Om anime i nytt avsnitt av Fulkultur

Permalänk
Medlem
Skrivet av 99Jakob:

Har ju själv inte haft nöjet att kolla Neon Genesis, men det ska bli av efter detta helt klart!

Vi är då överens om Transformers - inte anime! Den unika fortsättningen däremot (Headmasters) bör falla in under anime på samma grunder som mumintrollen. Utländskt källmaterial, japansk produktion.

haha, ja då får vi se vilket läger du hamnar i efter då. lär tyvärr inte bli riktigt samma "impact" när något är förväntat iof.

nä precis. sen skulle jag ev ändå kanske inte (lite inkonsekvent efter mitt petande på vad mechar är eller ej, men men) kalla den där fortsättningen som då rent faktisk är det för detta om jag såg den, det hänger fortfarande på menar jag om utförande och känsla innehåller det som typiskt brukar förknippas. fast ofta verkar det ju som kulturfärgen oundvikligen gnuggar av sig, och Mumintrollen är ett bra exempel även om jag nog tyckte de var hyfsat japanska redan i sin äkta finska upplaga. finnar verkar ibland ungefär som lite extra kärva japaner så.

ett annat bra exempel:

Skrivet av Alpha77:

Kan nämna något ni inte nämnde. Att det faktiskt finns en anime-serie baserad på en Astrid Lindgren bok.

Ronja Rövardotter eller Sanzoku no Musume Ronja som den heter på japanska.

Har inte sett den, men blir väl att kolla upp någon dag.

sett ett par delar, här är det utöver vissa visuella identifikationer (och på sikt ramhandlingen förmodar jag) rätt svårt att se mycket paralleller, med filmversionen iaf. bara sånt som komisk tajmingen och motivationen för karaktärernas handlingar gör att det är glest med svenska spår i den.

märkligast då av allt ändå, varför är en av rövarna en luchador?

Skrivet av Olaeli:

Aldnoah Zero, två säsonger, totalt 24 avsnitt.
Människor upptäckte främmande teknologi på Mars, och en hel del människor emigrerade dit.
De gjorde många nya framsteg, och folket på Mars utropade sig till ett eget imperium med feudala adelsherrar och en kejsare.
Kriget om jordens resurser resulterade i månens delvis förstörelse, och fredsförhandlingar ska äga rum när serien börjar...

lols. inte för att jag sett särskilt många animéserier, men om en sak sticker ut som ovanligt vanligt förekommande så är det att månen råkar illa ut.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Min uppfattning är att det här är lite gubbsnuskigt.

Permalänk
Medlem

Hmm... Akira, för nybörjare idag. Vette fan, kanske.

Filmer:
Vampire Hunter D (Hellre tvånan för helt gröna)
Nausicaa of the Valley of the Wind
Princess Mononoke

Serier(Inte bara för newbs)
Kenichi /Humor, Kampsport (Skrattar sig harmynt ibland)
Akame ga Kill /Action, Drama (Assassins, vad kan gå fel?)
DanMachi / Humor, Äventyr (Gillar denna)
Sword art Online / Drama, Äventyr (Riktigt skön)
Claymore / Action, Drama (lite slö först, sen episk)
Overlord / Action (Fet)
GATE / Drama, Action, Humor (Cool Plot)
Full Metal Panic / Drama, Mecha-Action, Humor
Kimi ga Nozomu Eien / Mega Drama, mega drama.(Drama)
Owari no Seraph / Action, Drama (Svärd+Magi+Vampyrer)
Shingeki no Kyojin / Action, Drama (Svärd+Giganter)
Zero no Tsukaima / Humor, Drama (Magi+Svärd)

Kan sitta och skriva i flera veckor, men där har ni lite att börja med.

Välkända serier med lite fler avsnitt att se:
Bleach (Svärd)
Hunter x Hunter (Äventyr)
Naruto (Ninjas)

Gillar du inte nått på listan är tyvär inte Anime något för dig.
Här har du lite hjälp på traven att börja se streamat: https://kissanime.to/

Va inte rädd att fråga efter något specifikt, hjälper gjärna till att locka in fler folk i animevärlden.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av vi0lat0r:

Gillar du inte nått på listan är tyvär inte Anime något för dig.

Det du har på listan representerar dock inte all anime.
Jag gillar t ex "Welcome to the NHK" och "Toradora" mycket vilka är vardagsskildringar. Jordnära humor uppskattar jag mycket.
"Seto no hanayome" är en fruktansvärt skojjig komedi också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vi0lat0r:

Hmm... Akira, för nybörjare idag. Vette fan, kanske.

Filmer:
Vampire Hunter D (Hellre tvånan för helt gröna)
Nausicaa of the Valley of the Wind
Princess Mononoke

Serier(Inte bara för newbs)
Kenichi /Humor, Kampsport (Skrattar sig harmynt ibland)
Akame ga Kill /Action, Drama (Assassins, vad kan gå fel?)
DanMachi / Humor, Äventyr (Gillar denna)
Sword art Online / Drama, Äventyr (Riktigt skön)
Claymore / Action, Drama (lite slö först, sen episk)
Overlord / Action (Fet)
GATE / Drama, Action, Humor (Cool Plot)
Full Metal Panic / Drama, Mecha-Action, Humor
Kimi ga Nozomu Eien / Mega Drama, mega drama.(Drama)
Owari no Seraph / Action, Drama (Svärd+Magi+Vampyrer)
Shingeki no Kyojin / Action, Drama (Svärd+Giganter)
Zero no Tsukaima / Humor, Drama (Magi+Svärd)

Kan sitta och skriva i flera veckor, men där har ni lite att börja med.

Välkända serier med lite fler avsnitt att se:
Bleach (Svärd)
Hunter x Hunter (Äventyr)
Naruto (Ninjas)

Gillar du inte nått på listan är tyvär inte Anime något för dig.
Här har du lite hjälp på traven att börja se streamat: https://kissanime.to/

Va inte rädd att fråga efter något specifikt, hjälper gjärna till att locka in fler folk i animevärlden.

Hur någon kan sitta och rekommendera Sword Art Online är mig en gåta

https://www.youtube.com/watch?v=3uON7ANNOi4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Hur någon kan sitta och rekommendera Sword Art Online är mig en gåta

https://www.youtube.com/watch?v=3uON7ANNOi4

Det var bra i början, men sedan blir det Gun-gale online eller något och mindre bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

lols. inte för att jag sett särskilt många animéserier, men om en sak sticker ut som ovanligt vanligt förekommande så är det att månen råkar illa ut.

Ptja, troligen för att månen alltid är ett lämpligt strategiskt ställe att bygga militärbaser på.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Hur någon kan sitta och rekommendera Sword Art Online är mig en gåta

https://www.youtube.com/watch?v=3uON7ANNOi4

Men det är ju din åsikt.... alla kanske inte delar den.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

Min uppfattning är att det här är lite gubbsnuskigt.

Menar du deras diskussion eller Anime i allmänhet?

Anime är ju lika varierat som vanliga filmer/serier, enda skillnaden är ju att det är animerat.

Det finns äventyr, deckare, vardagskomedi, erotik, våld, sport osv, så det är bara att välja

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av plexorg:

Måste tyvärr meddela dig att Naruto tog slut för snart 1.5 år sedan.
här har du dem 3 sista.
http://www.mangapanda.com/naruto/698/4

Och så måste jag också tyvärr meddela att Bleach har ungefär 50 kapitel kvar.

mvh
Nörd

Vänta lite nu, Naruto (Mangan) slutade väl i Februari förra året? och då i Japan. Den översatta mangan slutade ju inte förrän i höstas.
Vart får du 1,5år ifrån? Sedan länkar du till en faktiskt sida i mangan istället för fakta, tack för spoilern.
Anime'n pågår fortfarande dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Det du har på listan representerar dock inte all anime.
Jag gillar t ex "Welcome to the NHK" och "Toradora" mycket vilka är vardagsskildringar. Jordnära humor uppskattar jag mycket.
"Seto no hanayome" är en fruktansvärt skojjig komedi också.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart håller jag med dig, men jag orkade inte skriva om alla nyanser och bra sevärda serier som finns inom Anime som du säkert förstår. Men jag kan nämna att det finns allt du kan tänka dig. Från sport till historiska berättelser, matlagning och rymdäventyr... Alla känslor du kan tänka dig och berättelser som kan ge dig insikt och öppna för fler vägar att se världen på. Det finns så många serier som är ritade på så många olika sätt att man inte kan hjälpa att bli tagen av det.

Skrivet av Greed:

Hur någon kan sitta och rekommendera Sword Art Online är mig en gåta

https://www.youtube.com/watch?v=3uON7ANNOi4

Jag vet inte riktigt vad du vill säga med ditt youtube klipp? Har du ens sett SaO? Visste du om att det är en av världens mest populära serier? http://www.imdb.com/title/tt2250192/ Jag och hundratals miljoner andra anime-fans har väl fel, vi tycker inte om serien alls. Tack för ditt youtube-klipp. Men innan jag slutade tycka om den, så tyckte jag att den hade en vacker kärlekshistoria, häftiga strider, en saga om mod och vänskap. Antar att du är för bra för oss andra.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

Min uppfattning är att det här är lite gubbsnuskigt.

Ska inte ljuga och säga att det inte finns ^^
Det du syftar på kallas för "Ecchi".
Men även inom Ecchi finns det olika nivåer.
Men det är aldrig någon penetration = Penis+Vagina = Nix Pix
Det brukar oftast vara serier inriktade mot humor och är oskyldiga kärlekshistorier,
där huvudkaraktärerna hamnar i utsatta, pinsamma situationer.
Det är ofta bröst(inte alltid nakna bröst) och panty shots inblandat, ibland också utmanande outfits.

Ecchi är represantivt för bokstaven "H" i japan, inte riktigt Hentai.
Skulle beskriva det som "Porrigt" men inte "Porr" och nu generaliserar jag kraftigt mycket
då det inte alls är alla Ecchi serier som är dirty. Men visst finns det borderlinegrejer att se.

Hentai, däremot... Är en helt annan "cup of tea" om vi säger så. Ni vet vad jag menar.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Om ingen nämnt det tidigare så behövs den serien nämnas:

Mushi-shi

Permalänk
Medlem

Nichijou är nog fan det roligaste jag någonsin sett.

Permalänk
Medlem

Roligt med en podcast om anime, dock kanske de skulle haft någon som sett några av lite nyare animes, tänkte att det är enklare för folk att komma in i det om serierna finns tillgängliga på netflix eller crunchyroll.

Dock så vill jag rekommendera några animes som jag känner att de missade;
Romantik/komedi:
Clannad + Clannad Afterstory (var beredd att gråta och skratta som en idiot)
Anohana (fram med näsdukar)
Kanon (2006) (samma sak här, var beredd på att snora)
My lie in april (musikinriktad)
Toradora (kärlek är konstigt, man vet aldrig när man blir smittad av det)
Komedi;
Tengen Toppa Gurren Lagann (finns ingen mer taggad serie än Gurren Lagann)
One Punch Man (magisk rent visuellt, också jävligt taggad)
Action;
Bersek (gammal men god, förvänta dig inte ett slut, men det är som halva grejen)
Full metal alchemist (se den gamla versionen först! Sen kan du se brotherhood. As bra serie 10/10)
Death Note (de nämnde den men vill understryka att den är sevärd)
Attack on titan (Titaner, vad kan gå fel)
Code Geass (lite som death note, huvudkaraktären är jobbigt intelligent)
Guilty crown (plot twist är bara förnamnet, och med det sagt så har jag inte ens spoilat något)
SAO, Sword art online (folk som spelat MMORPGs kan gilla denna)
Steins;Gate (tidsresor och random humor, lite konstig i början men man fastnar väldigt lätt i den)
Baccano! (Se denna före Durarara, Gangsters och övernaturliga element i 20-tals amerika, asball)
Durarara!! (handlar om gäng i tokyo och övernaturliga grejer, väldigt många karaktärer så man måste se några avsnitt innan man börjar hänga med, sen bär det iväg.)
Fairy tail (många avsnitt, över 300, men annars rolig och taggad serie, magiker och grejer)
Sport;
Kuroko no Basket (visste aldrig att jag gillade basket innan jag såg denna animen)
Haikyuu!! (vollyboll, en av de bästa sport animes jag sett)
Free! (Simmat själv, älskar denna serie, kanske lite små gay men imo inget fel med det)
Initial D (bilar, motorer, drifting och tofu. Man älskar europop efter denna serie)
Annat;
Bartender (en snubbe som har en bar, som träffar alla möjliga människor och ska ge dem en drink som passar just dem, annorlunda, långsam serie som man bara ska uppleva)
FLCL (jaa, en snubbe blir slagen i huvet med en gitarr och en robot kommer ut ur bulan som uppstår, det spårar)
K-on! (söta tjejer gör söta saker, i det här fallet spelar de i ett rock/pop band och fikar kakor och te)
Mirai Nikki (Typ psykomördare och blod sammanfattar denna serie)
Tokyo Ghoul (Vet du vad en Ghoul är? Inte? Se denna serie så får du veta, du får dock int vara rädd för blod)
Filmer;
Redline (de tog typ 7 år innan de animerat klart filmen, helt galet varje frame så händer det något, man ser den flera gånger för att hänga med i storyn, sen bara för att uppskatta animeringen)
Howl's Moving Castle (Studio Ghibli, du kan i princip se allt de gjort, men Howl´s är skön)
My Neighbor Totoro (Studio Ghibli, man ser deras filmer när man vill chilla eller när man haft en dålig dag)

Har du sett allt på denna lista? Kolla då in min MAL, kanske har något där som kan intressera dig;
http://myanimelist.net/animelist/Grante15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grante:

Tengen Toppa Gurren Lagann (finns ingen mer taggad serie än Gurren Lagann)

http://myanimelist.net/animelist/Grante15

Hehe, jag minns när jag såg den första gången. Jag blev så jävla arg att jag inte kunde se efter avsnit 6 eller 7, eller vad det nu va, du vet nog vilket jag menar. Det gick 2-3 år innan jag såg klart den ^^

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Greed:

Hur någon kan sitta och rekommendera Sword Art Online är mig en gåta

https://www.youtube.com/watch?v=3uON7ANNOi4

Har personligen läst igenom serien, eller tja det som går att läsa igenom långt före anime'n ens var på tapeten och det jag läste kan jag i alla fall lugnt säga var underhållande, långt ifrån det bästa man läst eller unikt för den delen. Men jag vet inte varför det är svårt att förstå varför det går att rekommendera serien?

Snarare ganska så logiskt varför serien blivit en sådan hitt samt varför det är lätt att rekommendera den, sedan ja den är långt ifrån perfekt, men så gäller det nästan all anime där ute. Varje populär serie är lika populär att hata, som t.ex. SAO.

Så varför har det blivit så stort? Tja jag skulle säga att en stor del av det hela är att det är en situation de flesta kan tänka sig själv in, de flesta spenderar tid redan smed spel och vad händer ifall du fastnar i en.

Det enda jag kan förmedla för de mindre insatta är att ni som inte gillar SAO, eller den stilen av anime alls, kommer bli chockade ganska så rejält framöver för om det är något som har inträffat på senare tid så är det just nu stort SAO har blivet, och då syftar jag inte bara på anime utan originalet böckerna. Idag så är nästan majoriteten av alla web novels/light novels som släpps idag inspirerade av SAO, otroligt mycket som baseras just på 'online' spel, titta bara på denna säsong av anime som går just nu, där har du hela 3 st. Detta kommer dock sprida sig, det brukar ta något år efter light novels som anime börjar basera sig på dom.

Men som alltid anime stilar och vad som är populär kommer och går i vågor, det är bara en tidsfråga innan något annat blir en ny hitt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Har personligen läst igenom serien, eller tja det som går att läsa igenom långt före anime'n ens var på tapeten och det jag läste kan jag i alla fall lugnt säga var underhållande, långt ifrån det bästa man läst eller unikt för den delen. Men jag vet inte varför det är svårt att förstå varför det går att rekommendera serien?

Snarare ganska så logiskt varför serien blivit en sådan hitt samt varför det är lätt att rekommendera den, sedan ja den är långt ifrån perfekt, men så gäller det nästan all anime där ute. Varje populär serie är lika populär att hata, som t.ex. SAO.

Så varför har det blivit så stort? Tja jag skulle säga att en stor del av det hela är att det är en situation de flesta kan tänka sig själv in, de flesta spenderar tid redan smed spel och vad händer ifall du fastnar i en.

Det enda jag kan förmedla för de mindre insatta är att ni som inte gillar SAO, eller den stilen av anime alls, kommer bli chockade ganska så rejält framöver för om det är något som har inträffat på senare tid så är det just nu stort SAO har blivet, och då syftar jag inte bara på anime utan originalet böckerna. Idag så är nästan majoriteten av alla web novels/light novels som släpps idag inspirerade av SAO, otroligt mycket som baseras just på 'online' spel, titta bara på denna säsong av anime som går just nu, där har du hela 3 st. Detta kommer dock sprida sig, det brukar ta något år efter light novels som anime börjar basera sig på dom.

Men som alltid anime stilar och vad som är populär kommer och går i vågor, det är bara en tidsfråga innan något annat blir en ny hitt.

Jag har första boken hemma, det är riktigt bra, den följer hela Aincrad arcen. Animen missar ju en hel del genom att skippa stora delar av Kirito's inredialog. Detta kan jag tänka mig är den största anledningen till det finns en hel del kritik riktad åt animen för Kirito i animen kan helt sakna resonemanget som finns i boken och de har valt att inte låta hans tankar tala för att förklara det. Varför går han solo? De förklaras väldigt luddigt i animen. Stora delar av hans relation till Asuna är ganska luddiga också i animen. Detta är mycket djupare och bättre i boken, enligt mig iallafall.

Sidonotis: Boken går att köpa på SFbokhandeln översatt till Engelska. Tror andra och tredje boken också finns översatt nu. Läste mina på engelska. Så duktig på att läsa japanska är jag inte... hehe.

Visa signatur
Permalänk

@FashionCoree:
Kapitlet jag länkade kom upp 10/02/2014
Förlåt för spoilern, men min moraliska klocka sa att det borde vart okej efter såhär lång tid efter.

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Mina favorit anime filmer dock är jag tecknadoholic dvs jag kollat på nästan allt tecknat även utanför japan så om nån vill ha rekommendation på nåt är de bara höra av sig .här är några långfilmer jag rekommenderar

Akira
Ninja scroll
Fist of the north star
Ghost in The Shell
Neon Genesis end of Evangelion
Vampire D blood
Nausicaä of the Valley of the Wind
Princess mononoke
Porco rosso
Demon city Shinjuku
urotsukidoji
My neighbour tortoro
Spirited away
Howls moving castle
Cowboy bebop
Castle in The sky
Metropolis
Rouronin kenshin

Serier :
Berserk
Hajime no ippo
Baki The grappler
Elfen lied
Md geist
Genocyber
Devilman
Onepiece
det här är bara ett axplock av allt jag sett pch följer

Visa signatur

cm big haf x/ corsair 1200w /i-970/gtx580phantom3g/ corsair vengeance 12gkit/G1assasin1366mobo/wdblackc.1tb/intel 520 ssd 120gig/windows 7 ultimate.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Welp, antar jag måste kommentera nu då.

Gör er en tjänst och se Nichijou. Den humorn är svårslagen.

Skrivet av Sears:

Tack för tipset!

Visa signatur

Abstractions all the way down.