Permalänk
Avstängd

Att anlägga kylarpasta

Jag har fått samma resultat och även med olika billiga och dyra varianter. En gång tog jag och lät 4 månader gammal kylpasta vara kvar när jag skulle lyfta vattenkylaren för att komma åt att koppla i Ilink (Corsare usla programstyrning till vattenkylare) och inte blev cpu varmare för det.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

tom's hardware har ett intressant test på kylpasta, http://www.tomshardware.com/reviews/thermal-paste-performance....

tittar man på testet så ser man att fast det är skillnad på olika kylpastor så är det inte så farligt mycket. på en gpu verkar det dock vara annorlunda.

själv har jag haft problem med noctua nt-h1 på min deliddade 4770k. har alltid fungerat bra för mig på IHS men under IHS så var den verkligen inget att ha. presterade bra först men degraderade snabbt och temperaturerna bara steg och steg. testade att montera om och samma sak hände. bytte då till coollaboratory liquid ultra och har inte haft några sådana problem.

menar att det kan vara olika viktigt beroende på vad man använder kylpastan till och man även inte nödvändigtvis får hela bilden av att testa en kort stund.