Google bygger in Chromecast i tv-apparater

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Man kan ju faktiskt göra liknande (dock mer begränsade) saker med telefon och smartTV genom sitt hemnätverk/LAN utan extra appar eller så. Verkar dock bara fungera för att visa bild, video och spela musik som finns på telefonens minne och inte Netflix, Youtube, Spotify eller annan streaming. Vore toppen dock med Chromecast funktioner inbyggt!

YouTube går faktiskt att streama från telefon till de flesta SmartTV. Finns flera appar för det men föredrar den som heter AllConnect. Bara att trycka på dela i Youtube appen och skicka det vidare det till AllConnect. Därifrån kan man sedan få ut det till TVn genom UPnP.

Permalänk
Medlem

Uppgraderade till tvåan i veckan. Helt klart hundralapparna och rekommenderas om du sitter på ettan och tycker den är slö.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Trevligt, använder min Chromecast varenda dag. Men inbyggd vet jag inte riktigt, man får ju ändå byta efterhand som upplösningar blir högre, wifi blir bättre osv.

Exakt. Vem vill ha det inbyggt när det bara gör det svårare att uppgradera... Bra för folk som inte är insatta och som med tv-köpet blir introducerade till det. För mig, nej teck.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Exakt. Vem vill ha det inbyggt när det bara gör det svårare att uppgradera... Bra för folk som inte är insatta och som med tv-köpet blir introducerade till det. För mig, nej teck.

Är väl smidigt att den är inbyggd?

Det är inte direkt svårt att koppla in en NY chromecast när den inbyggda gett upp, så vad är problemet? Vi pratar om en dongel som kostar 390 kr.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Är väl smidigt att den är inbyggd?

Det är inte direkt svårt att koppla in en NY chromecast när den inbyggda gett upp, så vad är problemet? Vi pratar om en dongel som kostar 390 kr.

Jo, iofs, det har du rätt i. Tror jag var lite nyvaken förut.

Själv gillar jag dock att jag när jag uppgraderat kan använda min gamla pryl till något annat. Precis som jag gjort med min gamla chromecast sen jag uppgraderade till 2:an. Den får helt enkelt ett längre liv. Men i det stora hela och jämfört med krisen i Syrien är det Ju inte hela världen vilket som.

Trevlig lördag! Sjuuuuuult bra väder i min del av riket!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Jo, iofs, det har du rätt i. Tror jag var lite nyvaken förut.

Själv gillar jag dock att jag när jag uppgraderat kan använda min gamla pryl till något annat. Precis som jag gjort med min gamla chromecast sen jag uppgraderade till 2:an. Den får helt enkelt ett längre liv. Men i det stora hela och jämfört med krisen i Syrien är det Ju inte hela världen vilket som.

Trevlig lördag! Sjuuuuuult bra väder i min del av riket!

Dags att skaffa automatisk kaffemaskin som brygger enligt timer?

Jo samma här, men eftersom den är inbyggd, så påverkar det inte priset speciellt mycket på TV:n, med tanke på vad den kostar att köpa löst i handeln.

Hade det däremot börjat byggas in AppleTV i TV:n så förstår jag att man kanske hade känt sig fast.

Detsamma! Sol i ansiktet här!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

YouTube går faktiskt att streama från telefon till de flesta SmartTV. Finns flera appar för det men föredrar den som heter AllConnect. Bara att trycka på dela i Youtube appen och skicka det vidare det till AllConnect. Därifrån kan man sedan få ut det till TVn genom UPnP.

Jaså? Verkar ju riktigt nice, krävs ingen app på TVn då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jaså? Verkar ju riktigt nice, krävs ingen app på TVn då eller?

Nej, precis. Endast appen på telefonen behövs.

Permalänk
Medlem

Jag har ju en CC i min android tv, men känns rött värdelöst, då dom vad jag vet ej har uppgraderat den mjukvaran för att motsvara en CC gen 2...
Trist...

Iofs var det senast i december jag använde den så kan ha varit så att den uppdaterats sen dess.

Tycker det rent tekniskt har funkar bra, men är just hastigheten jag inte gillat, cc 1 är olidligt långsam.
Sen har inte heller den inbyggda cc i Sonny 4k stöd, vilket gör att man hellre kör youtube eller Kodi ändå...

Skickades från m.sweclockers.com