AMD bundlar Hitman med Radeon R9 390, R9 390X och utvalda FX-processorer

Permalänk
Medlem

Känns som att de vill skeppa bort lagret av 390/X kort inför Polaris, annars förstår jag inte varför Fury-korten inte ingår i denna bundle.

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Då gör du något ganska ovanligt med din dator. För typisk interaktiv användning är enkeltrådprestanda långt viktigare än total prestanda över alla kärnor. T.ex. så är just i3 4130 snabbare än 8350 även i lägen där man multitaskar med fyra st relativt CPU intensiva applikationer i detta test av i3-4130.

Du kan ju testa att fixa ihop lite videoklipp (edit alltså redigera osv) med en i3 och sen köra på en 8350 jag fick en stor förbättring där och datorn går använda till annat medan den arbetar med i3an märks det betydligt mer när den belastas . Men visst i3 är ok för rätt många.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Yoshman :
@jOnÄTÄn :

Jag gick ifrån en 3570k till en 8350. Var sugen på att prova! Tänkte att det kommer antagligen vara till det bättre i framtiden( läs nu, då detta var 2 år sen :s).
NU kommer api'rna och inga av cpurna har bottleneckat mig innan och nu verkar det som att chansen kommer att vara ännu mindre. [i min budget av gpuer]

BTW kika på denna filmsnutt
https://www.youtube.com/watch?v=eu8Sekdb-IE

Så kan ni se att det itne är sån stor skillnad som internet vill och hade sågat amd för att vara. I många fall tvärt om och som @jOnÄTÄn säger i andra program utöver spel så... Så skulle aldrig köpa en i3, även fast ja vet att den kan "duga" åt spel.

Men nu skulle jag aldrig tipsa en amd framför en intel, då allt är gamalt o föråldrat med amds plattform!
Då när jag köpte min 8350 var det på gränsen också, men att säga att en 8350 itne pallar trycket vs i5 är lite i överkant?