Permalänk
Medlem

Behöver jag byta vatten?

Hejsan! Jag är ny här på forument och ser fram emot att få mer kunskap om min dator.
Jag har inte så bra koll och funderar just nu över min vattenkylning då datorn börjar bli varmare än vanligt när jag kör spel och annat.

Jag har en Antec Khuler h20 920 som kyler min processor. Jag vet att man behöver byta vatten om man har vattenkylning men jag vet inte hur man gör. Det finns många videos men inte just kring Antec Khuler. Jag ser nämligen inte tydligt på min kylare hur jag skulle bära mig åt för att byta vattnet.
Så, behöver jag byta vattnet på en Antec Khuler h20920? Isåfall hur?
Funkar det med destillerat vatten? Kan det ha någon orsak till att datorn pumpar ut mer varmluft än vanligt?
Många frågor på en gång. Tacksam för svar!

-Josua

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Josua:

Hejsan! Jag är ny här på forument och ser fram emot att få mer kunskap om min dator.
Jag har inte så bra koll och funderar just nu över min vattenkylning då datorn börjar bli varmare än vanligt när jag kör spel och annat.

Jag har en Antec Khuler h20 920 som kyler min processor. Jag vet att man behöver byta vatten om man har vattenkylning men jag vet inte hur man gör. Det finns många videos men inte just kring Antec Khuler. Jag ser nämligen inte tydligt på min kylare hur jag skulle bära mig åt för att byta vattnet.
Så, behöver jag byta vattnet på en Antec Khuler h20920? Isåfall hur?
Funkar det med destillerat vatten? Kan det ha någon orsak till att datorn pumpar ut mer varmluft än vanligt?
Många frågor på en gång. Tacksam för svar!

-Josua

Byt till en av Noctuas dyrare luftkylare,Så är problemet löst flera år framöver.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Hedersmedlem

På en all-in-one-kylare kan du inte byta vattnet, de är förseglade. Att byta vattnet eller vätskan är för de som kör med "custom loops" alltså vattenkylning de har byggt själva i datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Andreaz1: Gott att höra! Tack för svar!

Permalänk
Medlem

öppnade upp min kuhler 920 och rensade och fyllde på med nytt vatten. inga problem med de då den inte pumpade som den skulle var fullt med skit i radiatorn och pumpen men nu går den som en klocka igen