Sony: "Spelkonsoler 60 procent mer effektiva än likvärdigt specificerade datorer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Ni glömmer bort att konsolerna har OS optimerade för spel det är mycket skälet till attt de får bättre prestanda än motsvarande PC. Ett Windows-spel måste dela processortid med windows. Det är Windows som sköter drivrutiner till möss tangentbord m.m.

Läs gärna mitt första inlägg: #16014672

Möjligt att konsolerna har ett litet övertag, men är det inte lite överdrivet?

Permalänk
Medlem

Kan jag mycket väl tro på då utvecklare kan gå på hårdvaran direkt på PS4 och bara har en konfiguration att bry sig om, man får ingen PC för 3000kr som kommer spela de stora släppen i minst 5 år till.

Dock så springer PC i cirklar runt konsoler när man börjar fläska på lite med hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasted Hobbit:

Folk kan tydligen inte läsa

Nej och även de kunde det så hade det nog inte hjälpt, man behöver förstå det man läser också...

60% var förövrigt, enl Sony, uppgifter från middleware utvecklare.

Själva poängen med det hela var annars inte att få pc ägare att lipa på forum utan att det ger ett relevant business case för en utvecklare tar fram en spel för VR.

Om en utvecklare tar fram ett spel som renderar i 90 fps på en Oculus Rift (på pc hårdvara enl OR min-spec) så kan utvecklarna förvänta sig att de kan nå 60 fps på PS VR (som via re-projection ger 120 Hz bilduppdateringsfrekvens).

Dvs funkar spelet för OR, funkar spelet för PS VR = större marknad = större utvecklingsbudgetar är möjligt = winwin för alla = sluta lipa.

Det Sony lyfter fram här är alltså GODA NYHETER för VR fans som enbart lirar PC. Går det att förstå? Nej?

60 fps och re-projection är minimum krav för PS VR så Ozzed kan sluta yra om 30 fps nu... Och ja, FOV är ungefär samma på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

konsollen ritar 90, eller möjligen 60 riktiga skärmar som lägst, dessa interpoleras redan i maskinen till 120. det går inte ens att använda tekniken för att ta det från 30 till 60, 90 eller 120 just för att fördröjningen från en tänkt skärm till nästa skulle göra densamma till spelarinteraktionen omöjlig annars.

kortfattat, det går inte att "ljuga" om det här.

Inget nämns vad konsol kommer å mata VR så det är en ren spekulation om det är 10 eller så 100fps.
Det som sägs rent konkret är att dom föredrar 120Hz på VR, och att inmatning kan vara lägre.
Om inmatning är lägre så blir det ej 120Hz såvida man inte skapar falska rutor med all skönans teknik för att dölja å främja en mjukare upplevelse men då måste det bli till bekostnad av latens.
Allt annat är orimligt å går ej i hand med varandra!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Inget nämns vad konsol kommer å mata VR så det är en ren spekulation om det är 10 eller så 100fps.
Det som sägs rent konkret är att dom föredrar 120Hz på VR, och att inmatning kan vara lägre.
Om inmatning är lägre så blir det ej 120Hz såvida man inte skapar falska rutor med all skönans teknik för att dölja å främja en mjukare upplevelse men då måste det bli till bekostnad av latens.
Allt annat är orimligt å går ej i hand med varandra!

Dom säger att för att få släppa ett VR spel på PS4 så måste det alltid träffa 60fps. Till skillnad från tex steam så funkar ju PS4 storen som så att din produkt måste gå igenom tester och passera sonys TRC:s för att få läggas upp till försäljning.
Så mao om du ska släppa ett spel till PSVR så måste det gå i minst 60, men du kan sikta på 90 eller 120 (vilket känns lite osannolikt i några grafiskt tyngre titlar, men är nog inte helt omöjligt i något som ser ut som tex fantastic contraption på Viven.)

Sen verkar det som du har missförstått hur "upscaleingen" till 120fps funkar, det är motsatsen till det du nämner som ger extra latency (alltså jag antar att du tänker på klassisk sunkig TV-bildinterpolering där du ligger flera frames efter pga bild-processingen), medans hela poängen med att ha hög fps i VR är för att just få låg latency.

De fakeade bilderna som skapas på ps4an är en variant av "temporal reprojection"/"asynchronous time warp". Alltså du tar föregående frames senaste renderade bild och projecerar om den baserat på helt färska inputs från trackingsensorerna (förenklat ex: har du roterat huvudet nedåt, så transformeras föregående frame uppåt och slängs ut på displayen igen) samtidigt som du börjar bearbeta nästa riktiga frame.
Så i princip resulterar detta i input-lag känslan av äkta 120fps renderings fast du bara renderar 60 helt nya frames per sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

konsolloptimering främst är en fördel på konsollspecifika titlar. att resonera om att tex Assassins Creeed kan se aningen bättre ut på en dubbelt så snabb dator är alltså att nästan helt missa poängen.

det du missar är med andra ord att plattformsunika titlar högst sannolikt är vad närmare 100% av VR-utbudet kommer bestå av.

om nu mot all förmodan HL3 kommer till PS4, eller alls, så kommer även det att kunna se lite bättre ut på en mycket kraftigare hårdvara.

Det jag menar är att dom optimerar redan idag spelen vilket gör att det kommer inte bli ~60% till optimering bara för att dom kör VR.
PS4 har redan idag svårt att komma upp i 60FPS i 1080P hur i h-vetet ska den då klara av i närheten av 120 i VR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hcz:

Det jag menar är att dom optimerar redan idag spelen vilket gör att det kommer inte bli ~60% till optimering bara för att dom kör VR.

? Ingen (iaf inte middleware-utvecklarna) har påstått att VR på PS4 ger 60% mer optimering än vad vanliga spel på PS4 gör.

Citat:

PS4 har redan idag svårt att komma upp i 60FPS i 1080P hur i h-vetet ska den då klara av i närheten av 120 i VR?

Spel som renderas i 120 fps kommer förvisso bli väldigt ovanligt på PS VR men behöver du verkligen fråga detta? Man tar fram grafik som inte är mer krävande än att hårdvaran klarar av det förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

FPS och Hz har inte med varandra att göra

...vilket förstås är helt fel eftersom enheten Hz, då den sätts i rätt sammanhang, utan problem kan ersätta enheten FPS (och vice versa).

Hz = händelser per sekund, om händelsen då är frames så blir det t.o.m. ordagrant frames per sekund = fps

Vad du försöker säga är troligen att med vilken frekvens ett grafikkort renderar bilder är en helt annan sak än med vilken frekvens en display uppdaterar sin bild och det är förstås helt riktigt. Men att fps och Hz inte skulle ha med varandra att göra är t.o.m. med SweC-mått mätt taffligt...

Permalänk
Medlem

Sanslöst vilka fullkomligt löjliga uttalanden som görs i den här tråden. Läs på om PS VR innan ni kastar skit omkring er!

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

...vilket förstås är helt fel eftersom enheten Hz, då den sätts i rätt sammanhang, utan problem kan ersätta enheten FPS (och vice versa).

Hz = händelser per sekund, om händelsen då är frames så blir det t.o.m. ordagrant frames per sekund = fps

Vad du försöker säga är troligen att med vilken frekvens ett grafikkort renderar bilder är en helt annan sak än med vilken frekvens en display uppdaterar sin bild och det är förstås helt riktigt. Men att fps och Hz inte skulle ha med varandra att göra är t.o.m. med SweC-mått mätt taffligt...

I sammanhanget naturligtvis. När man pratar bilder per sekund är FPS det vedertagna uttrycket och Hz används då för att beskriva skärmens uppdateringsfrekvens.

Och eftersom konsolerna brukar ha extremt svårt att driva runt högupplöst innehåll i ens 60FPS är det fullt rimligt att anta att de 120 som syftades på var just Hz, och inte FPS.. Om nu inte upplösningen blir typ 320x240. Då kanske det är rimligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Om vi ska vara rättvisa ska ju upplösningen inte vara 1080p utan lägre i de flesta fall, och framerate är ju ofta nere vid 25 fps i många spel...

Jag förstår inte vad det har med saken att göra. Jag tog ett hypotetiskt spel som exempel. Ta ett annat exempel om du nu tycker det är mer realistiskt:

Om ett spel klarar i 10 fps i 640x480 på en likvärdig pc så klarar en ps4 att dra det runt i 10 x 1,6 = 16 fps i 640x480
Jag påstår inte att detta stämmer. Det får stå för Sony. Jag försökte bara förklara vad som menades med uttalandet.

