Bedöm webb och tjänst - IceyCloud

Permalänk
Medlem

Företaget är en mellanhand mellan hostingföretaget och kunden, så uppfattar jag det som, eller har jag fel? Du måste beskriva tydligt och detaljerat vad för mervärde kunden får genom att gå via ditt företag. Med tydligt så menar jag "IN MY FUCKING FACE"-tydligt. Man ska inte behöva klicka på massa plus för att få fram informationen.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

@Gräs-Mannen: fast den droppleten är ju inte rakt av jämförbar med den jag erbjuder. Så där har du rätt, jag måste tillföra mer vad mervärdet för kunden är. Tack!

Ödmjukheten gick ut genom fönstret då jag upplevde ditt inlägg drygt och mest sugen på att hitta fel för din skull annat än att konstruktivt hjälpa till.

Permalänk

@PointMan: men det står ju högst upp "Managed hosting". Funkar det om jag lägger till ett plus och förklarar vad det är eller vad föreslår du?

Edit: Ju mer jag smakar på vad du sa så förstår jag. Ska komma på något slagkraftigt att skriva lite större i den där mellansektionen där det står välkommen. Har du några tips på en tydlig mening? För ja, du har fattat min ide här helt rätt.

Edit2: vad tycker du om den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@PointMan: men det står ju högst upp "Managed hosting". Funkar det om jag lägger till ett plus och förklarar vad det är eller vad föreslår du?

Edit: Ju mer jag smakar på vad du sa så förstår jag. Ska komma på något slagkraftigt att skriva lite större i den där mellansektionen där det står välkommen. Har du några tips på en tydlig mening? För ja, du har fattat min ide här helt rätt.

Edit2: vad tycker du om den?

Jag gillar det, det fokuserar på vad exakt det är ni erbjuder kunden.

Edit:

Texten hade kunnat vara lite större, för att göra den mer skarp och på så sätt lättare att läsa. Eller så är det min skärm 13" med FHD som ställer till det.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Får man fråga varför?

Det får man. Eftersom exempelvis Xen suger arsle vill jag inte ha min server på det. Speciellt inte med deras integrationsverktyg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@PointMan: tack för bra feedback!

Vad säger du om den lilla texten nu? För mycket? Ska jag skippa fet, den blev lite aggressiv men fonten hade som inget mellansteg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Organisationsnummer finns längst ner på sidan. Förutom det så har det alltid funnits ett telefonnummer och en mailadress. Behövs icke mer än så.

Aktiebolagslagen (2005:551)

5 § Ett aktiebolags brev, fakturor, orderblanketter och webbplatser skall ange bolagets firma, den ort där styrelsen har sitt säte samt bolagets organisationsnummer enligt lagen (1974:174) om identitetsbeteckning för juridiska personer m.fl.

Firman, alltså det fullständiga bolagsnamnet, saknas på sidan, likaså sätesorten.

Permalänk

@pinxphaze: med all ödmjukhet så tror jag inte den lagen efterföljs. Vi tar det som ett experiment, jag lägger inte upp det också ser vi vad som händer. Vore kul nu om någon rättshaverist här på SC sänkte mitt företag pga detta.

Permalänk
Skrivet av pinxphaze:

Lyckades tydligen få upp nåt annat företag när jag sökte. Nåväl. Då är det i alla fall solklart att du måste ha med den informationen.

Av nyfikenhet. Vad sökte du på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@pinxphaze: med all ödmjukhet så tror jag inte den lagen efterföljs. Vi tar det som ett experiment, jag lägger inte upp det också ser vi vad som händer. Vore kul nu om någon rättshaverist här på SC sänkte mitt företag pga detta.

Jodå, alla seriösa företag skriver ut det.

för det är så svårt att skriva "Icedor.se Konsulttjänster AB, Stockholm, Org. Nr. 556968-8913" längst ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pinxphaze:

Jodå, alla seriösa företag skriver ut det.

för det är så svårt att skriva "Icedor.se Konsulttjänster AB, Stockholm, Org. Nr. 556968-8913" längst ner?

Håller med, att ha med de uppgifter som det finns krav på får det hela att verka mycket mer seriöst.

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zajin:

Håller med, att ha med de uppgifter som det finns krav på får det hela att verka mycket mer seriöst.

Jag vet inte om jag tycker att det verkar mer seriöst att ha det med, men däremot är det jäkligt oseriöst att inte ha med det.

Permalänk

@Zajin: @pinxphaze: jaja. Jag kände att företagsnamnet kanske inte va det bästa i sammanhanget men jag gör som ni säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@pinxphaze: med all ödmjukhet så tror jag inte den lagen efterföljs. Vi tar det som ett experiment, jag lägger inte upp det också ser vi vad som händer. Vore kul nu om någon rättshaverist här på SC sänkte mitt företag pga detta.

En sådan inställning är ju inte så seriöst om man driver ett hostingföretag...

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@PointMan: tack för bra feedback!

Vad säger du om den lilla texten nu? För mycket? Ska jag skippa fet, den blev lite aggressiv men fonten hade som inget mellansteg.

Mycket bättre!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Snapshots väljer man ju själv när de ska tas, de lagras som egna filer, en fil för varje snapshot, blir inte långsammare för fler snapshots, däremot tar det på utrymmet men man kan enkelt ta bort äldre snapshots om man vill, påverkar alltså inte prestandan i maskinen som körs, påverkar endast när snapshoten skapas vilket tar någon minut. Sen kan man ju automatisera det med lite script enkelt.

Kör olika varianter av ESXi på jobbet och gör snapshot manuellt inför "större ingrepp" för att lätt kunna återställa ifall det sket sig.

En annan metod vi också använder är ju att NASen med alla virtuella maskiner på, gör egen backup varje timme, detta märks nada i prestanda etc. Krävs dock lite mer grävande för att återställa då vi måste flytta på några filer, så snapshot gör processen lite snabbare.

Ja jag har inte påstått något annat heller. Problemet är om en snapshot ligger länge.
Tar du bort en gammal snapshot så påverkar det prestandan på maskinen.

Givetvis ska man använda snapshots, mycket! Men låt inte dem ligga. Ta bort när man är klar och har verifierat funktionen.

Permalänk

@Gräs-Mannen: man säljer olika saker. Du pysslar med Ubuntu, Matlab och Latex. Jag gör lösningar som vanliga människor förstår och agerar som en brygga mellan tekniska troll och säljare/företag. Har funkat fint de senaste 10 åren.

@PointMan: tack för din feedback. Känner att det blev mycket bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@Gräs-Mannen: man säljer olika saker. Du pysslar med Ubuntu, Matlab och Latex. Jag gör lösningar som vanliga människor förstår och agerar som en brygga mellan tekniska troll och säljare/företag. Har funkat fint de senaste 10 åren.

@PointMan: tack för din feedback. Känner att det blev mycket bättre!

Har du någon SLA på grejerna?

Permalänk

@HerrNilsson: både ja och nej. Genom att som jag skrev tidigare, detta inte är något jag förväntar mig ska sälja genom webben utan snare backa upp mina lösningar ut mot kunden i min vanliga verksamhet så är det de avtalen som gäller.

Edit: med det sagt så garanterar Citynetwork mig 100% fråntaget naturkatastrofer och jag får ersättning från första minuten saker är nere så beroende på kundens avtal så får de ersättning därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@pinxphaze: med all ödmjukhet så tror jag inte den lagen efterföljs. Vi tar det som ett experiment, jag lägger inte upp det också ser vi vad som händer. Vore kul nu om någon rättshaverist här på SC sänkte mitt företag pga detta.

De efterföljs och straffas hårt om man inte sköter det
http://www.webhallen.com/se-sv/info/kontakta_oss
http://www.inet.se/info/7/foretagspresentation

Jag själv anmäler företag jag har att göra med som inte följer dessa lagar, det har med att skilja på seriösa bolag och bluffbolag att göra m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@HerrNilsson: både ja och nej. Genom att som jag skrev tidigare, detta inte är något jag förväntar mig ska sälja genom webben utan snare backa upp mina lösningar ut mot kunden i min vanliga verksamhet så är det de avtalen som gäller.

Edit: med det sagt så garanterar Citynetwork mig 100% fråntaget naturkatastrofer och jag får ersättning från första minuten saker är nere så beroende på kundens avtal så får de ersättning därefter.

Tänkte på tillgänglighet. Som kund vill man oftast att sina tjänster ska vara uppe.

Permalänk

@Ferrat: jag har ju gett mig. Kände att det blev löjlig stämning men nog mest jag som var lättstött och obstinat.

@HerrNilsson: yes, anade det varav edit. Så svaret är där i citatet

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@Gräs-Mannen: man säljer olika saker. Du pysslar med Ubuntu, Matlab och Latex. Jag gör lösningar som vanliga människor förstår och agerar som en brygga mellan tekniska troll och säljare/företag. Har funkat fint de senaste 10 åren.

@PointMan: tack för din feedback. Känner att det blev mycket bättre!

Jag driftar flera projekt på ett flertal servrar både på Amazon och Digitalocean via eget aktiebolag och ser mig som en möljig kund till eventuella nya hostingtjänster med smarta lösningar.

Men ett hostingbolag som har sådan oseriös hållning till svenska lagar tackar jag nej till. Tror många håller med på den punkten. När du ligger i den prisklassen är det inte heller direkt privatpersoner du riktar dig mot utan företag som troligtvis föredrar att jobba med seriösa partners.

Jag menade aldrig att vara dryg, utan försökte upplysa dig om punkter i din tjänst som, i min mening, behöver förbättras eller förtydligas.

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

@Gräs-Mannen: okej. Nu kramas vi och blir vänner.

Mer feedback? Har lagt till mycket nyttigt sedan den här tråden startades.

Permalänk
Medlem

Naturligtvis har alla lite olika smak, men jag kände att hover effekten på menyerna inte passa in helt.

Du kör på följande just nu:

background-color: #f8f8f8 !important;

Jag hade lagt till / ändrat till ngt sånt här ist:

.nav-menu ul li a { border-bottom: 2px solid transparent; } .nav-menu ul li a:hover { background-color: rgba(255, 255, 255, 0.1) !important; border-bottom: 2px solid #018e9b; }

Följande ger detta resultatet när du hovrar över en meny:

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

@Tozzi: okej, bra beskrivet. Tycker du då jag ska skriva snapshot igen och kanske utöka förklaringen mer istället?

Om det är snapshots ni gör så tycker jag ni ska skriva det, och sen en förklaring vad det innebär också i praktiken. Ni väljer inte ha en NAS för all er lagring, med typ ZFS? Då kan ni göra enkla backups direkt från NASen med små script.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Känns spontant som att "Skicka" knappen i kontaktformuläret inte bör vara vit / samma färg som fälten.

Permalänk

Nu har jag lagt till en om-flik. Vad tycker ni om copyn?

@NoToes yes, gjorde den blå.

@Solding nja, här är smaken som baken och jag gillar det befintliga

Permalänk
Medlem

Otydlig färg på knappar nedan:

När du klickar på "Beställ" frångår hemsidan SPA-mönstret. Ny flik öppnas och du hänvisas till kontaktförmuläret. Detta görs även under Pris-kategorin.

Kodkommentarer:

Formatering av HTML, är detta något som görs av WP per automatik?
T.ex:

</div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></div></section>

Edit:

Möjligtvis ändra namngivningen. Från "Beställ" till "Kontakta oss" eller dylikt.

Permalänk

@debben: alla de där felen, utom knapparnas färg som jag ska fixa är Visual Composer.. De gillar extra element. Däremot varför det tillkommit target blank på de där länkarna som bara är vanliga knappar är skumt. Borde kanske gjort från grunden som vanligt men ville vara effektivt och smälla upp något så köpte ett tema.