Om tomtar och troll i nytt avsnitt av Fulkultur

Permalänk
Melding Plague

Om tomtar och troll i nytt avsnitt av Fulkultur

Jättar, vättar, tomtar och andra väsen från nordisk mytologi är temat när Fulkultur rullar ut ett nytt avsnitt. Som vanligt blir det mysiga diskussioner och en hel del matnyttiga tips.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant, såg dock inga länkar som handlade om John Bauer eller Theodor Kittelsen vilket är märkligt då det verkar handla om troll.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Trevligt avsnitt!

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Wh1spY:

Ska bli intressant, såg dock inga länkar som handlade om John Bauer eller Theodor Kittelsen vilket är märkligt då det verkar handla om troll.

Vi pratar om Bauer, men missade länken. Även om hans efterträdare Gustav Tenggren. Spana även in Johan Egerkrans!

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Ska bli intressant, såg dock inga länkar som handlade om John Bauer eller Theodor Kittelsen vilket är märkligt då det verkar handla om troll.

Precis, hur ofta kommer de här poddarna? 1 gång var eller varannan vecka?
När de pratade om AI så nämnde de i alla fall Soma i podden även om det inte var listat vilket jag tyckte var helt ok. Men John Bauer alltså, jag tänker ju på hans målningar när jag tänker "troll", jag menar troll i skogen inte på nätet.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Surdeg 🍞
Skrivet av Luminous:

Precis, hur ofta kommer de här poddarna? 1 gång var eller varannan vecka?
När de pratade om AI så nämnde de i alla fall Soma i podden även om det inte var listat vilket jag tyckte var helt ok. Men John Bauer alltså, jag tänker ju på hans målningar när jag tänker "troll", jag menar troll i skogen inte på nätet.

Se förklaring ovan Och ja, onsdagar varannan vecka släpps Fulkultur.

Visa signatur

Poddar i Virtuellt-Veckan med Victor Leijonhufvud - https://virtuellt.nu

Permalänk
Medlem

@Callemedskägget: Jepp, ursäkta. Jag hade inte tid att lyssna igenom podden då, Kul innehåll hittills, i synnerhet vad det gäller AI då det blev väldig filosofiskt.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself