Permalänk
Medlem

SSD error och når ej BIOS

Hej!

Först och främst vill jag be om ursäkt om jag skriver denna tråd i fel forumdel. Försökte hitta rätt men ja, som sagt, är det fel så ber jag som ursäkt.

För någon vecka sedan fick jag hem min SSD som jag då tänkte installera. Kopplade in alla sladdar och grejer och startade sedan datorn. Problemet är... ja... Se bifogade bilder. Vet ärligt talat ej vad felet är.

Har testat att komma in i BIOS på ett flertal olika sätt men lyckas inte.

Har varit inne i BIOS för typ två år sedan när jag testade att överklocka. Problemet då var att jag överklockade den för mycket och behövde göra någon "reset-grej" på moderkortet (trycka ned någon liten plupp med typ... Vet inte riktigt vad den gjorde men tror det resettade BIOS på något sätt... Läste på internet hur man skulle göra när man överklockat för mycket.). Efter denna händelse har jag aldrig behövt använda BIOS så problemet slog mig aldrig förrän förra nu, när jag försöker installera min SSD.

Oerhört tacksam om någon skulle kunna förklara för mig vad jag kan göra för att lösa detta.

TL;DR
Se bifogade bilder. SSD:n hittas inte. Når ej BIOS. Hjälp.

Tack på förhand!
Oscar
_______________________________________________________________
När jag startar datorn (första boot-skärmen)
https://www.dropbox.com/s/hbz17bz9zhrtf3r/20160218_180404.jpg...

Direkt efter förra bilden (boot-skärmen) kommer detta
https://www.dropbox.com/s/oh2hy9qpijw0y3i/20160218_180527.jpg...

Permalänk
Medlem

Vid första bilden, tryck DEL för att komma in i BIOS?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: Har testat det men lyckas inte... Spammar DEL och inget händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Vid första bilden, tryck DEL för att komma in i BIOS?

EDIT: Okej, lyckades faktiskt komma in i BIOS nu. Tror jag spammat DEL lite för mycket innan, förstår inte hur. Men hur som helst som lyckades jag sätta RAID till ACHI, läste att man skulle göra det. Så då hittas SSD:n i bios, men den ligger i "IDE". Lyckas inte installera SSD:n på något sätt... Den bootas bara som vanligt liksom...