Apple bekräftar evenemang den 21 mars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Du handlar vädigt mycket begagnat för att vara en rik jäkel

Men antar att du egentligen är en fattigman

Hade en MBA11 från tidigare innan jag köpte MB, då det fanns en tid då MBA11 var den enda någorlunda portabla datorn som apple sålde. Så nu har jag både och

Skrivet av Friterad:

Det skiljer inte 25%, visserligen ser jag nu att jag såg fel mellan MBA 4GB och 8GB på prisjakt, 4GB är instegsmodellen så det är rätt att det inte skiljer 10% då men inte 25% heller, dock däremellan. Men man kan fortfarande använda 8GB modellen som exempel för din bristande logik, då enda skillnaden mellan denna och 4GB är just 4GB extra RAM, och det var inte vad du syftade på när du sa "fattigmans-mac" kan vi konstatera. Det är små detaljer i skillnad mellan dom dyrare och billigare Macbooks, men det gör det inte till en varken budget dator eller fattigmansdator, som sagt befängt påstående.

Rena komedin, du menar att det är skillnad på en MBP exempelvis hos Elgiganten och en från Apple? Enda skillnaden är var den befinner sig och vem du personligen betalar, det är exakt samma modell i exakt likadant paket och garanti får du fortfarande från Apple så vad är det för problem? Vill du att den ska skickas så kan du beställa online, få det billigare än hos Apple. Men ja vill du betala 2 tusen för en hemkörning så...

Jag har inte vant mig vid någon utav tangentborden, så är neutral i denna fråga, och kan lugnt säga att det "omoderna" Apple tangentbordet som finns på nästan alla Macbooks samt det externa trådlösa du kan köpa är det skönaste och bästa tangentbordet jag har använt, trots att jag är van vid mekaniskt. Man ska inte behöva vänja sig vid ett tangentbord för att det ska vara skönt att använda, för då är det inte bättre, då har du bara vant dig vid en sämre användarupplevelse. Men ja du inbilla dig på bara.

För det första så är det endast korrekt att jämföra instegsmodellern, inget annat. Förstår inte vad du har för problem med din procenträkning heller, antar att du har ätit för mycket friterat Alla skiljer mer än 25% på prisjakt iaf om man utgår från MBA13.
MBA13 på prisjakt: 9849kr
MBP13 på prisjakt: 12390kr
MB på prisjakt: 12495kr

Så du behövde inte tex vänja dig med att touchscreen när smartphones kom? För touchscreen på mobiler bara var en sämre användarupplevelse? Det räcker med att en tangent sitter lite annorlunda eller är utformad på ett annat sätt för att det ska krävas att man vänjer sig. Jag håller med om att apples vanliga och gamla tangentbord är ett bra tangentbord, men det är inte lika modernt och exklusivt som det på MB.

Edit: Snacka om att vi håller oss offtopic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Hade en MBA11 från tidigare innan jag köpte MB, då det fanns en tid då MBA11 var den enda någorlunda portabla datorn som apple sålde. Så nu har jag både och

För det första så är det endast korrekt att jämföra instegsmodellern, inget annat. Förstår inte vad du har för problem med din procenträkning heller, antar att du har ätit för mycket friterat Alla skiljer mer än 25% på prisjakt iaf om man utgår från MBA13.
MBA13 på prisjakt: 9849kr
MBP13 på prisjakt: 12390kr
MB på prisjakt: 12495kr

Så du behövde inte tex vänja dig med att touchscreen när smartphones kom? För touchscreen på mobiler bara var en sämre användarupplevelse? Det räcker med att en tangent sitter lite annorlunda eller är utformad på ett annat sätt för att det ska krävas att man vänjer sig. Jag håller med om att apples vanliga och gamla tangentbord är ett bra tangentbord, men det är inte lika modernt och exklusivt som det på MB.

Edit: Snacka om att vi håller oss offtopic.

Vad vill du egentligen åstadkomma? Motivera dig själv till att du bytte till en macbook eller? Vill man ha en prestanda som är bättre än MacBooken men inte har någon nytta av fullt så mycket som pro kan ge så varför inte ta MBA? Dessutom billigare och snäppet lättare. Att kalla det för fattigmansdator känns ju sådär intelligent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

För det första så är det endast korrekt att jämföra instegsmodellern, inget annat. Förstår inte vad du har för problem med din procenträkning heller, antar att du har ätit för mycket friterat Alla skiljer mer än 25% på prisjakt iaf om man utgår från MBA13.
MBA13 på prisjakt: 9849kr
MBP13 på prisjakt: 12390kr
MB på prisjakt: 12495kr

Så du behövde inte tex vänja dig med att touchscreen när smartphones kom? För touchscreen på mobiler bara var en sämre användarupplevelse? Det räcker med att en tangent sitter lite annorlunda eller är utformad på ett annat sätt för att det ska krävas att man vänjer sig. Jag håller med om att apples vanliga och gamla tangentbord är ett bra tangentbord, men det är inte lika modernt och exklusivt som det på MB.

Edit: Snacka om att vi håller oss offtopic.

Nej det är inte 25-30% som du påstår, kanske dags för dig att dubbelkolla med kalkylatorn. Men lika bra att släppa det om du inte kommer fram till rätt svar.

Det var en annan känsla än traditionella knapptelefoner, men faktiskt var den effektivare, jag kunde skriva mycket snabbare med en touchtelefon redan första eller andra gången jämfört med en med knappar. Men det är långt ifrån ett jämförbart scenario, då det är två helt olika typer av sätt att skriva, medan dessa datorer båda har samma typ av sätt att skriva på, nämligen ett datortangentbord, skillnaden är därmed snarare hur det känns att skriva än hur effektivt det är. Modernt och exklusivt =/= bättre, ja det är modernt och exklusivt, men enligt mig dåligt.

Permalänk
Musikälskare

Go Apple

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Har sett en appel dator nyligen irl och tyckte inte det var snyggt med ren aluminium look (tror det var en air).

Ser billigt ut, när aluminiumen ser ut på det sättet, såg grovhuget och trist ut.

Sen skärmen var extremt liten, 13 tum är för litet, 15 tum minst på bärbar.

Sen deras mobiler, har extremt liten skärmyta (mycket onödig döyta, som kunde gjort mobilen betydligt mindre).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow De har ju 15,4" skärmar på sina datorer om du vill ha det. Angående designen håller jag med dig om att den inte är den bästa men uppenbarligen tycker många att de är snygga.

Skrivet av Semenra:

Vad vill du egentligen åstadkomma? Motivera dig själv till att du bytte till en macbook eller? Vill man ha en prestanda som är bättre än MacBooken men inte har någon nytta av fullt så mycket som pro kan ge så varför inte ta MBA? Dessutom billigare och snäppet lättare. Att kalla det för fattigmansdator känns ju sådär intelligent.

Det konstiga med MBA är att skärmen fortfarande är lågupplöst ( bästa jag kunde hitta var endast 1440x900) och tn visst är den inte värdelös men för de pengarna vill i alla fall jag få minst 1920x1980 eller 1920x1200 och ips. I deras övriga produkter brukar ju skärmarna vara bra.
Macbook har bra skärm men dåligt tangentbord (kanske går vänja sig) och låg prestanda.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Broken-arrow De har ju 15,4" skärmar på sina datorer om du vill ha det. Angående designen håller jag med dig om att den inte är den bästa men uppenbarligen tycker många att de är snygga. Det konstiga med MBA är att skärmen fortfarande är lågupplöst ( bästa jag kunde hitta var endast 1440x900) och tn visst är den inte värdelös men för de pengarna vill i alla fall jag få minst 1920x1980 eller 1920x1200 och ips. I deras övriga produkter brukar ju skärmarna vara bra.
Macbook har bra skärm men dåligt tangentbord (kanske går vänja sig) och låg prestanda.

Vet, men dom som köpte en, valde minsta storleken.

Blir för plottrigt, sen är deras datorer dyra till det man får.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ni som har koll på dessa evenemang. Hur långt efter att dom presenterar en produkt brukar den finnas tillgänglig?
Jag får hämta ut en ny lur på jobbet (Måste vara ifån). Men jag gillar inte 6s, tycker den är för stor. Min 5s är alldeles lagom (Men oerhört sliten).

Så om det kommer ut en mindre version av 6s så vore det ju kalas. Men frågan är ju somsagt. När kan man förvänta sig att den finns tillgänglig om det nu kommer en mindre version?

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Inaktiv

Jag vill ha en ny mini som stödjer raid1 och quadcore alternativt en servermodell igen. Apple var mycket roligare förut.

Permalänk
Medlem

En ny MacBook Pro tack med uppdaterat chassi, 4K skärm, Skylake CPU, bättre grafikkort och batteri som inte är fastlimmat.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av star-affinity:

Lustigt. Tänkte häromdagen "det är rätt bra fräs i denna iPad Air 2" när jag använde den. Vad är slött menar du?

Alla RDP applikationer förutom en enda som jag har testat till iPad Air 2 är extremt slöa och jag har testat de 20 mest populära RDP-programmen. Det programmet som ej var seg, hade andra problem vilket gjorde att jag ändå fick välja en annan. Och med segt menar jag att man kanske får klicka och göra zoomfunktionen flera gånger innan iPaden fattar. Alltså ungefär som smartphones fungerade i början av 2000-talet.

En Bidragande orsak till deras seghet är iPadens höga upplösning vilket gör att programmet får skala. Nå Jag hoppas att iPad Air 3 prestanda ska göra dessa och andra applikationer snabbare.

Isåfall blir iPaden ett riktigt grymt verktyg som jag skulle bära med mig hela tiden.
*edit*
Jag har testat apparna på runt 30st nya iPad Air 2, så jag tror inte jag fick ett 30 tals måndagsex. Nå jag är mycket förväntansfull på nästa generation och kommer köpa några såna om de är bra.

Permalänk
Medlem

Vilken feminin bild!
Känns som jag allt mindre vill bli ihopblandad med detta varumärke

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Alla RDP applikationer förutom en enda som jag har testat till iPad Air 2 är extremt slöa och jag har testat de 20 mest populära RDP-programmen. Det programmet som ej var seg, hade andra problem vilket gjorde att jag ändå fick välja en annan. Och med segt menar jag att man kanske får klicka och göra zoomfunktionen flera gånger innan iPaden fattar. Alltså ungefär som smartphones fungerade i början av 2000-talet.

En Bidragande orsak till deras seghet är iPadens höga upplösning vilket gör att programmet får skala. Nå Jag hoppas att iPad Air 3 prestanda ska göra dessa och andra applikationer snabbare.

Isåfall blir iPaden ett riktigt grymt verktyg som jag skulle bära med mig hela tiden.
*edit*
Jag har testat apparna på runt 30st nya iPad Air 2, så jag tror inte jag fick ett 30 tals måndagsex. Nå jag är mycket förväntansfull på nästa generation och kommer köpa några såna om de är bra.

Okej. Men är det verkligen hårdvaruprestanda som inte är tillräckligt? När det gäller att fjärrstyra datorer (för det är väl det du menar?) är jag rätt säker på att flaskhalsen oftast på andra håll än enhetens hårdvaruprestanda. Kass mjukvara kanske?

Microsoft Remote Desktop finns som app både för iOS och OS X (vilket jag kör på jobbet). Jag skulle kanske kunna testa jämföra dem vid tillfälle. Vet att det presterar bra på jobbdatorn så länge man sitter på samma LAN och är inkopplade med Ethernet. Får väl testa via wifi på den också och jämföra med iPad Air 2.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Vad vill du egentligen åstadkomma? Motivera dig själv till att du bytte till en macbook eller? Vill man ha en prestanda som är bättre än MacBooken men inte har någon nytta av fullt så mycket som pro kan ge så varför inte ta MBA? Dessutom billigare och snäppet lättare. Att kalla det för fattigmansdator känns ju sådär intelligent.

MBA/MB fungerar endast som kontorsdatorer och därmed blir inte MBA någon prestanda ökning från MB. MBA är en fattigmans version av MB, tyngre och billigare. En produkt som har som enda syfte att ge möjlighet till snålare/fattigare människor att köpa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

MBA/MB fungerar endast som kontorsdatorer och därmed blir inte MBA någon prestanda ökning från MB. MBA är en fattigmans version av MB, tyngre och billigare. En produkt som har som enda syfte att ge möjlighet till snålare/fattigare människor att köpa den.

kontorsdatorer? Var får du orden ifrån? Du vet att en MBA med 256 gb hårddisk och 8 gb ramminne, dvs samma som man får i en MB, kostar lika mycket? Bara det att man offrat batteritid, processor samt utgångar för att få en bättre skärm något lättare dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thecreep:

Ni som har koll på dessa evenemang. Hur långt efter att dom presenterar en produkt brukar den finnas tillgänglig?
Jag får hämta ut en ny lur på jobbet (Måste vara ifån). Men jag gillar inte 6s, tycker den är för stor. Min 5s är alldeles lagom (Men oerhört sliten).

Så om det kommer ut en mindre version av 6s så vore det ju kalas. Men frågan är ju somsagt. När kan man förvänta sig att den finns tillgänglig om det nu kommer en mindre version?

Apple brukar alltid nämna på eventet när du kan köpa produkten. Normalt så brukar Sverige vara efter både USA/UK/Tyskland m.m

Skrivet av Hugligan:

Jag vill ha en ny mini som stödjer raid1 och quadcore alternativt en servermodell igen. Apple var mycket roligare förut.

Instämmer helt. Saknar dessutom gamla XServer...

Skrivet av hasseb64:

Vilken feminin bild! Känns som jag allt mindre vill bli ihopblandad med detta varumärke

Känns ju meningsfullt med en sådan kommentar. Så längre produkterna levererar så skiter väl man totalt i vilka bilder de använder sig av.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m0rk:

Instämmer helt. Saknar dessutom gamla XServer...

Sitter här och undrar vad jag ska uppgradera till ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

kontorsdatorer? Var får du orden ifrån? Du vet att en MBA med 256 gb hårddisk och 8 gb ramminne, dvs samma som man får i en MB, kostar lika mycket? Bara det att man offrat batteritid, processor samt utgångar för att få en bättre skärm något lättare dator.

Du är med på att priset inte är den enda avgörande faktorn för om det är en budgetdator eller ej? Det blir inte bättre för att man har möjlighet att slänga in onödig hårdvara. Att jämföra MBA och MB är att jämför en modern laptop med en 8 år gammal laptop, men du missar även att ta med skillnaderna i din jämförelse vilket gör det snäppet löjligare. En dator är mer än en processor, skärm, grafik, ram och lite portar.

MBA är och förblir fattigmans dator så länge MB finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Du är med på att priset inte är den enda avgörande faktorn för om det är en budgetdator eller ej? Det blir inte bättre för att man har möjlighet att slänga in onödig hårdvara. Att jämföra MBA och MB är att jämför en modern laptop med en 8 år gammal laptop, men du missar även att ta med skillnaderna i din jämförelse vilket gör det snäppet löjligare. En dator är mer än en processor, skärm, grafik, ram och lite portar.

MBA är och förblir fattigmans dator så länge MB finns.

Börjar tro mer och mer på mitt ursprungliga påstående att du bara försöker övertyga dig själv om att du gjorde ett bra val när du bytte. Dina påståenden börjar iaf bara bli löjligare och löjligare så jag hoppar av denna debatten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av star-affinity:

Okej. Men är det verkligen hårdvaruprestanda som inte är tillräckligt? När det gäller att fjärrstyra datorer (för det är väl det du menar?) är jag rätt säker på att flaskhalsen oftast på andra håll än enhetens hårdvaruprestanda. Kass mjukvara kanske?

Microsoft Remote Desktop finns som app både för iOS och OS X (vilket jag kör på jobbet). Jag skulle kanske kunna testa jämföra dem vid tillfälle. Vet att det presterar bra på jobbdatorn så länge man sitter på samma LAN och är inkopplade med Ethernet. Får väl testa via wifi på den också och jämföra med iPad Air 2.

Microsoft Remote Desktop testade jag för ett halvår sedan till iPad Air 2 och mitt betyg var typ obrukbart. Det beror i.o.f.s. på vilka program som man ska fjärrstyra, ren surfning på servern fungerar bättre än att arbeta i Photoshop. (där servern av vissa anledningar måste ha fullhd upplösning och man måste skala.

Nå du har nog rätt i att kass mjukvara är förklaringen på de flesta program, där jag ser fram emot nya iPaden som kan få kass och seg programvara att fungera ännu bättre. Jag har ej testat de snabbaste Androiderna för att se om de är bättre, det är dock samma programvaror så jag skulle gissa på att de är samma.

Detta problem med dålig programvara gäller alla datorsystem, vilket innebär att man måste köpa kraftfullare maskiner än vad man borde ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Jadu... Just nu är läget helt kört. Apple har varit ruttet dåliga på server front ett bra tag.
Enda möjligen du skulle kunna göra är att skaffa någon biffig Xeon 6-core och köra OSX server i VM-miljö.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m0rk:

Jadu... Just nu är läget helt kört. Apple har varit ruttet dåliga på server front ett bra tag.
Enda möjligen du skulle kunna göra är att skaffa någon biffig Xeon 6-core och köra OSX server i VM-miljö.

I ESXi och fulhackad eller en gammal Mac Pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

I ESXi och fulhackad eller en gammal Mac Pro?

Det borde funka i ESXi/VSphere

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Får se vad de har uppfunnit detta år....
Alltid kul att se Apples "nya" prylar Blir så roliga parodier på Youtube,

Inte för att dra igång ett flamewar men ingen verkade säga någonting på Android N nyheten sist jag kollade om att dom snott split view och diverse andra saker från både iOS och Android mods. Sen förstår jag inte varför detta är något negativt? Det är väl bara bra att dom kopierar varandra? Lik förbannat är det alltid såna här kommentarer på Apple-nyheter för att Android-fans inte kan hålla sig i skinnet medan det är betydligt lugnare i Android-diskussioner, vad säger det om Android-fans?

Konkurrens är bra för oss konsumenter! Så jag förstår mig inte riktigt på såna kommentarer som du just skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har sett en appel dator nyligen irl och tyckte inte det var snyggt med ren aluminium look (tror det var en air).

Ser billigt ut, när aluminiumen ser ut på det sättet, såg grovhuget och trist ut.

Sen skärmen var extremt liten, 13 tum är för litet, 15 tum minst på bärbar.

Sen deras mobiler, har extremt liten skärmyta (mycket onödig döyta, som kunde gjort mobilen betydligt mindre).

Skickades från m.sweclockers.com

Större än 15" så är den inte bärbar längre, mer "flyttbar med integrerad skärm"
Av intresse dock, vad är - enligt dig - en snygg dator då? Om nu Apples datorer ser billiga ut, vad ser exklusivt ut i dina ögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugligan:

Jag vill ha en ny mini som stödjer raid1 och quadcore alternativt en servermodell igen. Apple var mycket roligare förut.

Ja, jag hoppas innerligt att en uppdatering av Mac Minin kommer snart igen. Tyckte de halvt dödade hela produkten genom att inte ens erbjuda en sketen quadcore med förra uppdateringen. Släng alla 5400rpm-diskar åt fanders när de ändå håller på.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Större än 15" så är den inte bärbar längre, mer "flyttbar med integrerad skärm"
Av intresse dock, vad är - enligt dig - en snygg dator då? Om nu Apples datorer ser billiga ut, vad ser exklusivt ut i dina ögon?

Tycker asus dyrare laptop (tror det var zen). Tycker det är snyggare med målad metall än ren, dessutom tycker jag den är tjock. Sen skrev jag att 15 tum är bättre än 13.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tycker asus dyrare laptop (tror det var zen). Tycker det är snyggare med målad metall än ren, dessutom tycker jag den är tjock. Sen skrev jag att 15 tum är bättre än 13.

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant, smaken är som baken antar jag! Nu finns ju iofs den nya Macbook 12" i målad metall (rymdgrå och guld) men jag antar att den är för liten för dig. Och nej, du skrev att bärbar dator ska vara "minst 15 tum". Hur stor "bärbar" dator vill du ha egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

MBA är inte en premium dator, den är för gemene man som behöver en smidig bärbar mac. Men jag kan nog tycka att den var premium när den kom, 2008. Men den har ändrat målgrupp över tiden.

Mac är premium produkter. Mac är inte för gemene man.

Vissa mac produkter är sämre och billigare än andra mac produkter, men det gör dem inte till fattigmans produkter.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Intressant, smaken är som baken antar jag! Nu finns ju iofs den nya Macbook 12" i målad metall (rymdgrå och guld) men jag antar att den är för liten för dig. Och nej, du skrev att bärbar dator ska vara "minst 15 tum". Hur stor "bärbar" dator vill du ha egentligen?

Äger ingen laptop just för skärmarna är så små och inget behov av en, men 15/17 tum vore fint.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar