Permalänk

Low on Memory?!

Hej! har haft datorn i 1 år och den har fungerat felfritt, tills nu. Oavsett om jag spelar, eller surfar kommer där ibland upp en popup att jag har "low on memory", kort därefter hänger sig hela datorn så jag får starta om den fysiskt.

Jag har 8gb ram och när jag kollar taskmanager innan det hänger sig så ligger ramet på 99% fast att jag bara har chrome uppe (även den som tar upp mest ram med max 250mb).

Jag har ändrat virtuellt minne, jag har tagit bort "superfetch" samt "windows search".

Om det är någon som vet hur jag ska kunna lösa detta är jag väldigt tacksam!

Mvh

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/128...

Så ser det ut innan det hänger sig.

Permalänk
Medlem

Du glömde specs.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messigoal:

Hej! har haft datorn i 1 år och den har fungerat felfritt, tills nu. Oavsett om jag spelar, eller surfar kommer där ibland upp en popup att jag har "low on memory", kort därefter hänger sig hela datorn så jag får starta om den fysiskt.

Jag har 8gb ram och när jag kollar taskmanager innan det hänger sig så ligger ramet på 99% fast att jag bara har chrome uppe (även den som tar upp mest ram med max 250mb).

Jag har ändrat virtuellt minne, jag har tagit bort "superfetch" samt "windows search".

Om det är någon som vet hur jag ska kunna lösa detta är jag väldigt tacksam!

Mvh

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/128...

Så ser det ut innan det hänger sig.

vilket moderkort? har det ett inbyggt Killer-NIC nätverkskort?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

vilket moderkort? har det ett inbyggt Killer-NIC nätverkskort?

gtx 970
8gb
i5
gigabyte gaming 5 tror jag moderkortet heter!

Använder windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messigoal:

gtx 970
8gb
i5
gigabyte gaming 5 tror jag moderkortet heter!

Använder windows 8.1

Ladda ner endast drivrutiner: http://www.killernetworking.com/support/driver-downloads/stan...
Avinstallera drivrutiner och medföljande programvara till ditt nätverkskort.
Installera endast drivrutinerna du laddade ner.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av era909:

Ladda ner endast drivrutiner: http://www.killernetworking.com/support/driver-downloads/stan...
Avinstallera drivrutiner och medföljande programvara till ditt nätverkskort.
Installera endast drivrutinerna du laddade ner.

Ingen aning om vart jag tar bort dessa drivrutiner. Har dock en sak på skrivbordet som heter "Killer Network Manager", men hittar inte denna när jag ska ta bort program osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messigoal:

Ingen aning om vart jag tar bort dessa drivrutiner. Har dock en sak på skrivbordet som heter "Killer Network Manager", men hittar inte denna när jag ska ta bort program osv.

du har killer nätvekskortet på ditt moderkort och det är den som orsakar att du får minnesläckage så avinstallera nuvarande drivrutin till nätverkskortet och installera den som länkades.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

@Oliver91:

jag avinstallerade mina drivrutiner men nu kommer jag inte ut på internet öht. filen som jag laddade ner (länkad däruppe) har ingen installeringsfil! bara massa bwcw81, k11ac81 osv osv.

vad ska jag göra nu? behöver hjälp snarast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Messigoal:

@Oliver91:

jag avinstallerade mina drivrutiner men nu kommer jag inte ut på internet öht. filen som jag laddade ner (länkad däruppe) har ingen installeringsfil! bara massa bwcw81, k11ac81 osv osv.

vad ska jag göra nu? behöver hjälp snarast!

Du måste även avinstallera Killer network programvaran som du sa att du hade en ikon för (om du inte redan gjort det.)

Med reservation för fel eftersom Windows 8.1 är knäppt.

Högerklicka på start och välj datorhantering/computer management.
Välj enhetshanteraren/device manager.
Leda upp nätverkskortet som ligger antingen under nätverksenheter eller som okänd enhet. Den kommer att ha ett gult utropstecken.
Högerklicka på den och välj uppdatera drivrutiner.
Välj att den skall använda drivrutiner som ligger på den här datorn och peka ut den mappen där du har laddat ner ovanstående fil till.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL