[Hjälp] - Beställa nytt Chassi / Fläktar / Kylnings Bracket Till GPU

Permalänk
Medlem

[Hjälp] - Beställa nytt Chassi / Fläktar / Kylnings Bracket Till GPU

Halloy gott folk,

Har fått kraftiga problem med kylningen på mitt EVGA 780Ti SuperClocked,
Och är på väg att beställa ett kylnings bracket? Tror jag det kallas, samt kylning till det.
Men även passa på att fixa nya fläktar & nytt Chassi i samma veva.

Skulle behöva lite tips, hjälp & råd över mina kommande inköp!

Min nuvarande setup:

CPU Kylning: Corsair h80i - Standard fläktar/Stock
CPU: Intel 4770K
GPU: EVGA 780 Ti SuperClocked
Mobo: Asus Z87-A
Minne: Corsair 16gb
HDD: 1x
SSD: 1x Samsung 840 Evo
Chassi: Aerocool Xpredator White Edition // Skit fult, fråga mig inte varför jag köpte det till att börja med

--------------------------------

Vad jag hade tänkt byta över till:

GPU Kylnings Bracket

1. Kan använda mitt nuvarande h80i till ovanstående kylnings bracket, men då behöver jag en ny CPU kylare.
Eller så behåller jag min nuvarande CPU kylare och köper en ny Corsair kylare till bracketen?

2. Nya fläktar till nuvarande h80i, samt 2-3 chassi fläktar beroende på chassi inköp och val. Möjligtvis även nya fläktar till nya kylaren. Helst tysta och bra

3. Bra, prisvärt chassi. Gärna med Sidofönster (smaksak) men inget måste. Svart eller svart och någon liten färg gör inget.

Så kom gärna med lite förslag, och så att det kan sitta bra med dubbelt kylnings system med så smidig lösning som möjligt.
h80i'n är fläkt+element+fläkt klump, så ska jag ha 1 till liknande i datorn får det nog bli ett avlångt element.

Hur hade ni gjort?

Tänker beställa allt ifrån inet, så gör gärna en lista om ni känner för det!

Tack för att ni läste igenom,
Sphynx

Permalänk
Medlem

Jag personligen skulle fundera på att köra custom loop om det ändå är dom pengarna som ska spenderas nzxt h440 är ju rätt populär, trevligt utseende och har stöd för 1 360rad, 1x280rad och en 120 rad
Dock finns det bättre, men som är dyrare och större/klumpigare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Jag personligen skulle fundera på att köra custom loop om det ändå är dom pengarna som ska spenderas nzxt h440 är ju rätt populär, trevligt utseende och har stöd för 1 360rad, 1x280rad och en 120 rad
Dock finns det bättre, men som är dyrare och större/klumpigare

Skickades från m.sweclockers.com

Tror jag hoppar custom loop faktiskt, inget jag är intresserad av.

Detta är vad jag har tänkt änsålänge.

Kyl Bracket

GPU Fläkt - H110

& Behålla min H80i som processor fläkt, och ersätta de två fläktarna. Samt byta kylpasta.

Vilka fläktar borde jag köpa som ersättare till mina stock Corsair h80i fläktar?
Samt 1-2 till Chassit

Är dessa något att ha: H80i Replacement Fläktar & Chassi Fläkt

Permalänk
Medlem

Funderade på att skippa Chassi köp, men vid närmre titt.
Så kommer det inte fungera med mitt nuvarande Chassi.

Här är mitt Chassi:

Här är en som har en liknande setup som jag behöver:

Någon som vet ett Prisvärt, bra kabeldragning, borttagbara HDD brackets osv. Chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sphynx:

Funderade på att skippa Chassi köp, men vid närmre titt.
Så kommer det inte fungera med mitt nuvarande Chassi.

Här är mitt Chassi:

http://www.inet.se/files/img/max/6911642_1.png

Här är en som har en liknande setup som jag behöver:

http://www.computershopper.com/var/ezwebin_site/storage/images/computex-2014/stunning-corsair-pc-cases-at-computex-2014-graphite-series-380t-and-780t-carbide-air-240/corsair-hg10-gpu-cooling-bracket/1147877-1-eng-US/corsair-hg10-gpu-cooling-bracket_slideshow_main.jpg

Någon som vet ett Prisvärt, bra kabeldragning, borttagbara HDD brackets osv. Chassi?

Nzxt h440 erbjuder det. Skulle även rekommendera att du har h110 för processorn och h80 för GPU. Cpu är mycket varmare än GPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PV52:

Nzxt h440 erbjuder det. Skulle även rekommendera att du har h110 för processorn och h80 för GPU. Cpu är mycket varmare än GPU.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske jag borde göra.

Detta lider jag av för tillfället.

Vilket spel jag än startar, 100% fan speed och den fortsätter uppåt:

Idle:

Permalänk
Medlem

Har du kontrollerat din nuvarande kylning ens? Kan ju räcka med att montera om kylaren med ny pasta och kontrollera så att fläktarna fungerar.

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sphynx:

Kanske jag borde göra.

Detta lider jag av för tillfället.

Vilket spel jag än startar, 100% fan speed och den fortsätter uppåt:

http://i.imgur.com/V4VQpLK.png

Idle:

http://i.imgur.com/treSTRg.png

http://i.imgur.com/bieypTE.png

79 grader är inte så farligt på ett high-end kort. Eller har det vart mycket svalare? Hur är luftflödet i övrigt i chassit? Kan vara så att kylpastan på grafikkortet torkat ut och behöver bytas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)