Det folk verkar haka upp sig på är att de tror "60% bättre prestanda än en likvärdig PC" automatiskt betyder att Sony säger PS4 är någon sorts monstermaskin. 60% bättre än skit kan mycket väl fortfarande vara skit.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och eftersom konsolerna brukar ha extremt svårt att driva runt högupplöst innehåll i ens 60FPS är det fullt rimligt att anta att de 120 som syftades på var just Hz, och inte FPS.. Om nu inte upplösningen blir typ 320x240. Då kanske det är rimligt.

Du, med flera andra i tråden, gör med facit hand bäst i att inte anta nånting utan istället ta reda på hur det faktiskt ligger till innan ni uttalar er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Ni glömmer bort att konsolerna har OS optimerade för spel det är mycket skälet till attt de får bättre prestanda än motsvarande PC. Ett Windows-spel måste dela processortid med windows. Det är Windows som sköter drivrutiner till möss tangentbord m.m.

Av de tre inläggen du citerar, så gäller ditt svar endast xpanterx.

addy1995 säger ungefär det samma som dig.

Jag förklarar bara hur procent fungerar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av flexm:

Sen verkar det som du har missförstått hur "upscaleingen" till 120fps funkar, det är motsatsen till det du nämner som ger extra latency (alltså jag antar att du tänker på klassisk sunkig TV-bildinterpolering där du ligger flera frames efter pga bild-processingen), medans hela poängen med att ha hög fps i VR är för att just få låg latency.

Nej inte bara för låg latency. Nästan allt blir bättre med högre fps. Skulle vilja påstå att det enda som inte blir bättre är just grafiken, eftersom det är så mycket mer krävande för systemet att hålla en hög fps.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

I sammanhanget naturligtvis. När man pratar bilder per sekund är FPS det vedertagna uttrycket och Hz används då för att beskriva skärmens uppdateringsfrekvens.

Och eftersom konsolerna brukar ha extremt svårt att driva runt högupplöst innehåll i ens 60FPS är det fullt rimligt att anta att de 120 som syftades på var just Hz, och inte FPS.. Om nu inte upplösningen blir typ 320x240. Då kanske det är rimligt.

Jag tror säkert de kommer släppa VR-titlar med 90 - 120FPS. De kommer bara inte vara speciellt grafiskt imponerande.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

I sammanhanget naturligtvis. När man pratar bilder per sekund är FPS det vedertagna uttrycket och Hz används då för att beskriva skärmens uppdateringsfrekvens.

Och eftersom konsolerna brukar ha extremt svårt att driva runt högupplöst innehåll i ens 60FPS är det fullt rimligt att anta att de 120 som syftades på var just Hz, och inte FPS.. Om nu inte upplösningen blir typ 320x240. Då kanske det är rimligt.

320x240 i VR, spyr av bara tanken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

I sammanhanget naturligtvis. När man pratar bilder per sekund är FPS det vedertagna uttrycket och Hz används då för att beskriva skärmens uppdateringsfrekvens.

Och eftersom konsolerna brukar ha extremt svårt att driva runt högupplöst innehåll i ens 60FPS är det fullt rimligt att anta att de 120 som syftades på var just Hz, och inte FPS.. Om nu inte upplösningen blir typ 320x240. Då kanske det är rimligt.

Sorry men jag förstår inte varför du har ett sånt starkt intresse av att nedvärdera spelkonsoler? Hade du läst på lite innan du börjar skrika om 30fps eller löjliga jämförelser med superlåga upplösningar hade du också fått reda på att du inte behöver oroa dig för varken 30 fps eller skrattretande låga upplösningar.

Ska man vara ärlig är det faktiskt ganska svårt att jämföra ett komplett VR system gällande PS4 och PC eftersom kostnaderna kommer att vara rymdmil ifrån varandra. Så jag förstår faktiskt inte varför det är så viktigt för dig att nedvärdera PS VR innan du ens har läst eller sett något som pekar på varken det ena eller det andra.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

320x240 i VR, spyr av bara tanken

Spyr av jämförelsen i sig.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Sorry men jag förstår inte varför du har ett sånt starkt intresse av att nedvärdera spelkonsoler? Hade du läst på lite innan du börjar skrika om 30fps eller löjliga jämförelser med superlåga upplösningar hade du också fått reda på att du inte behöver oroa dig för varken 30 fps eller skrattretande låga upplösningar.

