Oculus: "Apples datorer för klena för Rift"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aulo KY:

Är det här ett dåligt skämt eller blev du så förbannad över mitt inlägg? Moderatorer brukar nämligen lämna signatur vid edit, ser dock ingen signatur denna gång.
(OBS. Ironi och sarkasm är två helt skilda saker. För att klargöra, denna mening är sarkastisk).

Jag verkar ha trampat på en öm tå, dock uppskattar jag fördjupningarna av argumenten. Skulle gärna vilja ha en anledning till borttagandet av, mer eller mindre, hela mitt inlägg också. Du kan dessutom gott tona ned härskartekniken och det tomma spekulerandet ett par nivåer.

Reagerade över detta jag också. Är inte överens med att moderatorer dyker in i diskussioner på det här sättet och om de dessutom modererar inläggen för de användare de debatterar med så är det inte bra alls.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aulo KY:

Du Najk, jag såg och poängterade bara ironin i retoriken i ditt inlägg där du klagade på one-liners förmedlade via egna one-liners. "Leva som man lär", tänkte bara lära dig mores. Minns dock inte vad mer som skrevs än den korta raden som kvarstår då mina/dina inlägg har blivit raderade av, ironiskt nog, en moderator.

§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning. Jag argumenterade på en helt vanlig nivå, förstår inte alls det här...

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
Min text innehöll varken "provokation", mer än då sanningen och en ironisk tillrättavisning, eller trollande(?) endast för att reta upp andra...

Är det här ett dåligt skämt eller blev du så förbannad över mitt inlägg? Moderatorer brukar nämligen lämna signatur vid edit, ser dock ingen signatur denna gång.
(OBS. Ironi och sarkasm är två helt skilda saker. För att klargöra, denna mening är sarkastisk).

Jag verkar ha trampat på en öm tå, dock uppskattar jag fördjupningarna av argumenten. Skulle gärna vilja ha en anledning till borttagandet av, mer eller mindre, hela mitt inlägg också.

Var inte orolig. Du har inte trampat på någon av mina tår.
Jag har inte rört något inlägg i denna tråd där jag på något vis varit inblandad i diskussionen av det uppenbara skälet intressekonflikt.
Ditt (och mitt) inlägg blev redigerat kort efter att jag skrivit mitt svar.

Däremot borde det ha framkommit vilken moderator som redigerat inlägget så att inte denna typ av spekulationer du tar upp ovan överhuvudtaget uppstår.

Denna typ av funderingar skall dock aldrig lyftas i tråden utan tas med fördel via kontaktformuläret.
Du är mer än välkommen att vända dig dit med dina funderingar: http://www.sweclockers.com/kontakt. Av den (återigen) uppenbara intressekonflikten hanterar jag inte detta meddelande alls.

I övrigt inga mer sådana spekulationer i tråden. Som sagt, använd kontaktformuläret så kommer någon (ej undertecknad) att kika närmre på ärendet och ge dig ett svar.

Skrivet av Aulo KY:

Du kan dessutom gott tona ned härskartekniken och det tomma spekulerandet ett par nivåer.

Tråkigt att du upplever det så.
Anser du att ett inlägg bryter mot god samtalston så kan du alltid rapportera inlägget.

Skrivet av Roffe:

Reagerade över detta jag också. Är inte överens med att moderatorer dyker in i diskussioner på det här sättet och om de dessutom modererar inläggen för de användare de debatterar med så är det inte bra alls.

Se mitt svar ovan - detta var en ren spekulation som inte skall tas i tråden.

Denna typ av funderingar skall aldrig lyftas i tråden utan tas med fördel via kontaktformuläret.
Du är mer än välkommen att vända dig dit: http://www.sweclockers.com/kontakt.

I övrigt inga mer sådana spekulationer i tråden.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

*** raderat ***

OnT:

Inte direkt oväntat, sen kanske man kunde lagt upp det lite finare kanske jag kan tycka. Datorerna som Apple säljer är ju definitivt inte anpassade för spel direkt.

EDIT: Nu är detta inte ment som ett personligt angrepp på någon nivå, jag bara ventilerade min frustration över gilla-systemet.

§ 1.2
Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Inte direkt oväntat, sen kanske man kunde lagt upp det lite finare kanske jag kan tycka. Datorerna som Apple säljer är ju definitivt inte anpassade för spel direkt.

Har du sett klippet? Tycker inte direkt han säger det på ett ofint sätt. Han är väldigt tydlig med att det enbart handlar om GPU:erna.

Permalänk
Medlem

Fascinerande uttalande av Mr Luckey, att skylta med Oculus Rift's misslyckande, att de skapat en produkt som en stor del av världen ej kan använda. Att han samtidigt nervärderar alla apple-användare ser effektivt till att ingen av dem skulle byta till pc för att köpa Oculus-produkter.

Smart kille!

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thorsama:

*** raderat ***

OnT:

Inte direkt oväntat, sen kanske man kunde lagt upp det lite finare kanske jag kan tycka. Datorerna som Apple säljer är ju definitivt inte anpassade för spel direkt.

EDIT: Nu är detta inte ment som ett personligt angrepp på någon nivå, jag bara ventilerade min frustration över gilla-systemet.

Skrivet av stimy09:

Har du sett klippet? Tycker inte direkt han säger det på ett ofint sätt. Han är väldigt tydlig med att det enbart handlar om GPU:erna.

Fast de klarar av det, om man kör i SLI.

Så snart som Rift skulle stödja SLI så skulle Apple ingå direkt, speciellt med Mac Pro.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Fast de klarar av det, om man kör i SLI.

Så snart som Rift skulle stödja SLI så skulle Apple ingå direkt, speciellt med Mac Pro.

Ja, jo D700 är väl typ som ett 7970. Så visst för 43.995 kr så får du en Mac Pro av enklaste modell uppgraderad med d700, så typ SLI 7970. Nu stödjer ju inte OSX SLI (vad jag vet) men det går väl att fixa till.

Personligen älskar jag Apple. Men jag är faktiskt besviken på hur dom hanterat Mac Pro. Jag tycker även att det är synd att dom inte har en lite mer "normal" stationär med en quad core i7 och ett 980ti eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Har du sovit sedan iPhone lanserades? Eller iPad/iPad Pro?
I varje test som görs med ex iPhone mot Samsungs motsvarighet så vinner iPhone varje gång i prestanda, och iOS är en bätre plattform. Gå tillbaka till ditt ide igen.

Du får nog själv lyssna till din egen kritik för iPhone har verkligen inte vunnit prestandatester varje gång, varken i benchmarks eller i mer praktiska prestandatester. Ska man korrigera folk bör man se till att det man säger är helt korrekt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Du får nog själv lyssna till din egen kritik för iPhone har verkligen inte vunnit prestandatester varje gång, varken i benchmarks eller i mer praktiska prestandatester. Ska man korrigera folk bör man se till att det man säger är helt korrekt.

Jo, i varje test så har iPhone vunnit, trots dual core mot både quad och octacore....

Så ja, jag säger rätt

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Haha, vem spelar på en mac?!

Visa signatur

Intel Core i9 12900KF 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX Z690-F | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz | ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Apple supporterar ju dock sina enheter med nya OS-versioner klart längre än de flesta andra tillverkarna gör.

Windows/Android/Linux Gör inte det?
Sitter med en över 3år gammal telefon med senaste Android.
Och om du är bekant med nyheter ska ha sett en undersökning där varje Apple-OS segar ner system medans det blir tvärtom för varje Android lansering.

*Bort*

OT: Förutom spekulationer ang Apple å VR, finns det nåt konkret som dom har presenterat än?
Förvisso inte intresserad av Apple, men för att få en partisk sida vore det bra om lite mer fakta las på bordet än bara ett uttalande från en tillverkare.

Frågor eller synpunkter om moderering tas alltid via http://www.sweclockers.com/kontakt /Najk
Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloopy:

Windows/Android/Linux Gör inte det?
Sitter med en över 3år gammal telefon med senaste Android.
Och om du är bekant med nyheter ska ha sett en undersökning där varje Apple-OS segar ner system medans det blir tvärtom för varje Android lansering.

Nej, varje uppdatering segar inte ned. Det är på ett fåtal telefoner som fått det, och det löses oftast med återställning.
Och det är inte konstigt att äldre telefoner kan kännas som "sega" när det ändras i hur GUI beter sig, mot att för den skull egentligen vara sega.

Och nej. varje android gör inte telefonen snabbare, då android i grunden är väldigt laggigt och segt, aldrig varit med om sämre/buggigare OS än android.

Skrivet av Bloopy:

OT: Förutom spekulationer ang Apple å VR, finns det nåt konkret som dom har presenterat än?
Förvisso inte intresserad av Apple, men för att få en partisk sida vore det bra om lite mer fakta las på bordet än bara ett uttalande från en tillverkare.

Inte mer än att det är lite patentansökningar inlämnade för ett bra tag sedan.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Windows/Android/Linux Gör inte det?
Sitter med en över 3år gammal telefon med senaste Android.

Nej, inte i samma utsträckning som Apple (pratar alltså smartphone OS). Microsoft lät inte sina WP7 enheter uppdateras till WP8 till exempel (vet inte hur det är om de skickat ut uppdateringen till WM10 för WP8 enheterna än). Och att många Android-tillverkare släpper sin support för äldre enheter relativt snabbt och ofta är sega med att få ut uppdateringarna till de som väl får den är väl knappast någon nyhet. (att kolla på marknadsandelarna för de olika Android-versionerna ger en rätt tydlig bild).

Permalänk
Medlem

@Ozzed: Jag föredrar andra märken än Rolex men skulle jag köpa en så är det för att jag gillar klockor. Givetvis måste den vara snygg, det är ju jämförbart med en kostym/skjorta eller annat man egentligen klarar sig utan (även om de kanske tittar snett om jag kommer i mjukisar och urtvättade T-shirts till kontoret?) men ändå bär.

En schysst klocka är något som verkligen bara fungerar, det finns inga "features" eller liknande. Det är dessutom tidslöst.

Sedan tror jag inte heller att många som köper Apple-produkter förstår att det är en undermålig produkt vad gäller tekniska speccs eller så bryr de sig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Hur tänkte du där? Linux är ju inte begränsat till viss hårdvara på det sätt som MacOS är.

Att de stödjer telefonerna handlar nog mer om det stora samarbetet med Samsung än beräkningskraft i telefonerna...

Exakt, Linux är ju inte hårdvaran så...