Nvidia Geforce "Pascal" till Computex 2016

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Har inga Nvidia kort kvar

Jasså...
Aja, du får väl göra så med nästa gen. 2 Pascal, 2 Polaris

PS. Hur bra skalar 4 Fury X btw? Och HF har du fått plats med alla radiatorerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Fury Äger 980ti totalt i dx12 så ditt resonemang tyder på religiösa aspekter.

Du om någon borde inte tala om religiösa aspekter som avgudar AMD...

Fury vinner mot 980Ti i ett spel som är väldigt shadertungt, vilket råkar vara AMD:s styrka. Släpps det något geometri- eller tesseleringstungt dx12-spel så vinner Maxwell då det är dess styrka.
De är helt enkelt bra på olika saker.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Du om någon borde inte tala om religiösa aspekter som avgudar AMD...

Fury vinner mot 980Ti i ett spel som är väldigt shadertungt, vilket råkar vara AMD:s styrka. Släpps det något geometri- eller tesseleringstungt dx12-spel så vinner Maxwell då det är dess styrka.
De är helt enkelt bra på olika saker.

Man kan ju säga att det inte finns en vinnare mellan fury och 980ti eller ja kunderna har ju bestämt en vinnare samt 980ti presterar bättre i fler spel än fury än så länge, samt det spelar liten roll när nya kort kommer och ingen är intresserad att köpa gamla kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Man kan ju säga att det inte finns en vinnare mellan fury och 980ti eller ja kunderna har ju bestämt en vinnare samt 980ti presterar bättre i fler spel än fury än så länge, samt det spelar liten roll när nya kort kommer och ingen är intresserad att köpa gamla kort.

Skickades från m.sweclockers.com

980Ti vinner ju i princip allt DX11 redan i stock (som de flesta sidor tyvärr testar med). Fabriksöverklockade 980 Ti vinner stort i så gott som allt. Egen överklockning är också till Nvidias fördel.
Men ja, när Pascal och Polaris kommer är både 980 Ti och Fury X ändå gamla och förhoppningsvis totalt utpresterade av kort i 3500-4000 krs-klassen om man ska tro ryktena och hypen.
Men än så länge är (nästan) alla spel DX11 och där är Nvidia bättre.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jasså...
Aja, du får väl göra så med nästa gen. 2 Pascal, 2 Polaris

PS. Hur bra skalar 4 Fury X btw? Och HF har du fått plats med alla radiatorerna?

Jag skulle gissa på att det blir en customloop om tvelander håller sig till sitt vanliga beteende. Men har du bara ett ganska rymligt chassi är det ju inte omöjligt att få plats med korten även om det lär se rörigt ut med all slang.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb