Skicka sms mellan två android emulatorer

Permalänk
Medlem

Skicka sms mellan två android emulatorer

Hej!
Jag har byggt en Android applikation som jag givetvis vill kunna testa, men för att göra detta behöver jag en Android telefon, något som jag dessvärre inte har utan endast en Nexus-platta. För att lösa detta problem behöver jag alltså emulera två Android-enheter på min dator och sedan skicka sms mellan dessa. Under utvecklingsfasen har jag använt mig av App Inventors emulator men denna verkar inte ha stöd för att köra två instanser samtidigt.
Min fråga är alltså: finns det någon emulator som har stöd för att köra två instanser samtidigt och sedan skicka sms mellan dessa?

Permalänk
Medlem

Jag har inga tips på emulatorer, men kan du inte köra med dubbla datorer? Eller en vituell dator om du inte har tillgång till två.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid starta en virtuell maskin till på din dator om du har kraft över på den,
då kör du ett extra os parallellt, som du på så sätt kan köra ytterligare en instans i.

är inte så insatt i det, men det finns en del som är riktigt skarpa på det här i forumet.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunil:

Jag har inga tips på emulatorer, men kan du inte köra med dubbla datorer? Eller en vituell dator om du inte har tillgång till två.

Tror du inte det blir problem att koppla ihop dessa? När jag använder telnet för att skicka sms in i App Inventors emulator skriver jag ju localhost 5554, det jag menar är att det kan bli problematiskt att låta emulatorerna skicka sms när de ligger på olika nätverk. Det verkar som att det tidigare har fungerat att köra två emulatorer och att man då har skrivit 5554 respektive 5556 i nummerfältet i sms appen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nbwu:

du kan ju alltid starta en virtuell maskin till på din dator om du har kraft över på den,
då kör du ett extra os parallellt, som du på så sätt kan köra ytterligare en instans i.

är inte så insatt i det, men det finns en del som är riktigt skarpa på det här i forumet.

Se mitt tidigare inlägg.

Permalänk
Medlem

Det ska fungera sätta upp flera virtuella devices. Nu är det ett tag sen jag gjorde detta.
Har du testat DDMS i Eclipse/Android studio?

Som du säger ska det också gå via Telnet, men kanske är något som de har ändrat med tiden.

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoPaiN^:

Det ska fungera sätta upp flera virtuella devices. Nu är det ett tag sen jag gjorde detta.
Har du testat DDMS i Eclipse/Android studio?

Som du säger ska det också gå via Telnet, men kanske är något som de har ändrat med tiden.

Nej, det har jag inte. Installerade Android Studio men förstod nog egentligen inte riktigt hur det fungerade och därmed fick jag inte igång några devices... Får leta efter en bra guide...