Gears of War: Ultimate Edition för Windows får systemkrav

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag avvaktar och ser, har vi lite tur kanske även Microsoft släpper DRM'et så vi kan få se det på Steam eller liknande.

Då hade det säkerligen sålt 10x mer än om de låser ner det i Windows Store..
Förutsatt att priset är rätt så klart, jag skulle nog kunna tänka mig runt 100-150kr för en remake på bara 1an, och runt 300kr-350kr för 1,2 och 3.

exakt jag håller med, tyvär så verkar priserna höga på Windows store, kolla på Tomb raider det kostar nästan 600kr...Tyvär! jag gissar på att denna kommer hamna där runt också... Då blir det inget köp ifrån min sida, tittar man iof på XBONE versionen som funnits ute ett tag ligger den på ca 300 idag. Så hoppas kan man ju , men det e ju MS så Hehe

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

har aldrig haft så roligt i ett spel som jag hade när jag körde co-op på insane med kompisarna i denna spel-serie<3

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Oneone:

exakt jag håller med, tyvär så verkar priserna höga på Windows store, kolla på Tomb raider det kostar nästan 600kr...Tyvär! jag gissar på att denna kommer hamna där runt också... Då blir det inget köp ifrån min sida, tittar man iof på XBONE versionen som funnits ute ett tag ligger den på ca 300 idag. Så hoppas kan man ju , men det e ju MS så Hehe

Till och med under 300...

228kr med fri frakt från Spelbutiken såg jag det för!
.. och detta är ju samma sak i mångt och mycket.

Så ett pris på över 300kr i mina ögon är inget mer än ett försök till digital våldtäkt på potentiella kunder från Micorsoft's sida.
USCH i sådana fall.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

älskade detta spelet. Blir instant buy på detta

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Kan se det som Nvidia 980ti = 50% (eller 71% beroende på hur man ser på 970) mer minne
AMD 390X = 100% mer minne.
Det vill säga att kanske har spelet så högupplösta texturer i 4K att det krävs mer än 4 GB VRAM.

Annars håller jag med om att prestandaökningen mellan 290x och 390x inte är så fantastisk

Får se om det faktiskt blir mer än 4GB, dom flesta spelen även i 4K använder inte så mycket minne idag. Tror jag bara sett något enstaka spel i 4K som kräver över 4GB och det var bl.a GTA V. Mängden allokerat VRAM säger ju inte någonting egentligen

Permalänk
Inaktiv

Hehe, jag antog vid jul att PC-lanseringen var MIA. Men verkar ändå vara på gång.

Jag gillade Xbox One-utgåvan, speciellt då de tre första numrerade spelen och Judgment ingick. 2an och 3an är bäst i serien i mitt tycke.

Hade varit trevligt om man kunde stoppa in Xbox One-skivan i datorn och få tillgång till PC-utgåvan via denna. Kommer inte köpa om spelet som det ser ut nu.

Permalänk

Jag trodde i min enfald att en Ultimate edition skulle innebära någon samling med spelen 1-3 för PC, tyvärr så verkar det bara vara första spelet (som vi ju redan fått till PC en gång...)

Vad som är "ultimate" med den är att de gjort spelet med modernare grafik och lägger till 90 minuter med exklusivt matrial som PC versionen fick vid släppet. Så vi som sitter på PC får precis samma spel (dock något upphottat) som vi fick för tio år sedan.

Tråkigt, jag vill ju spela de andra spelen också...

Permalänk
Medlem

Vatusan, snart är ju nya riggen (sign) outdated

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Rekommenderat Nvidia: 970 eller för 4k 980 ti med 40% mer prestanda.
Rekommenderat AMD: 290x eller för 4k 390x med 10% mer prestanda.
Okej.

Hänger helt klart med VRAM'en på korten. Dom brydde sig bara om det och inte hur AMD korten egentligen presterar.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

har aldrig haft så roligt i ett spel som jag hade när jag körde co-op på insane med kompisarna i denna spel-serie<3

Synd bara att de inte tog med horde-läget från GoW 2 i denna remake, hoppas de gör remakes av GoW 2 och 3 så man får det, då köper jag dirr!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

@andreas_dock:

Ja det var en hög med skit iaf.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Systemkrav: Intel Core i5 @ 3,5 GHz / Core i7 @ 4,0 GHz
Så man behöver ha en högre klockad i7a än i5a?

Annars gött att fler spel börjar använda mer ramminne så att försäljningen av detta ökar, då ramminne är svindyrt idag. Sedan är det såklart bra att applikationer behöver ha så lite resurser som möjligt.

Haha, jag fick inte heller ihop den logiken, en i7a har ju allt som en i5a har och lite till.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av DunderHoken:

@andreas_dock:

Ja det var en hög med skit iaf.

.... Vad var en hög med skit ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Systemkrav: Intel Core i5 @ 3,5 GHz / Core i7 @ 4,0 GHz
Så man behöver ha en högre klockad i7a än i5a?

Du behöver en i5 för 1080p, en i7 för 4k UHD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

F*n! Jag ville ju spela detta på min HTPC i 1080@60 lul lul skiter jag i Får testa helt enkelt. Har klarat alla tittlar en så länge

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

"60 GB HDD / 60 GB SSD"

Alltså 60 GB oavsett, haha

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paronfesken:

"60 GB HDD / 60 GB SSD"

Alltså 60 GB oavsett, haha

Ja?

Spelet blir ju inte mindre för att du installerar det på en SSD, det laddar bara fortare.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Skrivet av Terniz:

Ja?

Spelet blir ju inte mindre för att du installerar det på en SSD, det laddar bara fortare.

Precis........................................................................ *that's the joke*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem

HDD för 1080p eller SSD för 4k borde det betyda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

HDD för 1080p eller SSD för 4k borde det betyda.

Jag har aldrig trott att grafikprestandan inte skulle skilja sig mellan en SSD och en HDD utan att bara laddningstider skulle bli bättre?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har aldrig trott att grafikprestandan inte skulle skilja sig mellan en SSD och en HDD utan att bara laddningstider skulle bli bättre?

Kanske för att hinna ladda många stora texturer tillräckligt fort "on the fly", dvs medan man spelar.

Det blir bättre om alla ord är med...