades från m.sweclockers.com

Du är inte ensam som gjorde den missen...

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Skrev inte mitt användarnamn i slutet heller

Edit: Min motivering pratade om VR och Datorskärmar. Var väl inte min mest välskrivna text dock.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Borde stå klart och tydligt på vems uppdrag ni utför undersökningen. Nu står det bara "Nu anordnar SweClockers en undersökning" i ingressen.
Är även lite undrande om på vems uppdrag "årets datorbutik" anordnas också? Att inte skriva ut sådana saker i klartext känns konstigt.

Undrar vem som står för uppdraget då Kan det vara Swec själva

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

@skog1s:
Går man till en sådan sida med avsikt att fylla i enkäten är det inte det särskilt relevant, eller hur? Enbart hur man får det att fungera ordentligt spelar roll. Vänta, fanns det en ruta för användarnamn i slutet?

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker frågan om hur mycket man ska lägga på teknik detta år är alldeles för låg då över 20 000kr inte är mycket och nog kommer få många röster.
Men det hör lite ihop vad man köpte förra året. Köpte man då en ny stationär, laptop och drönare m.m så gör man kanske inte om det igen i år.

Permalänk
Konsolgrävare

Kommer ni lägga up resultatet på undersökningen sen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Hade ju gärna varit med i utlottningen av moderkortet, men jag ser inte fram emot någon av tekniktrenderna (angivna) för 2016 och även om jag skulle välja något alternativ så skulle jag verkligen inte köpa något utav det...

Jahopp, man får väl hitta på helt enkelt. Det är knappast ett juridiskt bindande dokument man fyller i.

Permalänk
Medlem

Elektronikindustrins desperata försök att skapa nya tekniktrender som ingen behöver eller väldigt få vill ha är löjeväckande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarkSix:

Elektronikindustrins desperata försök att skapa nya tekniktrender som ingen behöver eller väldigt få vill ha är löjeväckande.

Grejen är att man sällan vet i förväg vad man vill ha. Löjeväckande är det inte. Efter tillräckligt många floppade trender dyker det upp en som är riktigt schyst. Knappast en nackdel för oss konsumenter.

Permalänk
Medlem

Egentligen ville jag skriva typ att Elbilar slår igenom för gemene man, vilket det säkert kommer att göra när det under 2017 kommer att gå att få en Tesla för under 300.000Kr. Men eftersom det inte är "hemelektronik" så skrev jag något annat. Givetvis glömde också jag skriva namnet, så jag antar att jag inte kommer att vinna något

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Saknar skärmar, 4k/oled/ultrawide/hög refresh rate känns som något som kommer vara populärt (och efterlängtat). Och sen "hd-ljud", vad betyder det ens?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Och sen "hd-ljud", vad betyder det ens?

Skickades från m.sweclockers.com

Precis vad jag också undrade? Låter som någon marknadsföringsgimmick för logitechs/creatives usla datorljudssystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Precis vad jag också undrade? Låter som någon marknadsföringsgimmick för logitechs/creatives usla datorljudssystem.

Precis, annars brukar det användas för ljud med högt bitdjup (typ 24bit/96khz) eller de surroundformat som kom med Bluray men det är ju verkligen inget nytt och dessutom rätt onödigt som konsumentformat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

Och sen "hd-ljud", vad betyder det ens?

Skickades från m.sweclockers.com

Ljud som är uppskalat till full HD 1080P så att du kan njuta av fler pixlar ljud, what else?

Permalänk

Tror ni inte man glömde att skriva sitt namn.. hjärnsläpp. Handlade om smarta hemmet så ingen superorginell spaning ändå