Ska man vara ärlig är det faktiskt ganska svårt att jämföra ett komplett VR system gällande PS4 och PC eftersom kostnaderna kommer att vara rymdmil ifrån varandra. Så jag förstår faktiskt inte varför det är så viktigt för dig att nedvärdera PS VR innan du ens har läst eller sett något som pekar på varken det ena eller det andra.

Jag har inte skriki, eller nedvärderat konsoler. Jag har sagt att jag inte tror att konsoler är lämpade för VR på grund av dess undermåliga prestanda i jämförelse.

Visst.. Prestandan i konsoler duger väl jättefint om man ska lira lite i vardagsrummet med några polare eller vad det nu är konsolspelare gör. Men att komma och säga att konsoler är 60% bättre än PC är ju bara dumt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Bättre att bara svälja allt skitsnack då med andra ord?

Skitsnacket kom ju först här i tråden från folk som inte begrep sig på nyheten iofs men ja, i sak har du rätt, klart man inte ska svälja skitsnack. Som t.ex. här:

Skrivet av Friterad:

320x240 i VR, spyr av bara tanken

Meningslöst skitsnack som helt saknar relevans eftersom det aldrig kommer hända.

Ang de fåtal titlar som renderar i 120 fps så måste det inte nödvändigtvis vara så att de renderar i låg upplösning, i de fallen får man använda väldigt simpel, typiskt väldigt "stilistisk", grafik som är billigt att rendera. Kan ju fortfarande innebära en rolig och "immersive" upplevelse och det får man ju anta är huvudsyftet, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har inte skriki, eller nedvärderat konsoler. Jag har sagt att jag inte tror att konsoler är lämpade för VR på grund av dess undermåliga prestanda i jämförelse.

Visst.. Prestandan i konsoler duger väl jättefint om man ska lira lite i vardagsrummet med några polare eller vad det nu är konsolspelare gör. Men att komma och säga att konsoler är 60% bättre än PC är ju bara dumt.

Det är ingen som sagt att konsoler är 60% bättre än PC generellt sett. Däremot påstår Sony att en PC med samma hårdvara inte får ta del av lika bra optimeringar som PS4:an får samt att Windows inte är en plattform som kramar ur samma prestanda ur hårdvaran som PS4:ans OS gör. Du måste väl ändå kunna släppa Masterracet och läsa lite mellan raderna?

Om exakt 60% stämmer eller ej vet jag inte, men det är ju rimligt att anta att det går att krama ur betydligt mer prestanda ur en maskin där utvecklarna bara har just en hårdvarukonfiguration att ta hänsyn till istället för 1000-tals olika. Lika rimligt är det att anta att ett OS på en spelkonsol reserverar betydligt mindre systemresurser än vad Windows gör.

Så jag förstår inte riktigt vad det dumma är här? Ingen har påstått att hårdvaran i sig magiskt är bättre i en PS4 än i en PC. Väger man in olika faktorer däremot är det inte direkt konstigt om man skulle få ut mer prestanda i en spelkonsol än i en hårdvarumässigt likvärdig PC med Windows.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har inte skriki, eller nedvärderat konsoler. Jag har sagt att jag inte tror att konsoler är lämpade för VR på grund av dess undermåliga prestanda i jämförelse.

Visst.. Prestandan i konsoler duger väl jättefint om man ska lira lite i vardagsrummet med några polare eller vad det nu är konsolspelare gör. Men att komma och säga att konsoler är 60% bättre än PC är ju bara dumt.

Ingen har sagt att "kosoler är 60% bättre". Middlewareutvecklare hävdar att de får ut upp till 60% bättre upplevd prestanda av systemet med PSVR jämfört med en på pappret likvärdig Windows-burk och konkurrerande VR-lösning, bland annat på grund av hur PSVR hanterar lägre framerates, att de inte behöver lika hög upplösning då Sony kör OLED-displayer utan pentile-matris, låga latenser etc. Att sen Sweclockers inte orkar bry sig längre än att publicera en click-bait-rubrik är trist då tekniken är riktigt intressant.

Här: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/3vnce8/51_titles_ann...

"PSVR is extremely close to being on par with Vive and the Rift w/ a gtx970 based on the tests I've done. The team from Epic (Nick & Tom) have also stated the same in at least one of their VR Twitch streams. If your app runs at 90Hz on a PC with a gtx970 then you should be very close to 60 on the ps4. And with the 120Hz reprojection applied it's glassy smooth."

Ord från utvecklare. Inte endusers som sitter och pcmasterrace-spekulerar.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Skitsnacket kom ju först här i tråden från folk som inte begrep sig på nyheten iofs men ja, i sak har du rätt, klart man inte ska svälja skitsnack. Som t.ex. här:
Meningslöst skitsnack som helt saknar relevans eftersom det aldrig kommer hända.

Ang de fåtal titlar som renderar i 120 fps så måste det inte nödvändigtvis vara så att de renderar i låg upplösning, i de fallen får man använda väldigt simpel, typiskt väldigt "stilistisk", grafik som är billigt att rendera. Kan ju fortfarande innebära en rolig och "immersive" upplevelse och det får man ju anta är huvudsyftet, eller?

Jisses, du fattade inte att jag skämtade med det jag skrev till Ozzed va? Trodde att en smiley skulle hjälpa fatta det men icke..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har inte skriki, eller nedvärderat konsoler. Jag har sagt att jag inte tror att konsoler är lämpade för VR på grund av dess undermåliga prestanda i jämförelse.

Visst.. Prestandan i konsoler duger väl jättefint om man ska lira lite i vardagsrummet med några polare eller vad det nu är konsolspelare gör. Men att komma och säga att konsoler är 60% bättre än PC är ju bara dumt.

Att konsoler presterar bättre än PC rent generellt är det ingen som sagt. Notera att de gäller likvärdiga datorer det pratas om.

Den CPU som används i en PS4 presterar likvärdigt med en intel atom på pappret, och GPU är inte mycket att hänga i grannen.

Permalänk
Medlem

Herre jösses, det är klart att det kommer att fungera. Vr är inget nytt, jag körde spel redan på 90talet med vr brillor och crt-skärm i 144hz. Det handlar endast om att anpassa de spel som de sedan släpper som vr-anpassade så att man får en behaglig upplevelse.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag tror denna gen kommer leva mycket längre än så. Tror inte PS5 kommer färrän om 5 år om det kommer ALLS, kanske blir någon form av liten box som kör streaming istället och alla spel renderas på en server. Känns som utvecklingen är på väg dit.

Jag är också lite skeptisk till en "PS5" men är rätt säker på att det nog kommer förr eller senare. Om ett par år kopplar man bara ihop mobilen med TVn, antingen trådlöst eller helst via hdmi, sätter sig i soffan med sin trådlösa joypad, och spelar järnet. En modern PC kommer ju att ha bättre prestanda än mobiler överlag, men spelkonsoller med "livslängd" på många år kommer endast vid launch att ha något att sätta emot mobiler/plattor/minidatorer (typ, USB-dongle). Rätt säkert att en Steam-Dongle kommer att vara ett bra alternativ till konsoller snart.

Jag har redan provat att koppla in min dassiga Sony/Asus-platta (minns inte riktigt vilken nu) på min TV och spelat Giana sisters med joypad. Funkade rätt ok, havererade mest på att mobilen/plattan var lite för sopig (halvbudgetmodell från 2012-2013) och joypaden inte kunde konfigureras helt ok, men det är ju småsaker. En modern mobil inkopplad till TVn kan leverera rätt bra redan idag.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

PS4 är Sonys snabbast säljande konsol någonsin. Att den följs upp av PS5 är lika säkert som att påven har en töntig mössa.

Och nej, de kommer inte vara så dumma att de enbart kommer förlitar sig på Playstation Now...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Ja outnyttjad prestanda är väl ganska meningslös? Likaså felutnyttjad prestanda...

jap

jag håller med och ser man hur Nvidia jobbar så är nog konsolerna snabbare i framtiden än PC se film

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Suck, blir så trött på såna här påståenden.

Visa signatur

Intel Core i9 12900KF 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX Z690-F | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB