Problem med OBS streaming twitch etc.... i7 6700 skylake K

Permalänk
Medlem

Problem med OBS streaming twitch etc.... i7 6700 skylake K

Ja som de lyder sitter på en skräm dock.... 144 hz men de ja kan se när ja tabbar ut otc lr via mobilen.... så laggar det.... har följ obs guiden på settings man ska ha och har 100/100 mbit telia.... ex om ja ska steama wow....

Min pc ser ut såhär....

https://gyazo.com/5c1d721340a398f10f0a103436209f9f

https://gyazo.com/a85ac38714286d81c962858388565abd

Permalänk
Medlem

Visa inställningarna i OBS.
Dessutom har det varit liknande för mig, alltså att det laggar när man kollar, men det har inte gjort någon skillnad för viewers. För dem är det inget lagg.

Däremot kan jag ju inte lova att så är fallet hos dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan vara så att det laggar för dig ibland, men inte tittarna av någon anledning. Hade också det problemet ibland att det laggade på min laptop men inte min stationära. Hur som helst så är 1080p och 3500 bitrate lite tufft för vissa tittare som sitter på potatisinternet.

Permalänk
Medlem

Exakt som NoToes säger är det dumt att streama 1080p med 3500 bitrate. Kör hellre 720@60fps med runt 2500-3000

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Vilken server kör du emot?

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

@solomon: har ju saker för att kunna göra de utan problem lr vad menar du? min pc klarar de ju samt internet....?!?! dom med potatis internet får ev lagg då lr?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Greibert:

@solomon: har ju saker för att kunna göra de utan problem lr vad menar du? min pc klarar de ju samt internet....?!?! dom med potatis internet får ev lagg då lr?

Kostar det allt för många sekunder att skriva hela ord och ordentliga meningar eller?

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem

Jag tycker mig få bäst resultat med downscale till 720p från 1080p. 60 fps och 2800 i bitrate, givetvis kan man höja bitraten men då faller fler tittare bort och för att vara ärlig så duger faktiskt kvalitén som blir.

Sedan så beror det mycket på vilka spel du spelar. Spel som CSGO kräver mycket högre bitrate än exempelvis American Truck Simulator för att få samma kvalité.
Oavsett så om du använder dig av OBS-rutan för att kolla din stream så brukar den alltid "lagga", med andra ord visa låg fps och andra tråkigheter trots att de inte syns i streamen.
Personligen kan jag inte ha öppet OBS-rutan när jag spelar CSGO för då börjat spelat att hacka för mig. Kör jag den minimerad så är allt frid och fröjd.

Om du med lagg menar buffer så är det välkänt att twitchs servrar när det kommer till icke partners inte är det bästa. Jag har läst att man relayas från andra sidan klotet bara för att man har få viewers, osv.. vad som är sant låter jag vara osagt.
Jag brukar också kunna märka stor skillnad mellan olika webbläsare när det kommer till FPS, buffer och allmän prestanda när man använder twitchspelaren. Ett program vid namn tardsplaya gör så man slipper de flesta problem vanligtvis också, kan vara värt att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greibert:

@solomon: har ju saker för att kunna göra de utan problem lr vad menar du? min pc klarar de ju samt internet....?!?! dom med potatis internet får ev lagg då lr?

Bara för att man kan betyder det inte att man ska. Som icke partner vill man hålla sin bitrate så låg som möjligt egentligen. Sen måste du tänka på vilka spel du spelar. Om du spelar fps-spel där det är mycket rörelser behöver du högre bitrate för att undvika pixelation.

Däremot kommer du aldrig riktig bli av med det tyvärr. Men fortfarande: kör downscale till 720p med 60fps och testa 2800 bitrate.

Sen kan du ju faktiskt ändra CPU-preset till faster eller t.om fast, så blir det ännu bättre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop